Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Balans i två riktningar | << 1, 2 6683 besök totalt |
Jag ställer en relaterad fråga till denna topic:
Finns det något skäl alls till att ha vilja ha en lite högre rollcenter (eller vad man nu kallar det) så man får jacking krafter? Eller är Jacking bara av ondo? Det blir ju lite "anti-roll" över jacking=samma jobb som krängningshämmare - så varför är jacking inget bra? Eller är det att det kan vara svårt att kontrollera så att man har olika mycket jacking vid olika mängd sido-g som leder till en svårkörd bil? klurigt men roligt _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
Nackdelen med jacking är att kraften INTE går genom fjädringen utan genom karros, hjulupphängingar till däcksgreppet. Hällre lite jacking och mer krängre.
Jag har häller liten vinkel på linjen från däckcentrum till monementanpunkten( jä..ord ). om vi talar rc så ligger det lågt. _________________ Johan Sjölinder |
Racetech Balans i två riktningar | << 1, 2 6683 besök totalt |