Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
M3 CSL
<<   1, 2, 3   >>
5631 besök totalt
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003
Inlägg: 157

Namndispens
Namndispens

Elise skrev:
Dum fråga kanske, men hur gör man för att komma in i baksätet? Stolarna går väl inte att fälla? Skjuts de bara fram?

Det borde nog inte ens finnas ett baksäte med de stolarna. Inte så trevligt att sätta näsan i den stolsryggen om det smäller. Om du beställer en Porsche med motsvarande stolar (samma som GT3) så får du inget baksäte, just för att man inte tycker att det är nån bra idé att sitta bakom såna stolar.

mvh Anders

_________________
Anders T
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Anders T skrev:
Elise skrev:
Dum fråga kanske, men hur gör man för att komma in i baksätet? Stolarna går väl inte att fälla? Skjuts de bara fram?

Det borde nog inte ens finnas ett baksäte med de stolarna. Inte så trevligt att sätta näsan i den stolsryggen om det smäller. Om du beställer en Porsche med motsvarande stolar (samma som GT3) så får du inget baksäte, just för att man inte tycker att det är nån bra idé att sitta bakom såna stolar.

mvh Anders


Är det inte ett nackstöd där i bakgrunden? För inte är det väl en högtalare??

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Visst är det ett nackstöd. Jag gissar på att stolarna skjuts framåt.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003
Inlägg: 157

Namndispens
Namndispens

Jovisst verkar det finnas ett baksäte i bilen, och man tar sig sannolikt dit genom att skjuta stolen framåt.

Min poäng var att det kanske inte är så fiffigt att utnyttja baksätet. (byt ut tegelväggen mot stenhård stol )

mvh Anders

_________________
Anders T
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4778



Tänkte att jag skulle hjälpa janne N bestämma sig....
























_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Utan att stöta sig med någon vill jag ställa frågan hur resonemanget går att köpa en kompromiss istället för en mer renodlad bil. BMW M3 CLS är jätteläcker med massa fina detaljer men som jag ser det är det fortfarande en sportsedan som dopats. Får man inte mer körglädje per krona med en GT3 eller för den delen riskokare som t.ex. NSX? (jag har ingen ambition att sälja mitt bilval)En ”vanlig” M3:a förstår jag men CSL är så speciell att den mer stor säkerhet ändå inte kommer gå som bruksbil.

_________________
/Klas Pihl
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Klas NSX skrev:
Utan att stöta sig med någon vill jag ställa frågan hur resonemanget går att köpa en kompromiss istället för en mer renodlad bil. BMW M3 CLS är jätteläcker med massa fina detaljer men som jag ser det är det fortfarande en sportsedan som dopats. Får man inte mer körglädje per krona med en GT3 eller för den delen riskokare som t.ex. NSX? (jag har ingen ambition att sälja mitt bilval)En "vanlig" M3:a förstår jag men CSL är så speciell att den mer stor säkerhet ändå inte kommer gå som bruksbil.


Tycker du har en poäng men att du samtidigt hänger upp dig på att det ser ut som vanlig 3-serie Coupé (om man kollar väldigt snabbt eller har dåli syn ). Redan den vanliga M3:an piskar ju upp en vanlig NSX på bana och CSL:en lär ju knappast vara sämre. Skulle faktiskt gissa att den är i samma klass som NSX-R, kanske snabbare.

Nu behöver inte körglädje vara synonymnt med snabba varvtider men bl a Evo och AMS tycker vanliga M3 är betydligt roligare än bl a 996 C2 så nog finns körglädjen där och CSL:en kommer inte vara sämre ur den synvinkeln.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Wow... vilka schyssta bilder. Den ser onekligen dyr ut. Ser ut som det går att lasta en heldel därbak, tex fyra slicks.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18076



När jag tittade på bilderna kom jag mest att tänka på alla klåfingriga typer som kommer försöka plocka bort alla fina delar från bilen när man ställer den ifrån sig. Jag skulle bli nervvrak om jag skulle parkera en sån där bil utomhus utan bevakning. Den skriker ju "Jag är bäst!".

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Vad är utpriset?

_________________
Stefan Larsson
Citera
CI
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



När jag tittar på bilderna så tycker jag mest det ser ut som väldigt mycket av kolfiberdelarna sitter där bara för att det ska se rejsigt ut. Inte för att de faktiskt bytt ut material som var tyngre. Visst är väl kolfiber fint att titta på men det blir lite väl mycket showoff över det hela. Jag tvivlar dock inte på att det går att köra snabbt med bilen...
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719


Trådstartare
Visst är CSL läcker. Kommer kosta ca. 800kkr. Vi får se om jag och
min åf. kommer överens. Jag tycker att skillnaden mellan min M3 och en
CSL inte är värd 300-350kkr.

janne nagy

_________________


Jan Nagy
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 985



janne N skrev:
Visst är CSL läcker. Kommer kosta ca. 800kkr. Vi får se om jag och
min åf. kommer överens. Jag tycker att skillnaden mellan min M3 och en
CSL inte är värd 300-350kkr.

janne nagy


Ligger något i vad du säger 800kkr är ju en rätt ansenlig summa

Men snuskigt fin bil är det ju!

_________________
Karl Brag
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Jag tar 3.0 CSL:en!

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719


Trådstartare
Lite info om CSL. Lättare än jag trodde thumbs up

http://homepage.mac.com/bmw_m3/.Public/Press_Info/BMW_M3_CSL.pdf

_________________


Jan Nagy
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719


Trådstartare
Jag vet inte om det är lämpligt att länka till en annans sida. Visste inte hur
jag skulle kunna lägga upp en pdf fil. Magnus får fixa om jag gjort fel.

_________________


Jan Nagy
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Jan Nagy skrev:
Lite info om CSL. Lättare än jag trodde thumbs up

http://homepage.mac.com/bmw_m3/.Public/Press_Info/BMW_M3_CSL.pdf
thumbs up
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42383

Forumägare
Forumägare

Jan Nagy skrev:
Jag vet inte om det är lämpligt att länka till en annans sida. Visste inte hur
jag skulle kunna lägga upp en pdf fil. Magnus får fixa om jag gjort fel.
Funkar perfekt som du gjort thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42383

Forumägare
Forumägare






_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13526



Vet inte om jag är petimetrig men dom där kluddarna på insidan av motorhuven är ju skitfult på en annars så fin bil..... tycker nog att dom hade kunnat gjort det snyggare på CSLn ..... Volvo S60 Ja ok men BMW CSL och likvärdiga bilar NÄE......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Slurp smask dräggel

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Bilder o videos
M3 CSL
<<   1, 2, 3   >>
5631 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande