Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
"PRESTANDA"
<<   1, 2, 3   >>
5054 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Apropå Lambon: Vad var det som rök när de "eldade" iväg ifrån STOP-skylten? Däck, eller?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003

Hoppas Lamboröken var däck...

Tja, jag känner mig också lite kluven till programmet, men tror nog de kan få till det med lite tid på sig. Ta bara bort musiken (gäller många motorprogram)! Jag vill höra en tolvcylindrig orkester, ingen jävla pop ! De kan skippa sent-på-kvällen-dimljus-grodperspektiv-glida-genom-stan också för min del.
/motorola

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Apropå Lambon: Vad var det som rök när de "eldade" iväg ifrån STOP-skylten? Däck, eller?
Röken såg ut att komma mellan bakhjulen så det var nog den där stackars lamellen som fick sätta livet till.

Värnamo
Här sen Dec 2002

Man hade nog lite väl höga förväntingar på programmet, men när de står och tvättar en "Lambo" tror man ju ändå att de ska ut och gasa sedan...

djungel-Jim skrev:
Motorjournalen är fortfarande herren på teppan.. Top Gear står ännu högre upp...

Glöm ej Sport Auto TV på DSF där de avslutar nästan varje program med att ta tiden för en varv rund Nürburgring med Horst von Saurma bakom ratten.

Stockholm
Här sen Dec 2002

söderblom skrev:
djungel-Jim skrev:
Motorjournalen är fortfarande herren på teppan.. Top Gear står ännu högre upp...

Glöm ej Sport Auto TV på DSF där de avslutar nästan varje program med att ta tiden för en varv rund Nürburgring med Horst von Saurma bakom ratten.

Lätt att glömma om man inte har DSF

Jag kom på en till sak jag störde mig på - lemankillen kallade ju ferrarin de jämförde murcielagon med (vilken var det?) traktor o såg ner på den för att den hade bakhjulsdrift....???? Bakhjulsdrift är väl ändå alltid bättre än fyrhjulsdrift på en sportbil!! Vad körde han för bil i le mans egentligen?

Det kommer bli intressant att se om de ska tvätta CLK-GTR:en i nästa program eller faktskt KÖRA den..

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

djungel-Jim skrev:
Jag kom på en till sak jag störde mig på - lemankillen kallade ju ferrarin de jämförde murcielagon med (vilken var det?) traktor o såg ner på den för att den hade bakhjulsdrift....???? Bakhjulsdrift är väl ändå alltid bättre än fyrhjulsdrift på en sportbil!! Vad körde han för bil i le mans egentligen?

Det var väl en Ferrari 575 Maranello (nya varianten på 550) som de jämförde med.

Le Mans-killen är en ganska känd förare som heter Stanley Dickens, som vann Le Mans 1989 i en
Sauber Mercedes, tillsammans med Jochen Mass och Manuel Reuter.

Han är även välkänd testare från tidningen Sportbilen etc. etc.
Man kan väl säga att han kan köra bil.

Stockholm
Här sen Nov 2002

FredrikÅ skrev:

Jepp, tillsammans med ett av Sveriges tyngsta raceress F. Ekblom tog de dessutom en seger 2001 i första loppet på Kyalami i en Lola som dessförinnan knappt ens kört på parkeringen.

och det är det som stör mig mest, vi svenskar har ena jävla förare men inga pengar att backa dem med. Motorsport behöver bli "pc" i Sverige!

Mvh/ Micke

Stockholm
Här sen Dec 2002

FredrikÅ skrev:

Varför gillar han isåfall fyrjulsdrift??

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hans kommentarer i tidningen Sportbilen var ju skitkul o läsa när han testade McLaren F1, Mercas supersportbil osv osv... Kändes som han faktiskt hade refernesramarna som behövdes när han sågade olika saker

Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag har inte trean eller någon av Viasat-kanalerna (jag är nästan sån att jag bojkottar). Hursomhelst. Har vi inte inom rejsa.nu förmågan att göra ett eget program? Jag jobbade inom tv-sektorn en stund med en nisch-kanal (Golfkanalen om någon minns? var t.o.m. "vd" en kort stund under it-dagarnas höjdpunkt...), och Magnus har ju kommentator-förmågan har vi sett, det kanske finns andra kontakter/förmågor? om inte annat vore det ruskigt kul för de som är med på projektet (och skulle uppfylla en del pojkaktiga drömmar... : ). Och vi skulle kunna styra innehållet mot sånt vi själva tycker är kul. Distribution i online-format enbart.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Får vi ihop ett team så är jag på!

Jönköping
Här sen Dec 2002

Skulle ni testa de bilarna som medlemmarna på forumet har då eller? Vore iofs rätt kul om någon videofilmar från en massa olika banträffar.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Ja...det är väl en tänkbar start i alla fall. Det räcker ju med ett par videokamerar, några stativ, och någon som kan redigera på datorn och en kodningsdator. Jag har ett capture-kort som skulle fungera, dock ingen dator eller kamera (pengarna går liksom till andra saker), men på idéell basis skulle man ju kunna få ihop ganska roliga program tror jag, ämnade för såna som oss

Hm..iofs har jag en Mac G4 som står och "skräpar", den skulle kunna vara en passande maskin att ha som redigeringsdator (den har redan programvara för det...hehe). Godtycklig DV kamera med Firewire funkar, men output blir då i nån form av Quicktime tror jag (har inte lekt så mkt med den...den har samlat damm i två år).

Det handlar om att försöka få ihop en lista på intresserade, ta ett möte och se vad förutsättningarna är. Intresserade kan väl hojta till i den här tråden?

Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003

Trådstartare
PRESTANDA 2:a Mars

Nästa program kan ni läsa om under inlägg #1.

Jönköping
Här sen Dec 2002

För snart 20 år sen var vi några kompisar som skulle spela in en film på det då gryende videoformatet. Ambisiöst var det, actionrulle med manus och allt!
På den tiden var det ingen som hade videokamera (dyrt) så vi hyrde inför varje inspelningstillfälle, det blev omväxlande VHS, Beta och 2000.
Som sagt, ambisiöst var det, vi var i ett stenbrott för en scen. Han som hade stenbrottet var där och sprängde, hemvärnet var med och sköt med lösa skott och vi hade gjort en docka som skulle föreställa mej och som flög i luften.
Nå, nu till det som intresserar alla på den här listan, BILJAKTERNA! För det var två, en på grusväg med sladda och sånt och en i en grusgrop med ännu mer sladda och sånt. Till grusgropsscenerna hade vi fixat en gammal SAAB V4 som skulle vältas och kraschas (alltså två separata händelser)! En mindre begåvad ställde upp som stuntman.
Det var uppgjort att vi skulle spela in en scen med SAAB:en innan själva vältningen, men det fattade inte stuntmannen så han välte i första genomkörningen. På videon kan man se SAAB:en köra förbi, sen HÖR man hur bilen välter utanför bild och slutligen hör man Producenten/Regisören/Huvudrollsinnehavaren vråla "Den dumme j*****en!".
Vi försökte köra om vältningen, men växellänkaget hade fått sej en smäll, bara ettan och trean gick att få i, ettan gick för sakta och trean orkade den inte på p.g.a. punktering. Vi fick skippa den scenen.
Så till kraschen. Den skulle göras utför ett stup och jag skulle stå nedanför och filma den ena vinkeln. Bilen riggades med tegelsten på gasen och det bar iväg. Krasch, bom och bang. Blev bra.
Efter detta fungerade alla växlarna igen! Vi fick gjort vältscenen också till slut...

Det är bland det roligaste jag gjort som vuxen! Jag hänger gjärna med på att göra motorprogram.

JohanR

Umeå
Här sen Jan 2003

Trådstartare
När får vi se filmen då?

Halmstad
Här sen Mar 2003

det var ju något så otroligt dåligt det programmet så det var pinsamt.. Inte trodde jag att de skulle misslyckas så brutalt..

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

GuDis skrev:
det var ju något så otroligt dåligt det programmet så det var pinsamt.. Inte trodde jag att de skulle misslyckas så brutalt..

Halloj o jättevälkommen!! Är du snäll o läser reglerna för forumet en gång till... https://rejsa.nu/regler (speciellt om signatur)

Piteå
Här sen Dec 2002

Jag är med!
Har ingen lämplig utbildning, men jag har mycket bestämda åsikter om hur man ska och inte ska filma bilar som jag kommit fram till genom att kolla på "allt" hemmaproducerat material jag kommit över (har ca 15G sparat och ännu mer kastat) samt experimenterat en del med den egna videokameran.

Jag är fantastiskt less på alla värdelösa biljakter man ser i "riktiga" filmer också, samt att ljudet nästan aldrig stämmer. Jag menar att det skulle gå att göra mycket bättre utan miljonbudgetar.

Sen ställer jag ju gärna upp som chaufför också givetvis, men folk brukar inte vara så pigga på att låna ut sina bilar till mej (undantaget Koni och Krister A, vet inte varför) av någon outgrundlig anledning. Nåja...

Detta blev ju OT så det sjöng om det igen...

Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Kallerman skrev:
Jag har inte trean eller någon av Viasat-kanalerna (jag är nästan sån att jag bojkottar). Hursomhelst. Har vi inte inom rejsa.nu förmågan att göra ett eget program? Jag jobbade inom tv-sektorn en stund med en nisch-kanal (Golfkanalen om någon minns? var t.o.m. "vd" en kort stund under it-dagarnas höjdpunkt...), och Magnus har ju kommentator-förmågan har vi sett, det kanske finns andra kontakter/förmågor? om inte annat vore det ruskigt kul för de som är med på projektet (och skulle uppfylla en del pojkaktiga drömmar... : ). Och vi skulle kunna styra innehållet mot sånt vi själva tycker är kul. Distribution i online-format enbart.

Skissade själv på ett motorprogram för nåra år sedan! hade i princip klart med produktinsbolag o fotograf, men intresset hos tvkanalerna var svalt
Skulle det drasigång något så hakar jag gärna på !

NS BTG: 9.10.21

Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Gick o satte mej framför datorn istället, lagom trist program, men man måste nästan kolla nästa program när dom ska testa cooper S:en =)
Citera
Allmänt banåkaforum
"PRESTANDA"
<<   1, 2, 3   >>
5054 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande