Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Va jag är glad att ni är här...
<<   1, 2, 3   >>
4866 besök totalt
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004

rejsa.nu är favoriten bland forumen man kan alltid lita på att man får vettiga och proffsiga svar.
som sagt zatzy har vart bättre. men det hela har spårat hur många yngre tror att om man hänger där och har en zatzy dekal på bilen så är man coolast i stan och en hardcore streetracer
man läser ofta trådar om yngre (18-19år) med nytaget kort som ska ut o köra streetracing och är överlyckliga.finns ju bättre saker att andvända kortet till som tex bankörning inga risker att bli av med det och man har betydligt roligare som en inbiten banåkare så trivs man hellre här än bland diskutioner om "jag blev tagen av bängen idag" osv

riktigt bra sida magnus thumbs up
jag lär mig något nytt varje dag genom att lusa genom trådarna.
och all info om nordslingan är bara toppen

Volvo V40 T4 2002
Citera
Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003

Måste oxå säga danke schön för denna sidan Magnus, nivån här är onekligen hög och ämnena dom rätta Även om jag kanske inte skriver så mycket. Jag kan nog säga att jag gillar lite av alla stilar på bilar (rim!), men eftersom mitt hjärta klappar för Porsche så gör även banracingen det, eller motorsport i allmänhet. Drömmen om Nüburgring blir ju inte mindre av all info/bilder och andras upplevevelser man läser om här!
och tråden om andras bilar och byggen är ju underbar, helt fantastiskt kul att få ta del av vad andra gör, hur dom löser problem, eller bara se att folk faktikst använder sina bilar till "rätt" saker. Jag kan nog fortsätta med berömmet men jag tror ni förstår nu att ja gillar Rejsa thumbs up

Helt uppenbart att detta är en favvosida som besöks varje dag

Limhamn
Här sen Aug 2004

Jag kan bara säga att eftersom jag hänger mer här än på mitt "märkesforum" så säger väl det en del om vad jag tycker om Rejsa Keep up the good work

Mv.

"To do is to be" - Socrates
"To be is to do" - Descartes
"Do be do be do" - Sinatra

Varberg
Här sen Maj 2005

När nu denna tråden vaknat till liv igen får jag passa på att instämma: Tack Magnus! thumbs up

Hade tur som ramlade in här ganska omgående, utan att behöva kasta bort en massa tid (som jag inte har) på oseriösa flumställen. Om jag inte minns fel hittade jag hit via Locost Sweden (där jag hänger mindre än jag hänger här...), som jag hittade i samband med att intresset började materialiseras i form av seriösa byggplaner. Nu är ett stort paket från Westfield beställt, och det står en V6:a, en S2000-låda och lite annat i garaget - och här hittar man folket som varit med förr och vet hur det ska byggas, skruvas och köras! Det är lätt att vara race-intresesrad nu för tiden.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
oj! observera att den här tråden startades i nov 2002, dvs när forumet här på Rejsa var mindre än en månad gammalt! Så det är en relik ni grävt fram

Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Dan Hovang skrev:
När man tittar runt efter andra forum (också på andra språk) så känns det som rejsa står sej mycket bra. Svårt att hitta någon sajt någonstans med denna inriktningen och samtidigt så stor mängd aktivt deltagande!!

Pokal till Magnus som är så jävla bra!

rejsa.nu

Ja, hur står det sig i jämförelse med utländska motsvarigheter?

Skulle varit kul om allt vi skrev genmodifierades och automatiskt lades in på engelska i ett klonforum. Undrar om utrikarna skulle tycka att vi i norr har greppat vad livet handlar om eller om de skulle se oss som ytterst primitiva?

Lutar nog mer åt att den engelskspråkiga klonen så småningom skulle bli större än den svenskspråkiga versionen!

Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004

Både nivån på trådarna här inne och tonen på forumet är fantastisk, tack mangnus!

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Nu är ett stort paket från Westfield beställt, och det står en V6:a, en S2000-låda och lite annat i garaget

Är dessa ovan nämnda prylar tänkta att sitta tillsammans?

Stockholm
Här sen Dec 2002

JohanR skrev:
Citat:
Nu är ett stort paket från Westfield beställt, och det står en V6:a, en S2000-låda och lite annat i garaget

Är dessa ovan nämnda prylar tänkta att sitta tillsammans?

Yep: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19405&highlight=

Mattias_H

Här sen Apr 2004

Magnus Thomé skrev:
oj! observera att den här tråden startades i nov 2002, dvs när forumet här på Rejsa var mindre än en månad gammalt! Så det är en relik ni grävt fram

och att den fortfarande är aktuell är väl ett toppen betyg thumbs up thumbs up thumbs up
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Det finns bara ett fel på denna site! Den tar för mycket garage och åktid! Första raderna funkar än!
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004

Forumet är perfekt när det gäller tonen bortsett från viss "messerschmitd" varning emellanåt, men det är i en lindrigare form

Har definitivt lärt mig mkt sedan jag började surfa här samtidigt som jag förstått att allt inte är definitiva sanningar, dvs ibland måste man våga och pröva även om majoriteten säger ngt annat.

Dvs fråga, lyssna, bilda en uppfattning, undvik de största felskären och kör på. Det är min princip. Dvs jag tar intryck men skapar mig en egen uppfattning.

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
JohnC skrev:
Forumet är perfekt när det gäller tonen bortsett från viss "messerschmitd" varning emellanåt, men det är i en lindrigare form

Har definitivt lärt mig mkt sedan jag började surfa här samtidigt som jag förstått att allt inte är definitiva sanningar, dvs ibland måste man våga och pröva även om majoriteten säger ngt annat.

Dvs fråga, lyssna, bilda en uppfattning, undvik de största felskären och kör på. Det är min princip. Dvs jag tar intryck men skapar mig en egen uppfattning.

Bra beskrivet thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Jag gillar andan på detta forum, det är alltid nån som ställer upp med transporter, datorhjälp osv osv ...
Det är som ett enda stort kompisgäng thumbs up

Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

Folxam skrev:
Jag gillar andan på detta forum, det är alltid nån som ställer upp med transporter, datorhjälp osv osv ...
Det är som ett enda stort kompisgäng thumbs up

Instämmer helt.
Det måste vara en jävla stor soffa hemma hos Magnus, med tanke på antalet i gänget...

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004

Tycker att ett forum är för lite och tackar gudarna för att rejsa, autopower, zatzy och compello finns. Gör mitt bilägande några tusen billigare i verkstadskostnad per månad men å andra sidan dyrare då man ser alla godsaker som finns att köpa Ta bort rejsa ur dom forumen jag listar ovan så hade det blivit en aluvinge istället för r-däck sist thumbs down

Zatzy topics 2005
* Bilder på bilar som skjuter flames!? =)
* Bra eller anus? hemmabyggda änglaögon...
* vilka bilar på zatzy har rullat längst?
* Hyra grävmaskin,dumpers etc..för skojs skull?

Stora creds till dig Magnus, både för rejsa.nu och för assistansen till mitt egna forum thumbs up

TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003

Re: Va jag är glad att ni är här...

Magnus Thomé skrev:
Jag surfade runt lite och hoppade bl.a. in på Zatzy för att se hur det går där.

Här är några ämnen i huvudforumet:

- Större fälgar bak, är det kaxigt eller?
- Är det förbjudet att ha neonblåa lysrör under bilen??
- Biljakt med farbror blå!
- Blåa spoolers på motorhuvven, lagligt?
- Vad är den värsta frånåkning ni råkat ut för?
- Bästa sätten att paja en BMW
- Vilken färg ska ja lacka inredningen? Smakråd...
- Byta färg på belysningen i BMW 840

och det är INTE i off-topicforumet....

AAAAAaaaaarrrrgggggggghhhhhhhh!

Tack o halleluja att ni vill hänga här med mig!! och diskutera RIKTIGA saker ....ehhhhh.... ja i alla fall saker i MIN smak!!!!!!!!!!

Är aldrig på Zatzy, men inte trodde jag det fanns såna diskutioner där

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

TobiasRX skrev:

Det där var 2,5 år sen

skänninge
Här sen Apr 2004

samma stil på trådar idag ochså.
aja inget illament om zatzy men det har blivit ett forum för dom som mest tycker om att "sminka" sina bilar istället för att andvända dom till bättre ting.

Volvo V40 T4 2002
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jo jag är inne på Zatzy och kikar regelbundet och det finns en del ur min synvinkel lattjo trådar även nu. Men bilintresse kan ju vara så många olika saker

Så jag är fortfarande VÄLDIGT glad att ni alla är här så man kan snacka om de saker man gillar thumbs up

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
TobiasRX skrev:

Det där var 2,5 år sen

Lite off Topic, men jag saknar att man inte kan se vilket år inlägget är skrivet.

Allmänt banåkaforum
Va jag är glad att ni är här...
<<   1, 2, 3   >>
4866 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande