Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
ForzaMotorsport är ute nu!!!
<<   1, 2, 3   >>
10 besök senaste veckan (5034 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mattias Bratt skrev:
Jag stör mej mest på att Nordslingan e så totalt värdelöst gjord...Rakorna e ju för på tok för långa, kurvorna e som rakor, gentemot GT4..

Testa att jämföra med ett varv på PS2:an sen kör du samma sektioner med Forza så upptäcker du hur på tok fel dom gjort med Forza's NS försök...

Forza GT4!!!!

Det där är FOV-inställningen som diffar. Står den onaturligt så blir det exakt som du beskriver och vansinnigt irriterande när man sen kör den riktiga banan. På PC så är det i princip alltid ställbart men på konsoler vet jag inte?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Stingray skrev:
305km/h med en koenigsegg i swedenkreuts med konstant gas (full macka..) och skiten tappar greppet i bak?!... känns som om det inte är så troligt eller?

Varför inte? om den skulle ploga av eller vända runt är väl i den höga farten mest beroende av inställningen av vingar osv (i verkligheten alltså) men av skulle du troligen åka hursomhelst

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Street Date för Forza är brutet, så det finns i handeln redan idag

Ja, iaf i sthlm
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Andrew Petrykowski skrev:
Street Date för Forza är brutet, så det finns i handeln redan idag

Ja, iaf i sthlm

var? förbokat på webhallen men inte sett nått från dom än
Citera
SUBADAVE

Här sen Maj 2005

Ladda hem Kai ifrån http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=tunnel. Då kan du spela online med folk över hela världen... det är riktigt skoj.

obs! Du måste ha xbox i ett nätverk.. Kai används ifrån datorn.

Kanske en liten Forza liga??

GT4 vs Forza !! kolla in denna sida så får ni gämföra själva http://msxbox-world.com/xbox/movies/view/738/Forza-Motorsport.html

Kolla speciellt den film där dom kör en riktig bil emot Forza.

Citera
ca6
GBG
Här sen Maj 2004

En jämförelse med GT4 på en Xbox-sajt? Finns en viss risk att recensenten kanske är en smula partisk?
Här är en kort recension jag skrev på ett annat forum:

Citat:
I borrowed an Xbox and Forza yesterday and have so far played the game offline for about an hour. I really do not like the Xbox controller at all, so I played the game with a DS2 setup (right stick throttle/brake left stick steering, triggers for gear selection). I recon this is not the ultimate way, but I had a really hard time using the triggers when I tried PGR2 so I went this way to be able to play the game right away.

I thought that game wasn't anywhere close as good looking as GT4, but still had very good graphics. But it also made it appearant how incredibly beautiful GT4 is. Forza isn't as 'real' looking, worse/less precise/less polygon modelling and too much/too vibrant colors. (not silverstone though )

The AI seemed nice compared to GT4, but still wasn't that good. If you nudge an 'enemy' it seemed like you could rely on them retaliating as soon as they got the opportunity. But they seemed to be aware that you were on the track, nothing that the GT4 drones seem to notice.

I don't know how the opponent tuning/cheating works, but when I raced at NYC (where have I seen that track before? I thought it was made up by PD?) in the Amateur NA challenge, one of the Talons was a lot faster than the other one.

The sounds was both better and worse than GT4. The engine notes differed more which is something GT4 really needs, but other sounds was much worse. The NSX sounded sweet and you really noticed the VTEC(!!1!) engaging.

The handling damage in Forza was a nice edition. The visual parts was crap though.

Physics over all seemed to lack the depth in GT4, but wasn't bad at all. I really liked how the car spun if you hit the tires instead of just ricocheting away like in GT4. It seemed too easy to catch oversteer in the cars I tried.

It would be nice to try online racing, but the guy who ownes the xbox hasn't got a live account and the 'box is modded Don't know if I dare go online and I don't know what it costs. (I'm only going to have the 'box for a couple of weeks at most.)

My conclusion is that since I already own an PS2 and GT4, I don't think Forza really is good enough for me to justify a purchase. I'd rather spend the money on a copy of Enthusia and a DFP. If my economical situation was different I might've looked at getting an Xbox+Forza.

It's kind of obvious that Forza is an 'newborn' game and GT4 is an evolved and refined product. I can honestly say that comparing the games, all the delays of GT4 is justified. It just has much more quality.

All in all, Forza pretty much delivered what I expected of it, no more no less. GT4 is still the king IMHo.

Det är väl mer first impressions eftersom jag lagt flera hundra timmar på GT4 (och tusentals på GT-serien) och endast ett par timmar på Forza, men ändå

Stockholm
Här sen Nov 2002

Sitter med min kopia av forza i handen så jag ska hem och testa. Äger även en PS2 med GT4 så jag ska försöka göra en jämförelse så småning om.
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

Jag har ett par timmar i både GT4:a och Forza....båda är halvdugliga, GT4:a klarar sig utan öl och polare, Forza gör det inte.

Vill man ha hård racing finns bara GTR just nu, onlineracen är sjukligt roliga - speciellt med gänget här!

/J

Citera
Andreas Holmer
Perstorp
Här sen Mar 2005

SecretAgentMan skrev:
Vill man ha hård racing finns bara GTR just nu, onlineracen är sjukligt roliga - speciellt med gänget här!
/J

Var nyss iväg och tänkte köpa det, men det tog emot att betala 500 spänn för skiten eftersom jag inte vet om jag kommer att tycka spelet är roligt. Jag har heller ingen polare som har spelet, och sen fick jag inte igång min.. *host* gratiskopia *host*

Jag var bronx.
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Andreas Holmer skrev:
SecretAgentMan skrev:
/J

Var nyss iväg och tänkte köpa det, men det tog emot att betala 500 spänn för skiten eftersom jag inte vet om jag kommer att tycka spelet är roligt. Jag har heller ingen polare som har spelet, och sen fick jag inte igång min.. *host* gratiskopia *host*

testa demot kanske?
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

Magnus Thomé skrev:
Stingray skrev:
305km/h med en koenigsegg i swedenkreuts med konstant gas (full macka..) och skiten tappar greppet i bak?!... känns som om det inte är så troligt eller?

Varför inte? om den skulle ploga av eller vända runt är väl i den höga farten mest beroende av inställningen av vingar osv (i verkligheten alltså) men av skulle du troligen åka hursomhelst

jodå jag fattar att man skulle åka av.. men nu snackar vi fullt uppgraderat chassie och max på frontsplitter och vingen.. finns nada grepp i bak på rwd bilar...

även fast det är underhållande är det knappast kul när man kör race som är täta.. suger att komma 2'a för att bilen trodde det var driftday i sista kurvan...

fast o andra sidan kan det mkt väl vara pga att man kör med controllern?!

någon som har provat med ratt?

BMW Abuser
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Stingray skrev:
Magnus Thomé skrev:
Stingray skrev:

jodå jag fattar att man skulle åka av.. men nu snackar vi fullt uppgraderat chassie och max på frontsplitter och vingen.. finns nada grepp i bak på rwd bilar...

även fast det är underhållande är det knappast kul när man kör race som är täta.. suger att komma 2'a för att bilen trodde det var driftday i sista kurvan...

fast o andra sidan kan det mkt väl vara pga att man kör med controllern?!

någon som har provat med ratt?

Det är stoooooooooor skillnad mellan kontroller och ratt, nästan som ett annat spel
Citera
Marcus_Petersson
Linköping
Här sen Jan 2005

så ni som har testat det. hur är det? är det värt att lägga 500kr på det?

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Marcus_Petersson skrev:

om du redan har GT4 är det inte värt de extra kulorna.
Personligen blev jag lite besviken över grafiken och så.
och AI'n är juh ganska urbota korkad

Helt okay bilspel iaf, tycker dom kunde skippat det där stajlingtjafset dock
Citera
sompa64
Västerås
Här sen Jun 2004

Har ifs inte testat GT4 men det jag har känt på Forza så är det nog i mer realistiskt än GT3 iaf när det gäller att häva sladdar och drifta vilket är underbart i forza.
Sen är inställningarna verkligen viktigt i Forza, fel inställt och bilarna blir verkligen pyssliga.
Ett tips vill ni testa nått verkligen hårigt...max trimma 1973 Porsche 911 RS.

Hanaskog
Här sen Jul 2004

och skulle ni vilja ha lite pengar till att trimma Porschen med så har jag ett knep. Skaffa ihop pengar så att ni kan köpa VW Jetta GLX VR6(Vento) och när ni har köpt denna så trimmar ni den max dvs. det värsta av allt trimmet (det funkar inte annars). När ni har trimmat den max så köper ni en utbytesmotor och väljer att montera den direkt (den kostar ca2500), när det är gjort så byter ni tillbaks till den motorn som satt i bilen från början och säljer utbytesmotorn och får då ca21000 för den. Detta kan du göra flera gånger på rad själv samlade jag ihop ca 500000 sen orkade jag inte mer den gången Alltså en vinst på nästan 19000 på 3-5sek jobb

Linköping
Här sen Jan 2005

Andrew Petrykowski skrev:
Marcus_Petersson skrev:

om du redan har GT4 är det inte värt de extra kulorna.
Personligen blev jag lite besviken över grafiken och så.
och AI'n är juh ganska urbota korkad

Helt okay bilspel iaf, tycker dom kunde skippat det där stajlingtjafset dock

okay. har inte gt4 så det får bli en kopia av forza.

MVH // Marcus

Perstorp
Här sen Mar 2005

Skånepågen skrev:
och skulle ni vilja ha lite pengar till att trimma Porschen med så har jag ett knep. Skaffa ihop pengar så att ni kan köpa VW Jetta GLX VR6(Vento) och när ni har köpt denna så trimmar ni den max dvs. det värsta av allt trimmet (det funkar inte annars). När ni har trimmat den max så köper ni en utbytesmotor och väljer att montera den direkt (den kostar ca2500), när det är gjort så byter ni tillbaks till den motorn som satt i bilen från början och säljer utbytesmotorn och får då ca21000 för den. Detta kan du göra flera gånger på rad själv samlade jag ihop ca 500000 sen orkade jag inte mer den gången Alltså en vinst på nästan 19000 på 3-5sek jobb

om du köper ALLT trimm, varje steg osv så får du nästan 50 000 för varje gång du säljer motorn. Det går ju hur snabbt som helst, tar inte mer än några sek emellan varje. Pengarna ramlar ju in!

Emil Engdahl här på forumet kanske kan förklara bättre, han är riktigt haj på det

Jag var bronx.
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Andreas Holmer skrev:
Skånepågen skrev:

om du köper ALLT trimm, varje steg osv så får du nästan 50 000 för varje gång du säljer motorn. Det går ju hur snabbt som helst, tar inte mer än några sek emellan varje. Pengarna ramlar ju in!

Emil Engdahl här på forumet kanske kan förklara bättre, han är riktigt haj på det

Man måste ju köpa ALLT . Inte bara det värsta utan precis varendra grej, (steg 1, sen steg 2 osv.osv.) tills du du har de fetaste i bilen och resten på lager Då får du 45000 för en motor som kostade 2500. Snabba pengar
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Ingen risk att spelet kommer till PC va .

Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003

Jag tycker Forza är ett okej bilspel, men det kan i min mening inte konkurrera med GT4 till PS2. Lite jobbiga menyer i Forza, men uppgraderingarna man gör på motorn känns realistiska i effekt/vrid-ökning på respektive bil. Iaf dom jag har hittils. Grafiken trodde jag skulle vara bättre också. Men det duger som komplement till GT4, åtminstånde om man blir sugen på att köra Saab hehe.

Härnäst ska jag att skaffa Enthusia till PS2, det verkar lovande!

ForzaMotorsport är ute nu!!!
<<   1, 2, 3   >>
10 besök senaste veckan (5034 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande