Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 8847 besök totalt |
Jag är nöjd med min dag
![]() Har sett från dataloggarna att jag fick in 27 varv på banan, och var uppe i maximalt 1.32g sidledes och som maximalt nästan 1g acceleration (förmodligen ettan ut från depån). Intressant att notera att jag bromsade aldrig speciellt hårt, bara 0,45g maximal retardation, vilket jag tolkar som att jag enbart "duttar" på bromsen då och då. Mina varvtider låg på runt 1.05 säger dataloggarna och maximala hastighet var hårresande 175km/h vilket motsvarar 5887rpm på fyran ![]() Jag älskar dataloggning ![]() Jag verkar hyfsad på att få till en vettig friktionscirkel faktiskt, vilket jag aldrig fick till förra året nån gång. Jag tror det har mycket att göra med att bilen är betydligt mer välbalanserad efter byte till krängare och bredare spårvidd fram. Jag hade gärna fått mer tid på banan och hinna labba mer med krängarna och däckstryck, men så är det ju alltid ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Men Kallerman, hade jag fattat att det var du hade jag givetvis kommit och hälsat
![]() Vad är det för datalogg du använder? 175 km/h på rakan, vi Miator låg nog på 140-150 innan bron om jag inte har fel. Superkula dagar!! ![]() ![]() När instruktören åkte med så kom vi ifatt en riktig ![]() ![]() ![]() /Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC 106 Rallye x 2 |
||||
Vi stod säkert och pratade en bra stund utan att veta vem som är vem... ![]() ![]() Jag dataloggar via instrumentpanelen från AIM, som heter Mychron. Funkar hyffsat och har inbyggd g-sensor (sidledes bara på min, längsledes är uträknat ifrån hastighetsförändringen). ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() Arrangera är svårt! Kul att höra att ni tycker det funkade bra. Min "helg" startade onsdag lunch med teorikurs och hela torsdagen praktik-kurs. Fredagen blev bara hysteriskt upptagen... Tja ni såg mig väl nästan bara vid utsläppet men man hade ju velat ha tid att snacka lite. Trots fula solbrillor och kepa rödögd efter en dag i motvind... Från SVKG:s håll tyckte vi det var imponerande disciplin på körning och depåuppförande. På hela dagen behövdes bara några få blåflagg (FÖRLÅT JC ![]() ![]() Personliga höjdare #1 var att köra den silverfärgade Audi TT:n ovan - vilken maskin, helt otrolig! Svårt att beskriva hur 4wd effekten tillsammans med aktiv diff (=>RWD vid laddtryck) och ketchupturbo trycker ut ur kurvorna ![]() #2 Hans Alfa 75 Evo [EDIT jag menar QV] - jag tror det kan vara jag som kör på bilden tidigare i tråden om den är från torsdagen. Motorljudet är ren porr. ![]() om ni läser detta tackar!
![]() ![]() ![]() |
||||
[quote="7-11"]
Aahh, jag är för snabb, Meldert (tror jag) är för långsam. F*n, nu håller vi på och sabbar en tråd till. Lägger ut en ny bild som alibi... Jag gör som man ska i de här lägena; skyller på materialet!!! Digitalkameran jag använde var skitslö och inte ens min, så jag visste inte hur man skulle kompensera... ![]() Skiter i om jag sabba tråden måste ju försvara mig... ![]() ![]() Ni verkar ha haft en trevlig dag med många fina fordon och kul människor. ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
Wut? En Evo till?? ![]() Trodde Robbans var Sveriges enda..? Fast vid lite eftertanke så är det kanske en "Evo"? Dvs den där 3.0 V6an som såldes för ett tag sen? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Fel av mig... det är en QV! ![]() |
||||
Äntligen fick jag rätt på en av filmsnuttarna (30MB) från 60-minutes.
Hur bred kan en Elise vara egenterligen ![]() (klippte bort de 6 första minuterna eftersom det är samma visa hela tiden fast med lite större avstånd då). |
||||
|
||||
-Kristoffer, skulle det gå att ordna ytterligare ett bankalas/60-minutes varje år, ex efter sommaren också? Är det realistiskt och något som race-kommiten själva funderar över kanske?
Tack för ett perfekt arrangerat kalas ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 8847 besök totalt |