Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (5303 totalt) |
Tack! Denna typ av svar jag hoppades på ![]()
Vill tro mig sett billigare på Lidl ![]() |
||||
När man inte har något vettigare att göra en torsdagskväll... då målar man däcksidor
![]() ![]() Sen den STÖRSTA frågan... vart ska R-märket sitta? Magnus har utslagsröst ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag röstar på förarbakrutan, Riktigt fin bil, Mvh / Alex (också en röd R53-förare) _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
Kul med fler r53or här! Men hittar ingen tråd på din 😬😊 Angående klistermärket, lutar åt samma som ditt förslag! Där bak ska ju trots allt "Bitte ein bit" sitta, vill ju inte att något stör den 😂👍 |
||||
Innan jag börjar ta i med för mycket våld... någon som har tips på hur jag får bort spacern? Bankat som en tok från alla möjliga håll... men ändå helt omöjligt att typ "kila in" en smal mejsel eller kniv...
![]() |
||||
Fin Koja!!
![]()
Du har ju antagligen massa oxid som gör att den låst mot navet. Brukar tyvärr bli en envetet seg "oxidmassa" om spacerplattorna varit med om "ur och skur" som gör att det fastnar alldeles för bra... Prova med att spruta frikostigt med oxid-lösare, du kan testa med typ CRC Rostlösare eller motsvarande (lite effektivare än 5-56). Du kommer ju åt att spruta både på ytterkant och innerkant. Räkna med att du kan behöva låta det verka i flera dagar (med påfyllning av medel emellanåt). Oxidlösare typ ättiksyra (fälgrent) eller citronsyra kan man ju också tänka sig, men syra angriper aluminium så då får man ha lite mer uppsikt och koll. De flesta spacerplattor har små anvisningar längs kanten för att kunna få dit en skruvmejsel att bända med, synd att dina saknar sådana... _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||||
Tack! E så man känner sig lite dum för att man inte själv tänkte på det 😂 springer direkt ut i garaget 😊 |
||||
Kunde inre hålla mig förra helgen... så jag smög iväg med mini'n till återvinningsstationen!
![]() Nu inväntar jag våren på riktigt... så jag faktiskt kan få provköra på riktigt. ![]() ![]() |
||||
Idag har jag äntligen fått tagit premiärturen i minin!
Herre j-vlar vad den går! Accelerationen e som i min 400hk m140 men väghållning e ju mycket bättre i kurvor, men även, cambern och toe'n gör den lite "läskig"... Hur som väldigt nöjd med bilen, första gången jag kört en framhjulsdriven bil som faktiskt bara vill gasa, gasa, gasa, genom kurvorna! Tänkte både fotografera och filma en massa... den låter som ett jetplan! Men det blev båda händerna på ratten istället... en bild innan den startades upp han jag med i alla fall! |
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (5303 totalt) |