| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ersätta hjulskruvar med pinnbultar?
|
<< 1, 2 4718 besök totalt |
När du ändå har filen framme, kan du ju snida fler toppbultar? självklart med imperiegänga i så fall
Fast 750:- för en uppsättning kanske inte är så dyrt jämfört med vad det kostar till andra bilar? |
||||
Här i vårat kära land är standardpris på en ARP bultsats till en 4-cylindrig maskin 2500:-... _________________ Jonas Edling |
||||
Tur att man är lyckligt ovetande om sånt... Jag som tyckte mina var dyra
|
||||
|
Men, jänkeskruv är ju jättebra!
I min Saab sitter det vanlig M-gängad skruv överallt (mig veterligen) utom i den nedre fjäderskålsinfästningen fram. Där hittar man halvtumsskruv med UNC-gäng. Varför i fridens namn just där?
Jättekul när man mekar bil en lördag och det bara är Saab som har skruveländet i lager, till överpris förstås >
|
||||
|
Ett ställe jag shoppade på förut var Colly Company för att få topplocksbultar och andra hållfasta saker
www.colly.se Unbrako bultra http://www.colly.se/components_ny/pr Vet ej priser men enligt uppgift jobbar min kontakt kvar, de säljer bara förpackningar men flera kan ju dela om nån köper in. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
ersätta hjulskruvar med pinnbultar?
|
<< 1, 2 4718 besök totalt |