| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Nya spionbilder på Boxster Coupé!
|
1 besök senaste veckan (4535 totalt) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Jag tror att coupen kommer att vara "värsting" modellen till att börja med, det är dock lite farligt eftersom den kan konkurrera med 997:an, prestandamässigt och prismäsigt. När jag skriver prismässigt så menar jag att coupen kommer att vara billigare än 997:an men med likartad prestanda. Det blir intressant att se hur Porsche löser detta. Jag tror modellen kan bli riktigt lyckad! _________________ mvh Philip Lundh |
|
Saxar det här från Porscheklubbens hemsida ang. projekt C7:
"I novembernumret av Motor Trend, USA, finns denna notis om Coupén. "Known internally as the 'C7', the Boxster coupe will get base and S specification engines, and although the car has required substantial re-engineering, it'll be less expensive than equivalent roadster models." Det blir alltså så att projekt C7 blir en "billigare" variant med samma motoralternativ som basmodellen. 2.7 l 6 cylindrig Boxster, 240 hk. Med sufletten klarar den idag 6.2 s 0 - 100 km/h. Den kommer förmodligen som vanligt utrustas antingen 5 vxl låda eller Tiptronic. För S-modellen, 3,2 l 6 cylindrig Boxster, 280 hk, med sufletten klarar den idag 5.5 s 0 - 100 km/h. Den kommer med 6 vxl låda eller Tiptronic. Det skall bli mycket intressant hur pass mycket "lättare" karossen blir då ju en stor del av suflettkonstruktionen väger en del. Jag vill minnas den väger ca 30 kilo då någon hade lyckats räkna ut det. onekligen ett spännande alternativ för den som önskar fast tak över hjässan. Och fasligt, farligt lockande för den som inte vill ta steget till den ganska dyra 997. Med motorn i mitten är ju redan Boxster S tillräckligt giftigt snabb i slalombanan." Personligen tror jag dock att viktskillnaden blir större än 30kg. _________________
|
|
Då har vi lite nytt om bilmodellen (verkar av allt att döma som om MatroxMGA har rätt i sina antaganden kring prissättningen
), som nu tydligen döpts till "Cayman"....
"Världspremiär kommer kupéversionen av Boxster att göra på bilsalongen i Frankfurt nu i höst. Porsches försäljningsfolk vill positionera Cayman - och konstigt vore det annars - en bit över Boxster, såväl prismässigt som tekniskt. Tack vare att kupékarossen blir en aning styvare än den öppna versionen kommer Cayman att erbjuda ännu mer exakta och alerta köregenskaper än Boxster. Till en början kommer den enbart som S-version med 3,2-literssexa och 320 hk. När det gäller interiören blir det däremot inga nämnvärda skillnader jämfört med roadstern. Modellnamnet Cayman väcker associationer om krokodiler: En kajman är nämligen en krokodilart." http://www.automotorsport.se/nyhets.
Snygg. Porsche är ett bilmärke som har mycket svårt att finna nya designlösningar då allt som avviker från 911 inte är porschesignifikant. Gör de Boxter Coupé utseendemässigt identiskt med 911 kommer kannabalism råda. Gör de däremot Boxtern helt annorlunda kommer det bli som med 924, 944, 928, 968 och alla andra halvlyckade porschemodeller utan väl förankrad identitet. Ett moment 22.
_________________ Andreas Björck _______________________ Alfa Romeo 159 Porsche 996 4S |
Personligen hade jag gärna sett lite mer 904 över den...
Ja, 904:ns utseende går inte av för hackor direkt. Underligt att Porsche inte passar på att dra lite paralleller designmässigt med den, på samma sätt som de försökt göra till 550:n med Boxstern. _________________
|
|
Här hittar man lite purfärsk info om Boxster Coupé aka Cayman:
http://autoweek.com/article.cms?arti Har tydligen redan slagit 997:ans varvtid på Ringen...
Blir intressant om det stämmer med Club Sport -versionen! _________________
|
|
Hade jag haft pengarna så...Enligt obekräftade rykten så verkar den kunna hänga med vissa 911:or runt ringen...
KÖPKÖPKÖP Ps. btw så såg jag en Crossfire i går, den är otroligt mycket läckrare i verkligheten än på bild men det är en annan historia. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
|
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
|
Är det inte den som är med på den här test filmen från Ringen, efter 38 sec.
http://www.iudex.net/daten/Videos/91 _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
![]() |
Bilder o videos
Nya spionbilder på Boxster Coupé!
|
1 besök senaste veckan (4535 totalt) |