Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
ersätta hjulskruvar med pinnbultar?
<<   1, 2
4718 besök totalt
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Var kan man köpa mutter med imperiet-gänga då?
Är det bara Hansen och liknande eller finns det överallt? Min bil är konverterad med obscent långa pinnar med knasgänga.

BMW 330i -05
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Anton Lillsund skrev:
M3Jonas skrev:
Du kan inte snida ett gäng pinnbultar till topp och ramlageröverfall till en BMW när du ändå håller på?
Kan tänka mig att betala överpris på flera kronor styck...
(eller tom hundringar...)

Det är svårt att få igenom något "eget" i produktionslinan hur gärna man än vill. Det får gärna finnas på hyllan så att säga.
Jag behöver dimensioner och hållfasthet för att kunna kolla om jag kan hjälpa dig. Typ av skalle samt nyckelgrepp behöver jag också veta om det är relevant dvs.

När du ändå har filen framme, kan du ju snida fler toppbultar? självklart med imperiegänga i så fall
Fast 750:- för en uppsättning kanske inte är så dyrt jämfört med vad det kostar till andra bilar?
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Anders Jeppsson skrev:

När du ändå har filen framme, kan du ju snida fler toppbultar? självklart med imperiegänga i så fall
Fast 750:- för en uppsättning kanske inte är så dyrt jämfört med vad det kostar till andra bilar?

Här i vårat kära land är standardpris på en ARP bultsats till en 4-cylindrig maskin 2500:-...

Lund
Här sen Feb 2003

M3Jonas skrev:
Anders Jeppsson skrev:

Här i vårat kära land är standardpris på en ARP bultsats till en 4-cylindrig maskin 2500:-...

Tur att man är lyckligt ovetande om sånt... Jag som tyckte mina var dyra
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003

Men, jänkeskruv är ju jättebra!

I min Saab sitter det vanlig M-gängad skruv överallt (mig veterligen) utom i den nedre fjäderskålsinfästningen fram.
Där hittar man halvtumsskruv med UNC-gäng. Varför i fridens namn just där?
Jättekul när man mekar bil en lördag och det bara är Saab som har skruveländet i lager, till överpris förstås
>
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
En oanvänd sats pinnbultar uppenbarade sig på begagnatmarknaden thumbs up

Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ett ställe jag shoppade på förut var Colly Company för att få topplocksbultar och andra hållfasta saker

www.colly.se

Unbrako bultra http://www.colly.se/components_ny/produkter/pdf/unbrako_hela.pdf

Vet ej priser men enligt uppgift jobbar min kontakt kvar, de säljer bara förpackningar men flera kan ju dela om nån köper in.

Citera
Skruva banåkabil
ersätta hjulskruvar med pinnbultar?
<<   1, 2
4718 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande