Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya spionbilder på Boxster Coupé!
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4535 totalt)

Skulle du kunna tänka dig en Boxster Coupé?
Ja, den är verkligen snygg och lär dessutom kunna köra åttor runt det mesta på en bana!
72%
 72%  [ 75 ]
Ingen aning. Är ointresserad av biltypen.
10%
 10%  [ 11 ]
Nej. Porsche har kapitalt misslyckats med formgivningen - så jag vill inte synas i närheten av ett sådant åbäke... :-)
17%
 17%  [ 18 ]
Totalt antal röster : 104

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Är det bara jag som tycker att den liknar en HYUNDAI Coupe bakifrån

--VVTS--
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Ne den är ju underbart vacker
Vilka former tävlar med Z-coupe om världens vackraste karossformer

Skåne
Här sen Okt 2003

Atariman skrev:
MatroxMGA skrev:
Tvekar på att coupen kommer vara billigare än cabben......förövrigt så konkurrerar den ju delvis med 997:an, speciellt prismässigt.

Hur menar du nu? Det vore isf unikt inom bilvärlden, såvitt jag vet, att en cabmodell skulle vara billigare än sin täckta version.

Jag tror att coupen kommer att vara "värsting" modellen till att börja med, det är dock lite farligt eftersom den kan konkurrera med 997:an, prestandamässigt och prismäsigt. När jag skriver prismässigt så menar jag att coupen kommer att vara billigare än 997:an men med likartad prestanda. Det blir intressant att se hur Porsche löser detta. Jag tror modellen kan bli riktigt lyckad!

Philip Lundh
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Saxar det här från Porscheklubbens hemsida ang. projekt C7:

"I novembernumret av Motor Trend, USA, finns denna notis om Coupén.
"Known internally as the 'C7', the Boxster coupe will get base and S specification engines, and although the car has required substantial re-engineering, it'll be less expensive than equivalent roadster models."

Det blir alltså så att projekt C7 blir en "billigare" variant med samma motoralternativ som basmodellen. 2.7 l 6 cylindrig Boxster, 240 hk. Med sufletten klarar den idag 6.2 s 0 - 100 km/h. Den kommer förmodligen som vanligt utrustas antingen 5 vxl låda eller Tiptronic. För S-modellen, 3,2 l 6 cylindrig Boxster, 280 hk, med sufletten klarar den idag 5.5 s 0 - 100 km/h. Den kommer med 6 vxl låda eller Tiptronic.

Det skall bli mycket intressant hur pass mycket "lättare" karossen blir då ju en stor del av suflettkonstruktionen väger en del. Jag vill minnas den väger ca 30 kilo då någon hade lyckats räkna ut det.

onekligen ett spännande alternativ för den som önskar fast tak över hjässan. Och fasligt, farligt lockande för den som inte vill ta steget till den ganska dyra 997. Med motorn i mitten är ju redan Boxster S tillräckligt giftigt snabb i slalombanan."

Personligen tror jag dock att viktskillnaden blir större än 30kg.

Här sen Jun 2003

Man kan ju hoppas!! thumbs up

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Då har vi lite nytt om bilmodellen (verkar av allt att döma som om MatroxMGA har rätt i sina antaganden kring prissättningen ), som nu tydligen döpts till "Cayman"....

"Världspremiär kommer kupéversionen av Boxster att göra på bilsalongen i Frankfurt nu i höst.

Porsches försäljningsfolk vill positionera Cayman - och konstigt vore det annars - en bit över Boxster, såväl prismässigt som tekniskt.

Tack vare att kupékarossen blir en aning styvare än den öppna versionen kommer Cayman att erbjuda ännu mer exakta och alerta köregenskaper än Boxster. Till en början kommer den enbart som S-version med 3,2-literssexa och 320 hk. När det gäller interiören blir det däremot inga nämnvärda skillnader jämfört med roadstern.

Modellnamnet Cayman väcker associationer om krokodiler: En kajman är nämligen en krokodilart."

http://www.automotorsport.se/nyhets...p?version=18727

Här sen Dec 2003

Snygg. Porsche är ett bilmärke som har mycket svårt att finna nya designlösningar då allt som avviker från 911 inte är porschesignifikant. Gör de Boxter Coupé utseendemässigt identiskt med 911 kommer kannabalism råda. Gör de däremot Boxtern helt annorlunda kommer det bli som med 924, 944, 928, 968 och alla andra halvlyckade porschemodeller utan väl förankrad identitet. Ett moment 22.

Porsche 996 4S
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Trådstartare
bjoerck skrev:
Snygg. Porsche är ett bilmärke som har mycket svårt att finna nya designlösningar då allt som avviker från 911 inte är porschesignifikant. Gör de Boxter Coupé utseendemässigt identiskt med 911 kommer kannabalism råda. Gör de däremot Boxtern helt annorlunda kommer det bli som med 924, 944, 928, 968 och alla andra halvlyckade porschemodeller utan väl förankrad identitet. Ett moment 22.

Personligen hade jag gärna sett lite mer 904 över den...

Här sen Apr 2004

Citat:
Personligen hade jag gärna sett lite mer 904 över den...

Vackraste Porschen någonsin i mina ögon

Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Trådstartare
hOpeless skrev:
Vackraste Porschen någonsin i mina ögon

Ja, 904:ns utseende går inte av för hackor direkt. Underligt att Porsche inte passar på att dra lite paralleller designmässigt med den, på samma sätt som de försökt göra till 550:n med Boxstern.

Här sen Apr 2003

Trådstartare
Här hittar man lite purfärsk info om Boxster Coupé aka Cayman:

http://autoweek.com/article.cms?articleId=101907

Har tydligen redan slagit 997:ans varvtid på Ringen...
Blir intressant om det stämmer med Club Sport -versionen! thumbs up

Här sen Mar 2003

Gräslig design. Ser ju helt hoptryckt ut. thumbs down

Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

thumbs up

Hade jag haft pengarna så...Enligt obekräftade rykten så verkar den kunna hänga med vissa 911:or runt ringen...

KÖPKÖPKÖP

Ps. btw så såg jag en Crossfire i går, den är otroligt mycket läckrare i verkligheten än på bild men det är en annan historia.

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Denna bil är en klar konkurent till de andra stora märkena! Jag tycker det osar succé.

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

NS BTG: 9.10.21

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Är det inte den som är med på den här test filmen från Ringen, efter 38 sec.

http://www.iudex.net/daten/Videos/911Turbo.wmv

Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004

tycker också att det ser ut så..

thumbs up för den, jag gillar den.

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Bilder o videos
Nya spionbilder på Boxster Coupé!
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4535 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande