Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3095 besök totalt |
Jag skulle lätt vilja vara med, kruxet är dock att min bil räknades nog inte en som en "hot hatch" på 90-talet
![]() ![]() _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Då måste storebror BMW 323ti vara med som referens ![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Medan man ändå håller på borde väll Hartges M3 compact kunna klassa in som HotHatch... Om inte annat så är den juh djävligt hot ![]() |
||||
Såg tråden nu
![]() Än så länge är allt på planeringsstadiet dock har bilsport visat intresse för idén. Inget är dock spikat på något sätt så allt är som jag förstått det ganska öppet för förslag. Dock är grejen med "hot-hatch" till för att begränsa urvaldet något... |
||||
Det var därför jag lade till ett litet "kanske" i rubriken. Vi håller tummarna för att det blir av. Idén är mycket bra tycker jag. ![]() |
||||
Jepp, hoppas på att det blir av, själv vill man klara under 1.30 med full skinninredning samt taklucka och klima
![]() Skulle vara kul om vi fick loss Gullabo för lite tester också.. Han verkar vara rätt bra på att köra FWD |
||||
Det är nog enda sättet att få fram "snabbaste hothback". Förarkvaliteten varierar ju säkert kraftigt mellan oss ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Intressant fundering kunde vara "snabbaste hatch/nerplöjd modifieringspeng...".
![]() Tror att ShoppingClion som är bra nära original faktiskt ligger ganska bra till där, med 1.35.xx. (Helt standard i motorn, t.o.m. Original luftfilter och avgas. AC'n påslagen så klart.) ![]() om man ersatte mig med Gullabo bakom ratten skulle nog den tiden f.ö. bättras en del. ![]() |
||||
jag med........ men undrar över moddar-listan såklart _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Har läst tråden på coopersweden, psc och här, håller med om att det är en skoj och bra ide om den blir verklighet, har anmält mitt intresse på psc, skulle va skoj att få köra igen
|
||||
Jag tycker din Corolla skall räknas som en original AE-Hesselmark. ![]() ![]() |
||||
mmmja - motorn e ju "nästan" orginal - eller skall jag vänta o lägga i den "lätt trimmade" istället ? "Några lär ju bli förvånade" kan jag ju säga ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3095 besök totalt |