Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Banduglig bruksbil för max 40k?
<<   1, 2, 3   >>
3737 besök totalt
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

V. Frykholm skrev:
Tack så otroligt mycket för alla svar!
För tillfället lutar det åt en 318is , då detta verkar vara en jäkligt kul bil för förhållandevis lite pengar.
Ska troligen kolla på denna på söndag http://www.blocket.se/view/4667740.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&am . . . .

Vad säger ni? Stereoprylarna säljer jag till någon polare som är road av sådant. Är tydligen inte en rostfläck på den enligt säljaren och den är väldigt fin överlag. Docks ska den servas och besiktigas snart, vilket kanske borgar för visst prut?
Dock är det bara 14", så åtminstone 15" med rejsiga däck lär väl behöva inhandlas.

Sen tänkte jag lägga lite pengar på stol, ratt och andra bromsbelägg. Även chassi om det inte håller måttet och pengarna finns.

Vad tycker ni som är gamla i gemet om det? thumbs up thumbs down ?

Ser fin ut. thumbs up Men så är det också fredagskväll.

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

V. Frykholm skrev:

Vad tycker ni som är gamla i gemet om det?

Verkar vara ett helt ok exemplar. Men lite dyr i mina ögon.

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Jag lägger en thumbs up jag också.

Priset bör justeras nedåt, med hjälp av de punkter du radade upp går det nog bra.

Sen det där med rosten, lita inte blint på säljaren. Granska bilen noga inte minst på undersidan.
Är där inget att anmärka på så är bilen i ovanligt bra skick!

Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Den verkar vara importerad också. Regnummer FGW115, datum för första registrering 1998-09-14, fyra ägare.
Enda utrustningen är elspeglar.

Priset kanske är ett par tusenlappar för högt. Men jag tänkte lite på Anton Lillsund som slantade runt 30k för sin 318is och sen åkte på att byta tank och hittade dessutom lite "brunt guld". :P Dock köpte han den väl för ett par år sedan om jag inte minns fel.

Fasen. Jag kanske är lite för het på gröten, men måste hitta en schyst bil snarast! Vill ju inte missa en dag av det här vackra åkvädret!!!

EDIT: Tjena, Anton!

Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Jag lägger en thumbs up jag också.

Priset bör justeras nedåt, med hjälp av de punkter du radade upp går det nog bra.

Sen det där med rosten, lita inte blint på säljaren. Granska bilen noga inte minst på undersidan.
Är där inget att anmärka på så är bilen i ovanligt bra skick!

okay. Kanske värt att åka 80 mil t/r för att kolla på den med andra ord?! Måste bara försöka få loss lite pengar mitt i helgen. Visst har bankerna bara öppet på vardagar?

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Hurpass duktig är du på att skruva? Vet en is som är frisk men har stått ett tag pga av trasig topplockspackning. Säljaren ville visst ha 5k.

Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Hurpass duktig är du på att skruva? Vet en is som är frisk men har stått ett tag pga av trasig topplockspackning. Säljaren ville visst ha 5k.

Har väl inte tummen mitt i handen direkt, så en trasig toppackning bör väl inte vålla några större problem. Nu är 5000:- inte mycket pengar alls, men skulle ändå vara skitkul att för en gångs skull ha en bil som är tipptopp från början.

Mer info om den? Var står den?

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Vet inte mycket alls om den. E30 är ett paserat kapitel för mig
Det är en arbetskamrat som haft den som andrabil. Han är pedant (flygtekniker) och har bytt rätt mycket. Han orkade dock inte börja plocka med motorn utan stälde in bilen i garaget och köpte en 945a som andrabil istället.
Bilen står i Åtvidaberg. Kan förmedla kontakt på måndag om du vill.

Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Vet inte mycket alls om den. E30 är ett paserat kapitel för mig
Det är en arbetskamrat som haft den som andrabil. Han är pedant (flygtekniker) och har bytt rätt mycket. Han orkade dock inte börja plocka med motorn utan stälde in bilen i garaget och köpte en 945a som andrabil istället.
Bilen står i Åtvidaberg. Kan förmedla kontakt på måndag om du vill.

Hehe. Om jag hade möjlighet att meka Formel Ve skulle jag också göra det.
Det låter iaf intressant. Nu kanske jag låter jävligt kritisk, men hur länge har den stått? Det är en riktig is förmodar jag?
Det vore perfekt om du kunde ge mig hans nummer så kan jag ringa honom om det blir intressant!

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Den har stått sen i höstas. Skickar hans nummer till dig på måndag (PM)

Tillbaka till topic nu så att du kan köpa dig en "färdig" bil

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Här är man kändis..

Jag körde 52 mil enkel resa för min.. Var inte mycket annat än att göra än att köpa skrotet när man väl kom fram..

Bilen Kristian talar om är i mitt tycke klart intressant. Har varit sugen många gånger själv på just den...
Topplyftet är snart gjort om det bara är så pass lindrigt. thumbs up

Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Här är man kändis..

Jag körde 52 mil enkel resa för min.. Var inte mycket annat än att göra än att köpa skrotet när man väl kom fram..

Bilen Kristian talar om är i mitt tycke klart intressant. Har varit sugen många gånger själv på just den...
Topplyftet är snart gjort om det bara är så pass lindrigt. thumbs up

Jag befarar att det blir ett liknande scenario om jag ska åka ända till Göteborg bara för att kolla på den.

Jo, precis. OM det är så pass lindrigt. Sen uppkommer det nåt mer fel och sen går inte bilen igenom besiktning pga avgasvärden osv. "Been there done that" om man säger så. > Men den är helt klart billig ivf!

Fasen. Jag vill köra, inte meka! Iaf ett par månader.

Nä, ska knyta mig nu så man orkar upp till jobbet i morgon bitti.

Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Undrar en grej om bilen i annonsen. Det sitter ingen is-läpp på utan istället en liten svart list. Vad kan det betyda? Inget speciellt antar jag, men det ser ju helt klart brutalare ut med det arga original is-utseendet. Det finns ingen risk för att det inte är en riktig is? Står iofs 100kw i regbeviset, så det ska ju inte vara några egentliga problem. Kan det bero på att den är importerad? Ställer det till med några hinder förresten? Importen alltså.

Mvh

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Det är vanligare att de 318is som finns inte har den läpp som ska vara där.
Vintertid ryker den enligt standard så fort ägaren nyttjar bilen på vintermässigt vis..

Kostar en dryg tusenlapp på BMW om man bestämt ska ha den.

Blekinge
Här sen Mar 2005

måste bara rekommendera en Opel kadett GSi16v! en sån med schyssta fjädrar o dämpare är en dräpare! klipper allt annat i gti klassen i std utförande ju, billiga, motorn är odödlig, chassiet är stabilt, lådan är tät o fin, går att växla skitfort! jag har haft ett par stycken. går att ha hur kul som helst!! det ända e rosten. kolla så dom inte är rostiga i bakre länkarmsinfästningen fram, den är tråkig att laga. var inte rädd för trösklar, framskärmar o bakskärmkanter, dom byter man i ett huj! en grej som e lite trist med är bromsarna, dom har lite "oj där skulle vi ju ha svängt"-faktor.. men riktiga belägg o bromsvätska fixar nog det lite iaf.

mitt tips!

eller en 240 glt.. en bil som är underskattad av stora mått, men det är en lång historia!!

åpeln e bra för den e lätt, behövs inga märkvärdiga sulor , regummade 195-50-15 räcker länge =)

Citera
V. Frykholm
Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Det är vanligare att de 318is som finns inte har den läpp som ska vara där.
Vintertid ryker den enligt standard så fort ägaren nyttjar bilen på vintermässigt vis..

Kostar en dryg tusenlapp på BMW om man bestämt ska ha den.

Ah. Då vet jag!
om jag köper den får jag väl skita i läppen då, annars har vi ju likadana bilar.

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Kanske det är avgjort, men tänkte slänga in ett par tips ändå från den sfär jag lever i.

Små bilar:

Peugeot 205 GTi eller 106 Rallye. Citroen AX GT eller Saxo.

-Alla körglada bilar, kanske aningen små som bruksisar för fler än 2. 106, AX och Saxo delar plattform.

Lite större bilar:

Peugeot 309 GTi16 eller 306 S16. Citroen ZX 16V.

-309 är en svälld 205 med mkt roligare motor, 306 och ZX delar plattform och har likadana motorer i dessa inkarnationer.

Nästan stora bilar:

Peugeot 405 Mi16. Citroen BX 16V eller Xantia Activa (redan rekommenderade, jag vet...)

-Alla på samma plattform, mycket pang för pengen oavsett vad du väljer, men jag hade tagit Xantian och pressat min ekonomi till en uppsättning r-däck, lite bättre belägg fram (bromsvätskan är redan bra) och gått med i Peugeot SC..!

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
V. Frykholm
Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Bara franska bilar ser jag.
Har funderat lite på en 205 GTi med Mi16-motor, men tycker bilen är en aning för liten.
Citroen BX ser bara allmänt flummig ut och att köra Xantia i Peugeot SC funkar väl inte riktigt? :P Xantian är dessutom alldeles för dyr.

Kadett GSi har jag också funderat på, men tycker det är svårt att hitta ett fint, rostfritt exemplar. Iaf om man läser Blocket-annonser. Dock verkar det ju vara en jäkligt kul bil (med bättre prestanda) till ungefär samma pengar som 318is:en.

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

V. Frykholm skrev:
.........................att köra Xantia i Peugeot SC funkar väl inte riktigt? :P Xantian är dessutom alldeles för dyr.

....................
Jag har från rätt så säker källa att Xantia + PSC funkar.

http://www.blocket.se/view/4274620.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&am . . . . går dessutom för -40 papp. För 1000 kr får du hyfsade bromsbelägg och r-däck kan du vänta med....

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
V. Frykholm
Sthlm
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Pär Hansson skrev:
V. Frykholm skrev:
.........................att köra Xantia i Peugeot SC funkar väl inte riktigt? :P Xantian är dessutom alldeles för dyr.

....................
Jag har från rätt så säker källa att Xantia + PSC funkar.

http://www.blocket.se/view/4274620.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&am . . . . går dessutom för -40 papp. För 1000 kr får du hyfsade bromsbelägg och r-däck kan du vänta med....

okay. Säger du det så!

Bilen känns mer lyx än race bara, och så är den så stor!
Ska åka till Göteborg och kolla på den röda BMWn i morgon, så i morgon kväll kanske man återigen är bilägare.

Ronneby
Här sen Sep 2003

Så Xantian och 405:an är från samma plattform. Jag har alltid fått för mig att den delar med 406:an.
Men det borde väl betyda att en Xantia inte är speciellt tung, en 405:a är ju förvånansvärt lätt för att vara en bil med de utrymmena.

Allmänt banåkaforum
Banduglig bruksbil för max 40k?
<<   1, 2, 3   >>
3737 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande