Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 38 besök senaste veckan (9976 totalt) |
Re:
Ja den är är bra. Fasr den är jobbigare än dom moderna ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
Re:
Ja det är inte många kr. Om du är intresserad kan jag ta bild på den? Misstänker frakten är dyrast. _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
Re:
Jag var och tittade på den andra jag har. Då upptäckte jag att den är i mycket bättre skick. Jag vet inte om jag vill sälja den. Och sen har jag inte hylsor till den. Jag tror att där jag fick tag i den så hade dom en för tum tappar och en för mm tappar. Jag måste fundera lite på detta. _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
Re:
Jajjemen jag skulle också hållt i dom ![]() ![]() _________________ Benny Gustavson *BG Autoteknik* |
||||||||
Har börjat på ett litet projekt att tillvverka egna spjällhus till kojan.
![]() Fick tillverka några radiestålhållare med för att kunna göra dom ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
Har inte börjat på min spjällhus ännu men nu är det semester så då finns det tid till det.
Men gjort en sådan här så det blir lättare att göra 6 kanter. Bra när man behöver göra en udda skruv eller en dlni g lite snabbare än med delningsapparaten. Hade en fräs Chuck som jag inte hade någon nytta av från den gammla fräsen. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
Fiffigt!
![]() Jag var för lat för att tillverka egna block för spännhylsor, så jag köpte ett sexkantigt och ett fyrkantigt för ER32-hylsor. Väldigt smidigt med spännhylsor när man ska hålla smågrejor som är lite ömtåliga. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||||
Re:
Jag hade ju redan den chucken så jag tänkte det va smidigt. Va ju med rätt lat för jag hittade gärnbiten som var 6 kantig. Men det var lite krångligt att klocka den så hålet kom i mitten ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
Re:
Länk? _________________ Michael Thulesius |
||||||||
Re:
Jag köpte mina härifrån https://www.arceurotrade.co.uk/Catal Vet inte om de är billigast, men de känns ganska välgjorda och bra. Har använt dem en del, både i maskinerna och i vanligt bänkskruvstycke. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||||
Re:
Ja, det kan jag tänka mig. Man kan ju aldrig riktigt lita på en trebackchuck tyvärr ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||||
Re:
Det va en bra sida ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
Re:
Ja tack för den länken.. är rädd att mina garage pyssel pengar (5000kr/månad) ryker kvickt där... ![]() _________________ Michael Thulesius |
||||||||
Re:
Tack. Ja det är det. Det är faktiskt vanlig bengalack. Den tål en del men ibland får man bättra på ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 38 besök senaste veckan (9976 totalt) |