Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 10112 besök totalt |
Saxat från tillverkaren, direktlänk: http://www.amb-it.com/asp/xml.asp?source=faq#4
Transponders should be mounted vertically so you are able read the logo and transponder number right side up. The bottom of the transponder should be pointed towards the track surface and be located no higher than 2 feet from the track surface with no metal or carbon fiber between the transponder and the ground. Tillägg: placeringen bör vara vara på bilens högra sida. När vi testade på Sturup jämförde vi placering på utsidan av sidorutan (ca 1,2 m upp) med att bara lägga den platt i ett fack under radion. I det senare fallet har jag för mig att vi hade en tredjedel av signalstyrkan, men vi fick ändå utslag. Det är alltså inte jättekinkigt. På en annan tillverkares sida stod det att plåt eller kolfiber halverade det rekomenderade avståndet. _________________ Thomas Bjernflo |
||||||||
Tidsschema är nu upplagt, http://www.mgcc.nu/km/tidsschema_km2.htm
_________________ Thomas Bjernflo |
||||||||
Det kan att ha och göra med bump steer'en, som dem är kända för. I just tvära böjar som vid kraftiga inbromsningar är kraften högre på framvagnen och med originalgeometrin så vill hjulen peka utåt när fjädringen pressas. Det lär ha att göra med säkerheten på allmän väg. Hade den dragit inåt kurvan hade Fru olsson kunnat få en ofrivillig sladd då bilen kniper hårdare än hon först ville/var beredd att den skulle göra. Man borde egentligen göra något åt det...äh, får gå ändå. ![]() _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||||
Jag fixade till det och det blev en ordentlig bump/roll oversteer istället och det kan jag inte rekommendera. Har mätt och trixat med laservattenpass och ritat kurvor. Nu är jag tillbaka på ungefär original dvs en lätt roll understeer och det känns mycket bättre så det är nog inte så dumt ändå. Fast man kanske skulle trixa lite med castern när det är så många skarpa lågfartskurvor? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Trodde att det var körning hela dan?? Är det fortsatt körning efter tävlingen?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Tidsschemat är inte skrivit i sten, men det kommer inte bli race-körning hela dagen. Citat från inbjudan: "Vi disponerar banan hela dagen, under dagen vill vi också ge möjlighet för er som inte tävlar att under lugnare former prova sportvagnen på den nya banan."
_________________ Thomas Bjernflo |
||||||||
Thomas, jag har hört att vi i MGCC har tillgång till bra våg. Finns det möjlighet att få sin bil noggrant uppvägd på plats? Någon som tar med sig vågen till Sturup? Jag tror att det kan vara av intresse för de flesta att få reda på, innan de skär bort för mycket eller köper på sig onödiga lättningsprylar. Kan man också väga cornerweight, är det också ett plus? Det ser ut som vi får fint väder på söndag, men "seeing is believing". _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||||
Hade jag fått önska helt fritt ![]() ![]() Inte så många anmälda i RS, kanske RS kan köra tillsammans med Roadsport A+B ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||||
Vågen kommer tyvärr inte finnas på plats. Vi är som vanligt underbemannade, så det finns ingen som har tid att hämta vågen i klubbens förråd. Jag vet inte riktigt hur den fungerar, men den är nog inte gjord för corneweight.
Tidsschema och heatindelning ska uppfattas som preliminärt. Tack vare föranmälan och transpondersystem har vi stora möjligheter att improvisera under dagen. _________________ Thomas Bjernflo |
||||||||
om jag inte minns fel så var det ett fritt träningspass förra året. Vill minnas att jag hjälpte Birger med att vifta flaggor under träningspasset innan jag skötte MGCC:s gamla tidtagningsdator under tidsträningen. Jag tror att det var lunch mellan tidsträning 1 och 2. Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 10112 besök totalt |