Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (3492 totalt) |
Hörde ett genomträngande, vasst och raspande motorljud kl 11:03 i korsningen Karlbergsvägen/S:t Eriskgatan idag. Tänkte vem sjuttsingen ligger och bränner en dag som denna. Såg då just en sådan du beskriver glida iväg i lugn mak! Har ingen aaaaning om vem det kan ha varit? ![]() Hade det inte varit för att jag svängde in på S.t eriksgatan hade du haft ett skoda märke präntat i din bakstötfångare! ![]() ![]() Det jag skulle komma till är motorljud. Hur är motorljudet i 944:an och skillnader mellan olika varianter? Kan det mäta sig med M3E30? Rätt ljud är ju en del av kontakten med bilen. (Gjorde ett tappert försök att glida tillbaka till ämnet) mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Jag är skyldig men jag körde rätt lungt där (tror jag), verkar nämligen som bromsen ligger emot på höger fram och det får minst sagt lustiga effekter på bilens beteende. ![]() |
||||||||
Jo, du körde lugnt! Det roliga var att när jag hörde motorljudet så tittade jag instinktivt lite längre fram för att det lät fort och fick släpa tillbaka blicken och då såg jag dig! Trist med bromsen. Salt? mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Hmm skulle få provköra M3 SMG2 samt Z8 på ett jippo nyligen, tyvärr blev det en 745i istället för M3:an ![]() |
||||||||
Jo den vinner inget pris för låg bullernivå. ![]() Förmodligen salt och smuts, bilen skall ändå in på service på Fredag så jag får härda ut till dess, dvs låta den stå. ![]() Trodde ett tag att diffbromsen slutat funka för det spann och sladdade väldigt lätt och sannolikheten att jag fått dubbelt så mkt effekt över natten var ju inte så stor. ![]() |
||||||||
Den rätta listan ![]() Racebilar: 917/30 906 996 GT1 964 turbo 3300 911 Carrera 2.7 RSR "Gatbilar": 993 GT2 964 C4 Leichtbau 964 Turbo S 959 911 RS 2.7 mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Jo Z8:an kunde gott vara lite hårdare, men den är mkt kul ändå. Den motorn i M3 skulle vara guld! ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Avdelningen motorljud: 2001 åkte jag ner till Ringen med en rensad Porsche 964 (Supercupsystem och noll ljudisolering), genomled 4 dagars körning och åkte hem till Stockholm igen. Efter det är man "botad" när det gäller ljudsensationer... ![]() (Fast utifrån lät bilen något alldeles kolossalt vackert.) För att undgå konflikter när det gäller motorljud hos M3 och 944 kan jag väl säga att båda mina bilar låter rätt mesigt och att jag föredrar någon sex- eller åttacylindrig modell i stället. _________________ -- |
||||||||
Det är för att både du och Daniel är stofiler som vägrar inse att tekniken går framåt och bilarna blir bättre! ![]() |
||||||||
Jag har bara kört 944 med sugmotor och första gången jag gjorde det tyckte jag det var "för mycket väghållning" till motorn. (Min sugmotorfetischism har för övrigt fått en dragning mot att acceptera kompressorer efter provkörningen av Cooper S.) _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Racebilar: "Gatbilar": 996 GT2 996 GT3 996 Turbo 993 GT2 993 RS Stick från stan. /Stefan 993RS ![]() Se det tvärtom, en 5:e-placering i detta sällskap är ett mkt bra betyg. ![]() |
||||||||
EXAKT! Innan gårdagen hade enbart den vanliga Coopern testats. (Med "Tuning by Koenigsegg" ![]() ![]() Fast from gårdagens testrunda kan en kompressor gärna få sitta i min framtida MINI... ![]() 944:ans ljud vet jag för lite om, men en M3:a med "den enkla/nödvändiga/korrekta modifieringen" i form av en bortplockad luftmängdsmätare är rena Grp.A-hysterin! ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Hoppas att ägaren till en viss svart 190:a i mitt garage inte är på detta forumet ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||||
I mitt tycke låter ingen orginal 9x4/931/951 speciellt inspirerande, jag tror att det är en av den bilfamiljens största "nackdelar". Min 951:a (=944 turbo) lät som en symaskin. _________________ Pär Hylander |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (3492 totalt) |