Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 38 besök senaste veckan (11373 totalt) |
![]() Men jag har en fråga.. ![]() ![]() Som jag ser det, känns det mkt onödigt att lasta in massvis med rör i onödan i bilen. ![]() Vore intressant och höra hur du har tänkt. ![]() Jo en sak till: Det är INTE lämpligt att kapa isär en huvudbåge! De måste vara bockade i ett stycke så den inte knäcks vid svetsen.. ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
ang 3 h-bågar så var det inte planerat att vara så men när den ena som vi skulle ha i bstolpen var för bred så kapade vi isär den o satte i c stolpen ung.
ang stolpe i d tolpen så har vi den där för att ha något att staga upp resten med, den fykker ingen större anti-roll funktion s.a.s bilder på mitt nydragna avgassystem kommer senare idag hoppas jag _________________ Martin Fälting Ex: Volvo 745 Fullbur Ford Sierra XR4 Nuvarande: |
||
Detta kommer jag med spänning att följa i fortsättningen
![]() Hur har du tänkt dig med triangileringen av bågen? Blir inte detta massor med meter rör och EXTRA VIKT som ska dras omkring i acc och kurvor? ![]() "Citat": ang stolpe i d tolpen så har vi den där för att ha något att staga upp resten med, den fykker ingen större anti-roll funktion s.a.s . - Detta vore kul om du kunde förklara mer ingående.... ![]() Ska du montera en h-båge vid B-stolpen, eller hur ska du göra? Rita gärna en skiss i paint och visa oss!!!!! ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
hehe de som martin kansse nämt innan så va den bågen vi fick tillverkad för stor så vi får en ny(gratis) stickad till oss som ska sitta precis bakom förar stolarna (bstolparna) den andra va bara för att rören inte ska bli så långa och att de blir mer att fästa i... de kommer sitta rör korts och tvärs i hela bilen bara för att den ska bli så vrid styv så möjligt och för att den kommer gå väldigt hårt framm igenom ..eller hur martin... skiss på hur bågen ska se ut kommer! MVH Viktor karlsson _________________ viktor karlsson är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul Amazing rejsing |
||
ja. just det där med buren är jag inte så inne på.. men bamazonen som gjort det förut har lite koll o ska få dra upp en skiss i paint.
somsagt, det blir rör kors o tvärs för vridstyvheten.. framöver blir det fjäderbensstag och undre chassiestag samt ev hårdare krängningshämmare 23/19mm satt det väl på turbo tror jag _________________ Martin Fälting Ex: Volvo 745 Fullbur Ford Sierra XR4 Nuvarande: |
||
bilder idag 041116
dagens arbete, rostlaga golvet o fixa mitt nya 2.5" system ![]() Höger golv bak delvis rostlagat ![]() vänster golv bak rostlagat ![]() voila ![]() mitt nya ljudsystem ![]() ![]() delar av det gamla ![]() gamla slutburken ![]() raka(re) rör ![]() innan vi fixade upphängning ![]() upphängning _________________ Martin Fälting Ex: Volvo 745 Fullbur Ford Sierra XR4 Nuvarande: |
||
vill helst att ni bortser från sista bilen..jag som skrytit så med att ja blivit bättre med svetsen..men folk var och vred på den medans jag svetsade.MÅSTE vart förbannat kul och jävla...jaja de ser ut som skit i vilket fall
angående det där med paint bild på buren jag skissar nig en och lägger upp för det är ju meningen att man ska se vad som som är tänkt vilket inte kommer bli resultatet om de utförs i paint ![]() MVH Viktor Karlsson _________________ viktor karlsson är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul Amazing rejsing |
||
_________________ Martin Fälting Ex: Volvo 745 Fullbur Ford Sierra XR4 Nuvarande: |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 38 besök senaste veckan (11373 totalt) |