Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
VLN - Cupen 2003.
<<   1, 2
5742 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Enligt www.vln.de så betyder det "Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring".
Det var Falk som hittade det...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Enligt www.vln.de så betyder det "Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring".

Med tanke på att Veranstaltergemeinschaft betyder organisatörsföreningen så tror jag Anders & Anders har hittat helt rätt
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

johann skrev:
Med tanke på att Veranstaltergemeinschaft betyder organisatörsföreningen så tror jag Anders & Anders har hittat helt rätt

Ehh. Hur menar du nu.
Inte för att det spelar någon egentlig roll, men som värdelöst-vetande ekvilibrister diskuterade Mäkinen och jag denna oerhört viktiga fråga. Om vår tyska i detta ögonblick inte svek oss totalt (den gör det under stundom) så kunde vi på VLN's hemsida utläsa att förkortningen just betyder organisatörsföreningen för långlopp på ringen.
ordnung muss sein!

Rice and shine
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

johann skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Du kan ju prova att läsa här: http://www.langstreckenpokal.de/bin/2003-ausschreibung.pdf

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lars Falk skrev:
johann skrev:

Ehh. Hur menar du nu.
Inte för att det spelar någon egentlig roll, men som värdelöst-vetande ekvilibrister diskuterade Mäkinen och jag denna oerhört viktiga fråga. Om vår tyska i detta ögonblick inte svek oss totalt (den gör det under stundom) så kunde vi på VLN's hemsida utläsa att förkortningen just betyder organisatörsföreningen för långlopp på ringen.
ordnung muss sein!

Undrar om jag tänkte alls?
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:

Se där ja... Då blev tom jag lite klokare. och helt plötsligt fanns det en logik med att den fortfarande heter "VLN".

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
I helgen går den tredje deltävlingen i VLN-Cupen. thumbs up

Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003

Någon på rejsa.nu som var och såg på något VLN-lopp under 2003 års säsong?
Har förgäves letat på VLN:s hemsida vad inträdet kostar utan att hitta något.
om man går till Frank Uhligs hemsida http://www.frankuhlig.de/video.htm kan man ladda ner några klipp från den gångna säsongen (samt även några turistvarv). Laddade hem den stora (145 MB) filen från 25 oktober 2003. Det ser ut som att man får uppehålla sig i bandepån innan loppet startar, är det så eller har kameramannen haft ett 'specialpass'? Hur är det med åskådarplatserna kring Nordslingan, krävs det biljett för att komma fram och titta under loppen?
Ett annat trevligt videoklipp är det innifrån Frank Stipplers GT3RS från i våras, http://foto.nurburgring.de/web/video/Frank_Stippler_onboard.wmv (det har länkats till denna video i tidigare inlägg så det är inget nytt).

"Frank Stippler is named in one go with the best Porsche drivers in the world, the reason shows these impressive onboard laps.
Taken over as used car for 2003, the duo Stippler/Price could already score two overall victories in the running VLN season with their Raeder Motorsport Porsche 996 GT3 RS. The footage donated from renn.tv and Sascha Mönig shows the first laps of the 7th run for the Langstreckenmeisterschaft 2003. The official timing shows laps times of 8:45.078 and 8:44.070 mins for the combination of Nordschleife and the short GP-circuit (Kurzanbindung). Even starting rain couldn't hinder Frank Stippler to push the Porsche to its limits."

Tänkte försöka att vara vid Ringen vid något/några av VLN-loppen 2004, med Ryan air kostar det bara några hundralappar tor till Frankfurt Hahn thumbs up

Anders
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag har dom senaste åren varit nere och sett 2 lopp varje år, förra året var jag nere i mars och juli.
Det är inget inträde någonstans runt banan, inte i depån heller, utan i depån kan man gå och titta hur mycket man vill.
På träningen på fredags kvällen kan man i mån om plats köpa sig ett varv runt i en tävlings bil.

Anders Johansson
Trollhättan
Här sen Nov 2003

Lennart, tack för svaren thumbs up

Kan det bli bättre
Jag får nog köpa klippkort på Ryanair

Har du någon uppfattning vad det kan kosta att åka med? När starten går i videoklippet från Frank Stipplers GT3RS ser man en svart Porsche i pole position framför. På rakan drar han ifrån, tror mig ha läst att det är en 996 turbo, därav draget. På videon från Frank Uhlig tycker jag mig kunna höra det karaktäristiska (avgas)ljudet från turboaggregat(en)! Hade varit fräckt att åka med

Anders
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders Johansson skrev:

Har du någon uppfattning vad det kan kosta att åka med? När starten går i videoklippet från Frank Stipplers GT3RS ser man en svart Porsche i pole position framför. På rakan drar han ifrån, D
Anders

När jag var nere i Juli, betalade min kusin 70 euro för ett varv i en GT3 RS.

Jag var där när dom spelade in videon, jag stod i Schwedenkreuz på första varvet, när den svarta Porschen svängde in i Aremberg, så var Stripplers Porsche i början av vänstern i S-K.
Den svarta gick nåt grymt.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Anders Johansson skrev:
När starten går i videoklippet från Frank Stipplers GT3RS ser man en svart Porsche i pole position framför. På rakan drar han ifrån, tror mig ha läst att det är en 996 turbo, därav draget.

Den svarta är nog Alzens Porsche (http://www.juergen-alzen-motorsport.de/).

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här äör ett par kort jag tog i juli på den svarta.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Anders Johansson skrev:
Lennart, tack för svaren
Anders

om du vill se mer kort från mina besök på Ringen för att se VLN, så kan du välja album 10-14-15 om du går in på den här adressen.

http://albums.photo.epson.com/j/AlbumList?u=4113608

Glöm inte att klicka 2ggr på korten för att få upp dom i full storlek.

Nürburgring
VLN - Cupen 2003.
<<   1, 2
5742 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande