Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Bodola Mk7 EVO 1998 - För racestart 2026?
<<   1, 2
244 besök senaste veckan (3871 totalt)
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Det är dags för en uppdatering.

Medan jag väntar på att den senast lasten med skurna och bockade plåtar ska dyka upp, har jag fått ägna mig åt lite självutveckling. Jag insåg att det vore väldigt tråkigt om jag skulle få ihop bilen, och sedan inte få köra trots allt. Jag har ju ingen racinglicens. Ännu.

Så jag tog bruksbilen med extra hjälmutrymme och tvättade av den, innan jag styrde norrut. Jag behövde nå riktiga racingmarker, långt från både Mantorp och Sviestad.

Järfälla MK gokartbana. Det var dags för licenskurs!

Så mitt bland ungarna med faktisk talang (de på gokartbanan) satt vi där ett gäng vuxna som skulle ta racinglicens. Eller okej, det fanns säkerligen talangfulla förare bland oss också, jag vet bara att jag inte är en av dem ... Några timmar med teori, och åtminstone en diskussion om hur olika motorsportsarrangörer tolkar och hanterar regler, innan vi var godkända på teorin och gick över till körövningar. Det var dags att åka till Arlanda.

Körövningarna genomfördes med stor behållning, både av själva övningarna och av de olika bilarna. Det var allting från någorlunda nya X5or, via AMG GT i någon potent variant, till en åländsk dieselvan som vajade som en ungbjörk i stormvind. Men kul hade vi, allihopa! Och jag fick träffa på Lasse Falk härifrån (igen?)! Allt som allt ett mycket gemytligt evenemang, och med det var det dags att ta Toyotan söderut igen.

Och ska vi fortsätta på roadtripspåret så utförde jag visst industrispionage på Marco Danielssons Bodola på Elmia idag!

Mycket snygg exponering av klassen, och mycket motiverande att se en bil så nära min i konstruktion i närbild. Jag snodde några idéer, som jag ska implementera till någon iteration av Mk7an ...

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Bodola Mk7 EVO 1998 - För racestart 2026?
<<   1, 2
244 besök senaste veckan (3871 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande