Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Banbil och cupbils val... igen...
<<   1, 2, 3   >>
3959 besök totalt

Vilken blir det?
E28 535
24%
 24%  [ 8 ]
E30 318
18%
 18%  [ 6 ]
E9 2002
57%
 57%  [ 19 ]
Totalt antal röster : 33

Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



TheProphet skrev:
Kristian Larsson skrev:
TheProphet skrev:

Fråga! Vart får jag tag på chassi delar till 02:orna? Tex styvare chassi osv.. Trimdetaljer? lättare med E30 och E28a där för mig.. eller sitter det en M10 på 02:an med?

Chassi: 02-depån, jaymic, w&n, hemmabyggen...
Motor: Det var i 00/02 som legenden om M10 började skrivas


02 depån.... HALLELULJA

Blir nog en 02:a med tanke på alla de delarna och 02:an leder omröstingen med goda marginaler


E28 E28 E28

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag vill ju inte hetsa men... http://www.02racing.net/ (så slipper du leta )

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare

Jag tor det blir lika skoj i BMW Cup-racen oberoende vad du väljer. Det viktiga är att du skruvar ihop bil o drivlina så den blir någorlunda konkurenskraftig i sin klass?

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
En 02: amed sin fjäderlätta vikt måste ju bli konkurenskraftig oavsett klass känns det som.. samma sak med E28:an.. så där känns det som lika! Men för att få E28:an att bli det i högreklasserna så behövs det nog mera slantar än 02:an inbillar jag mig! och tyvärr så måste jag räkna var enda krona (ungefär )

Hmm ja Krille ser mörkt ut nu för E28:an.. fin bil.. men 02:an känns som det förnuftiga valet, om det nu finns ett sådant, hehehe Mkt intresant och bra mothugg däremto! Sånt gillar vi! Fast is maffian verkar tyst kanske därför alla vet att de är för dyra hehe

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



TheProphet skrev:
En 02: amed sin fjäderlätta vikt måste ju bli konkurenskraftig oavsett klass känns det som.. samma sak med E28:an.. så där känns det som lika! Men för att få E28:an att bli det i högreklasserna så behövs det nog mera slantar än 02:an inbillar jag mig! och tyvärr så måste jag räkna var enda krona (ungefär )

Hmm ja Krille ser mörkt ut nu för E28:an.. fin bil.. men 02:an känns som det förnuftiga valet, om det nu finns ett sådant, hehehe Mkt intresant och bra mothugg däremto! Sånt gillar vi! Fast is maffian verkar tyst kanske därför alla vet att de är för dyra hehe


Annars kan du ju köpa min "snik" is (318is -88 8v 116hk med 4,10 utväxling) för en riktigt billig slant..

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2747



Nolltvåan är det sjävklara valet om du vill åka fort till rimliga pengar!

Fördelen med att åka med BMWs gamla minsting är att det finns massor av standardbitar(=billiga) från nyare modeller som passar rakt av som uppdateringar vad gäller både motor, låda, bakaxel, bromsar, bärarmar, dämpare, fjäderben, nav, fälgar mm mm.

Kvoten låg varvtid/summa nedlagda kronor är lägre än med de flesta andra bilar... thumbs up

_________________
Rikard Ahlin
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Krille_hlm skrev:
TheProphet skrev:
En 02: amed sin fjäderlätta vikt måste ju bli konkurenskraftig oavsett klass känns det som.. samma sak med E28:an.. så där känns det som lika! Men för att få E28:an att bli det i högreklasserna så behövs det nog mera slantar än 02:an inbillar jag mig! och tyvärr så måste jag räkna var enda krona (ungefär )

Hmm ja Krille ser mörkt ut nu för E28:an.. fin bil.. men 02:an känns som det förnuftiga valet, om det nu finns ett sådant, hehehe Mkt intresant och bra mothugg däremto! Sånt gillar vi! Fast is maffian verkar tyst kanske därför alla vet att de är för dyra hehe


Annars kan du ju köpa min "snik" is (318is -88 8v 116hk med 4,10 utväxling) för en riktigt billig slant..


Vad för slant pratar vi, du kan PM:a mig om du inte villt a det direkt här på forummet =)

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Rikard Ahlin skrev:
Nolltvåan är det sjävklara valet om du vill åka fort till rimliga pengar!

Fördelen med att åka med BMWs gamla minsting är att det finns massor av standardbitar(=billiga) från nyare modeller som passar rakt av som uppdateringar vad gäller både motor, låda, bakaxel, bromsar, bärarmar, dämpare, fjäderben, nav, fälgar mm mm.

Kvoten låg varvtid/summa nedlagda kronor är lägre än med de flesta andra bilar... thumbs up


Jo jag har börjat inse det.. fast jag beakar alla alternatvi och förslag att jaginte går miste om något! Fast jag gillar den uppsjö färdiga delar som finns därute till 02:orna och det intresanta priset på en beggad 02:a! Fast 535 och318i är ändå intresanta än fast 318 E30 blir ifårn åkta v båda

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



En liten bil är lättare att hantera/få plats med i garaget, dessutom är det mycket enklare att transportera en lätt bil.
Bara en tanke.

Dessutom tycker jag att gammelbilar i raceutförande är såå tuffa

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

TheProphet skrev:
Krille_hlm skrev:
TheProphet skrev:
En 02: amed sin fjäderlätta vikt måste ju bli konkurenskraftig oavsett klass känns det som.. samma sak med E28:an.. så där känns det som lika! Men för att få E28:an att bli det i högreklasserna så behövs det nog mera slantar än 02:an inbillar jag mig! och tyvärr så måste jag räkna var enda krona (ungefär )

Hmm ja Krille ser mörkt ut nu för E28:an.. fin bil.. men 02:an känns som det förnuftiga valet, om det nu finns ett sådant, hehehe Mkt intresant och bra mothugg däremto! Sånt gillar vi! Fast is maffian verkar tyst kanske därför alla vet att de är för dyra hehe


Annars kan du ju köpa min "snik" is (318is -88 8v 116hk med 4,10 utväxling) för en riktigt billig slant..


Vad för slant pratar vi, du kan PM:a mig om du inte villt a det direkt här på forummet =)


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16582

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



TheProphet skrev:
Krille_hlm skrev:
TheProphet skrev:
En 02: amed sin fjäderlätta vikt måste ju bli konkurenskraftig oavsett klass känns det som.. samma sak med E28:an.. så där känns det som lika! Men för att få E28:an att bli det i högreklasserna så behövs det nog mera slantar än 02:an inbillar jag mig! och tyvärr så måste jag räkna var enda krona (ungefär )

Hmm ja Krille ser mörkt ut nu för E28:an.. fin bil.. men 02:an känns som det förnuftiga valet, om det nu finns ett sådant, hehehe Mkt intresant och bra mothugg däremto! Sånt gillar vi! Fast is maffian verkar tyst kanske därför alla vet att de är för dyra hehe


Annars kan du ju köpa min "snik" is (318is -88 8v 116hk med 4,10 utväxling) för en riktigt billig slant..


Vad för slant pratar vi, du kan PM:a mig om du inte villt a det direkt här på forummet =)


Det är lugnt, den ligger under köp&sälj. ca 10000:- har jag tänkt mig.
Bilderna på servern är tagna när den är grymt skitig.. Men den är faktiskt riktigt vettig i karossen.
Det som behövs bytas för att åka bana är standard banåkar grejorna..

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
tvåtaktsmicke skrev:
En liten bil är lättare att hantera/få plats med i garaget, dessutom är det mycket enklare att transportera en lätt bil.
Bara en tanke.

Dessutom tycker jag att gammelbilar i raceutförande är såå tuffa


Poäng där.. eftersom jag komemr meka på logen och ute på gräset på våren.. samt nån gång på ok =D så är det om man är fattig hehe..

Sen måste jag hålal med om att en 02:a med Turbo kjolar är en skönhet.. nått specieltl över de bilarna.. sen så verkar de gå att få bra snurr på roverna utan några underverk

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Krille_hlm skrev:
TheProphet skrev:
Krille_hlm skrev:
TheProphet skrev:
En 02: amed sin fjäderlätta vikt måste ju bli konkurenskraftig oavsett klass känns det som.. samma sak med E28:an.. så där känns det som lika! Men för att få E28:an att bli det i högreklasserna så behövs det nog mera slantar än 02:an inbillar jag mig! och tyvärr så måste jag räkna var enda krona (ungefär )

Hmm ja Krille ser mörkt ut nu för E28:an.. fin bil.. men 02:an känns som det förnuftiga valet, om det nu finns ett sådant, hehehe Mkt intresant och bra mothugg däremto! Sånt gillar vi! Fast is maffian verkar tyst kanske därför alla vet att de är för dyra hehe


Annars kan du ju köpa min "snik" is (318is -88 8v 116hk med 4,10 utväxling) för en riktigt billig slant..


Vad för slant pratar vi, du kan PM:a mig om du inte villt a det direkt här på forummet =)


Det är lugnt, den ligger under köp&sälj. ca 10000:- har jag tänkt mig.
Bilderna på servern är tagna när den är grymt skitig.. Men den är faktiskt riktigt vettig i karossen.
Det som behövs bytas för att åka bana är standard banåkar grejorna..


Jag är inte den som prutar... men jag hade inte tänkt lägga mer än 5-6k mest för att hålla inköpet nere och sen kunna lägga ner lite slantar eftersom.. annars måste jag vänta tills våren innan jag inhandlar allt.. Som du kanske förstår så är jag ute efter ett ritkigt billigt första object...

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2747



TheProphet skrev:
tvåtaktsmicke skrev:
En liten bil är lättare att hantera/få plats med i garaget, dessutom är det mycket enklare att transportera en lätt bil.
Bara en tanke.

Dessutom tycker jag att gammelbilar i raceutförande är såå tuffa


Poäng där.. eftersom jag komemr meka på logen och ute på gräset på våren.. samt nån gång på ok =D så är det om man är fattig hehe..

Sen måste jag hålal med om att en 02:a med Turbo kjolar är en skönhet.. nått specieltl över de bilarna.. sen så verkar de gå att få bra snurr på roverna utan några underverk


Får jaga på lite känner jag..

Att stressa motorerna är lätt. Min är orörd inuti med snäll trimkam (284 grader mot original 272) och Weber 45or samt extraktor = 142 hk i bänk. Räcker gott till hyggliga varvtider och är löjligt driftsäkert! thumbs up Börjar man sen pilla på grejorna lite mer så kan det bli betydligt mer...

www.racetep.com och www.bmw2002.com är två andra firmor som har en del kul prylar!

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2747



http://www.spsolutions.se/02tavlan/sale/reply.asp?ID=860&Reply=860 . . . .

Habbe som säljer hittar du även här på forumet.

_________________
Rikard Ahlin
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Rikard Ahlin skrev:
http://www.spsolutions.se/02tavlan/sale/reply.asp?ID=860&Reply=860&Pgno=1

Habbe som säljer hittar du även här på forumet.


*harkel* Har den där godkänd bur för BMWcup ?

IMycekt intresant måste jag säga thumbs up

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Kraniel skrev:
TheProphet skrev:
.. Och sen är jag utan ideér på billiga RWD bilar!




https://rejsa.nu/rejsanubilar.php?alfa

thumbs up



thumbs up Fast då måste han köra i Car Corsa

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2747



TheProphet skrev:
Rikard Ahlin skrev:
http://www.spsolutions.se/02tavlan/sale/reply.asp?ID=860&Reply=860&Pgno=1

Habbe som säljer hittar du även här på forumet.


*harkel* Har den där godkänd bur för BMWcup ?

IMycekt intresant måste jag säga thumbs up


Svarar lite för Habbe.. Om jag minns rätt så behöver den ett par strävor till för att vara OK, men det är bara raka bitar som du garanterat monterar på en dag om du svetsat lite tidigare.

Egentligen vill jag inte att du köper den då det är min reservkaross, men skall den hamna i Cupen så..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



Nu har jag hittat en färdig bil till dig...bara att ta fram lädret och dra söderöver
http://berg-cup.com/Marktplatz/Fahrzeug_Detail.asp?ID=17
e21a med f2 motor...sången ur maskinen när man varvar 11500rpm är obeskrivlig



_________________
Pelle Persson
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2547



Pelle Persson skrev:
Nu har jag hittat en färdig bil till dig...bara att ta fram lädret och dra söderöver
http://berg-cup.com/Marktplatz/Fahrzeug_Detail.asp?ID=17
e21a med f2 motor...sången ur maskinen när man varvar 11500rpm är obeskrivlig




Helt klart ett bra nybörjarval, lättkörd, billig i drift och enkelt att hitta reservdelar till motor och sådant

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806


Trådstartare
Är ni allvarliga nu?

Vad kan en sådan här tingest kosta? Dyr antar jag!



Huva huva.. läcker sak.. minnst sagt!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Allmänt banåkaforum
Banbil och cupbils val... igen...
<<   1, 2, 3   >>
3959 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande