Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4117 besök totalt |
Jag blev sur för att jag inte har MC-kort när jag såg det inslaget. Så helrätt! och så helfel... ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||
Finns fina bilder på honom när han står med läderkrukan och svart eluppvärmt skinnställ med vadderingar vid bågen. Tyvärr tog hans motorintresse slut med motorcyklar och fastnade där.... ![]() Var det bara jag som tyckte den röda Opeln var lite smårolig? ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Jag har en vän som håller på och renoverar en gammal BSA TT-hoj. Bara det har fått mig att fundera på att åka till körskolan... Även om Leno-reportaget var torftigt tyckte jag det ändå gav en hyffsad vinkling av vad som driver en sådan kille. Det var inte den modellen hit, de pengarna dit. Det var mer ljudet av tvåtaktsmotorer från barndomen, fascinationen av en handbyggd ångmaskin i aluminium som drev Leno, och det tyckte jag var sympatiskt. om jag fick några timmar i hans garage skulle jag i och för sig be att få prova Miuran, men jag tror att de mesta diskussionerna skulle handla om vilken bil som luktar godast, har de finurligaste friktionsdämparna eller nåt. Men det är ju jag det... ![]() ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||
oxå besviken på Leno inslaget. Snacka om slöseri att inte göra mer av det när man hade chansen
![]() Annars så var det ett pra prog ![]() Peter: om man ställer WRC bilarna mot varandra. Vad har dom för skillnader o vad har dom för likheter? Hur upplevdes dom att köra i förhållande till varandra? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Innan vi blir för hårda mot Motorjournalen så kan det vara så att det var precis så mycket de var tillåtna att filma. Det är inte säkert att de fick filma mer svepande över bilarna än så. Eller så att de inte hade mer tid och för många som kanske inte vill titta på en 959a så passade detta kanske bättre... Kul iallafall att han släppte in dem. Många är inte ens så tillmötesgående och hellre några minuter där i hans brokiga samling än i Seinfelds.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Men Letterman gör fortfarande bättre pratshower... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Äntligen fick man veta varför man INTE ska köpa en Lambo...tänk vad pinsamt och bli ifattkörd av en "familjebil". Nej, något sånt kan man ju inte acceptera.
![]() ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
![]() Trimmad av Mitsubishi i England |
||||
Var det en Opel med? ![]()
Nja, det var väl någon specialversion för någon marknad. har för mig att det pratades lite om den i höstas på någon bilmässa. Hävdar dock fortfarande att det var uppgjort pga: -clarksson ligger på bredkas bakom en lambo som "kör max attack" -clarksson kan inte köra bil -lambon har mer hästar ![]() ![]() Ang Leno så får man nog ta det för vad det är, de hade kunnat ha med lite mer om hans garage tex 10 minuter... eller 40 timmar, man hade ändå inte fått med allt. Men jag hade, som de flesta andra här inne, gärna sett ett specialavsnitt med fler av hans bilar. Tror dock inte man hade kunnat kalla det programmet för motorjournalen |
||||
Det är sällan en TV produktion vet i förväg att det ska bli en sässong till och det gör att MJ inte har speciellt mycket tid på sig att spela in inslagen till vårsässongen. Eftersom det är snö i Sverige i början på året så blir det snö i inslagen. |
||||
Håller med till 100% Joppe som jag annars gillar verkade också helt tafatt och stod mest och bluddrade massa ointressanta grejer. Respekt till Jay Leno dock. Coola fordon och cool snubbe. Kändes som han verkligen brann för sina fordon och hade ett genuint intresse och inte bara det gamla vanliga "Jag ar 10000000000000 $ och ett par Ferraris men vet inte ett smack om dom." Som ett lite kontrast kan jag berätta att jag såg P Diddy på MTV häromdagen som sa följande om sin Ferrari 360 "Look how they show of the engine in the back. Only Ferrari does that. Only Ferrari has the engine there" eller nåt sånt. Men on topic igen. Håller med er andra: Gör ett helt program om Jays garage. Finns ju material där så det räcker. Men skicka Peter istället för Joppe. _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||||
Dessutom tyckte jag det verkade som Jay Leno inte gick djupt in på förklaringar för att Joppe inte alltid hängde med i engelskan, och att Jay skulle ta det basic... Var min uppfattning iaf. Det kunde bli så mycket mer av det besöket som många sagt. Iövrigt var det lite tunt med material, mycket överskuggades dock av Leno-inslaget som kanske styrde känslan resten av inslagen _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||
Jaha, du menar racebygget med plastkaross som påminner om en Opel! ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4117 besök totalt |