Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-16 "Gatåka" på Sviestad 17-20
<<   1, 2
7048 besök totalt
Tosse
Linköping
Här sen Apr 2004

Björn Larsson skrev:
Hmm, Färna, Eklöf, Sabina & Thorblad såg jag på bilderna. Hade ni kul där uppe i norrland?

Vi måste ju passa på innan snön kommer...

Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004

Så där! Nu är mina bilder från spektaklet på väg ut i cyberrymden. Magnus K har vänligheten att husera dem åt mig då jag saknar kvalitativt lagringsutrymme. Mange lägger ut en blänkare när allt är klart! Stort tack Mange! thumbs up

Ang. bilderna så kan man väl säga att min starka vilja att få fartiga bilder m.h.a. långa slutartider resulterade i många mindre perfekta bilder men jag lade ändå ut dem eftersom det ju är skoj att se sin vagn i farten även om den är lite suddig.

Skulle någon vilja ha någon bild i lite mer högupplöst skick så får ni hojta till via PM!

M.v.h. Uffe

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Tosse skrev:
Ni som kan banläggningen på Sviestad, notera vilken väg Ragnar kör

Det förklarar ju varför han var så himla snabb, han genade i rondellen hela tiden?

Uffe L's bilder finns att beskåda här: (några småbilder pajjade men de stora funkar iaf...)
http://www.shell.linux.se/magnusk/rejsa/Sviestad%202004-08-16/

Mvh
Mangan

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Klas> Första passet gled jag mest och försökte hitta runt banan, i det andra passet stod jag på lite mer. Kul man kan underhålla, var rätt kul på min sida ratten också Bilen kändes fin i kurvorna och verkade hänga med förvånansvärt bra även på rakorna. Känner iaf inget akut behov av att plocka ur mer effekt.

Tosse> Ja det blev lite otight apex där...
Av någon anledning har jag ibland lite mentalt svårt för att verkligen stampa bromsen i botten. Får skärpa mig på den biten, borde haft bromseffekt nog att klara den kurvan.

Uffe> Fin-fina fartbilder tycker jag!

Magnus> 99or är ju erkänt snabba i rally vettu...

Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Ulf Lögdberg skrev:
Så där! Nu är mina bilder från spektaklet på väg ut i cyberrymden. Magnus K har vänligheten att husera dem åt mig då jag saknar kvalitativt lagringsutrymme. Mange lägger ut en blänkare när allt är klart! Stort tack Mange! thumbs up

Ang. bilderna så kan man väl säga att min starka vilja att få fartiga bilder m.h.a. långa slutartider resulterade i många mindre perfekta bilder men jag lade ändå ut dem eftersom det ju är skoj att se sin vagn i farten även om den är lite suddig.

Skulle någon vilja ha någon bild i lite mer högupplöst skick så får ni hojta till via PM!

M.v.h. Uffe

Coola bilder, kul med lite fotografer......

Racern:
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004

Bistec skrev:
Tycker att organisationen på Sviestad var helt ok, kanske inte vore så dumt ha en kort genomgång/info, i alla fall med nya förare, borde kanske dra upp lite striktare regler vad som gäller med omkörningar, själv tycker jag att det är självklart att man flyttar på sig när blir "ifattkommen" av någon, det bästa är ju om man bestämmer att den som ska bli omkörd kör åt kanten och visar med blinkers att bakomvarande nu kan köra om, då blir det inga missförstånd, och kanske undviker man en och annan incident på detta vis.

Får be om ursäkt att det kändes lite B från arrangörernas del, denna sesång är lite på test och i måndags var vi två man kort så det blev lite stressigt. Kom gärna med förslag hur vi kan gå till väga! Man borde bla ha en ordentlig förargenomgång innan som du säger. Just nu känns det lite tungdraget då vi är alldeles för få som sitter i ledningen i Banracingsektionen så är det någon som känner sig seriöst intresserad så är det bara höra av sig. Sektionen är på väg uppåt och det kommer hända mycket roliga/nya aktiviteter ute på Sviestad framöver och jag själv kommer satsa 110%.

Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004

Här kommer fler bilder. Bilderna är tagna av David Croner.

Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003

Ulf Lögdberg skrev:

M.v.h. Uffe

Hallå!!!
Schysta bilder
Skicka gärna över alla bilder du har på min svarte riddare!!
Ser ju ut som om det gick riktigt fort....
och bilderna avslöja ju även att det var Ragnar som sanda i ingången på Esset....
PM:ar mailadress...

Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
krilleg skrev:
Bistec skrev:
Tycker att organisationen på Sviestad var helt ok, kanske inte vore så dumt ha en kort genomgång/info, i alla fall med nya förare, borde kanske dra upp lite striktare regler vad som gäller med omkörningar, själv tycker jag att det är självklart att man flyttar på sig när blir "ifattkommen" av någon, det bästa är ju om man bestämmer att den som ska bli omkörd kör åt kanten och visar med blinkers att bakomvarande nu kan köra om, då blir det inga missförstånd, och kanske undviker man en och annan incident på detta vis.

Får be om ursäkt att det kändes lite B från arrangörernas del, denna sesång är lite på test och i måndags var vi två man kort så det blev lite stressigt. Kom gärna med förslag hur vi kan gå till väga! Man borde bla ha en ordentlig förargenomgång innan som du säger. Just nu känns det lite tungdraget då vi är alldeles för få som sitter i ledningen i Banracingsektionen så är det någon som känner sig seriöst intresserad så är det bara höra av sig. Sektionen är på väg uppåt och det kommer hända mycket roliga/nya aktiviteter ute på Sviestad framöver och jag själv kommer satsa 110%.

krilleg, du behöver inte be om ursäkt, tycker att ni skötte arrangemanget bra, mina idéer var bara lite tips inför framtiden

Hur kommer det sig att det inte blir något gatåka under hela september

Racern:
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Spirou944t skrev:
och bilderna avslöja ju även att det var Ragnar som sanda i ingången på Esset....

Det är däcksrök...

På den bilden ser jag även ut att ha lite skumt spår, eller hur lång är första delen av S:et? Tycker jag borde legat mer åt höger (i färdriktningen, dvs till vänster på bilden), och haft en rakare bil?

http://www.shell.linux.se/magnusk/rejsa/Sviestad%202004-08-16/slides/S . . . .

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Ragnar, den kurvan är ju så tätt inpå nästa kurva, långa högern, att du måste ligga långt till vänster i färdriktningen där... Annars missar du ingången till nästa kurva helt...

Magnus Thomé tycker ju nåt liknande i spårvalsbeskrivningen för Sviesta ( https://rejsa.nu/bana_banparti.asp?bana=sviestad&parti=1 ) och på CAR-kursen förra året så tyckte de också att man ska gå tätt på vänsterkanten och sen vika in ganska sent till högern...

Mvh
Mangan

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Magnus> Då kanske jag inte ligger helt fel då. Men jag tycker att bilen borde vara rakare än vad den ser ut att vara, kanske jag gjort en för tidig turn-in och gjort en lite för lång kurva?

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Ragnar, jag tror att du blir lite lurad av bildvinkeln? Uffe har tagit bilden från en position en bit in i höger-svängen, så jag tror din bil är ganska rakt i spåret "rakt upp" mot nästa turn-in? Möjligen att du ligger lite för långt ut till höger, men annars tror jag du är rätt där. thumbs up Vilket även dina varvtider/alla omkörningar du gjorde visar!

Mvh
Mangan

Eftersnack
2004-08-16 "Gatåka" på Sviestad 17-20
<<   1, 2
7048 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande