| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Svängjänks!
|
6694 besök totalt |
|
Re: Svängjänks!
En vän till mig har en (Ford givetvis ) Crown Victoria årsmodell typ 56, 58 eller nåt sånt där. Den är inte så ofantligt stor och jag frågade honom vad den väger, han nämnde siffror på typ 1100kg komplett med allt (typ med nån smallblockare). Så 1000kg är nog inte otänkbart att komma ner till. Dock är väl chassi och kaross inte så vridstyvt så ett självbärande rörramschassi vore väl inte helt fel...med bara en avgjuten kaross monterad ovanpå. Det vore inte så illa....
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
|
Re: Svängjänks!
Verrerasnubbarna är mycket aktiva i mustangklubben vill minnas att jag sett den bilen på en träff i Skåne för en massa år sedan. Den rullade i ett tidigare liv i Stockholm också dock inte lika svängvänlig då. Ångrar gör jag mig inte, jag är fortfarande på jakt efter något nytt...
(Fast häromkvällen mötte jag en 70 Mustang i Uppsala och ljudet av den skar som knivar i hjärtat, lite jobbigt är det att se dessa bilder.... )
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||
|
Ett tips för alla som gillar svängiga jänkare är att följa tidningen POWER's nya projekt bil..
Mustang 67 fastback med hel alu sb Ford 408cui på 648hkr, torrsump m.m. ser ut att kunna bli en riktigt grymm kärra!
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||||
Ja, den var riktigt seriöst byggd, med riktiga sittastillstolar m.m m.m.. ANDERS: Jag missade dig i lördags, hur nu det gick till
Var du ute på cruisingen också? |
||||||
Är det en fortsättning på Shelby 500-replikan de skruvade ihop för ett gäng år sen? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Ja, hur fasiken missar man mig egentligen? Gick du och kollade i gräset hela dagen?
Jag stack hem vid 14.30snåret ungefär, så någon cruising blir det inte... cruising öht är fruktansvärt tråkigt!
|
||||||
Ja det blir en vidare utveckling av den bilen... tydligen var motorn rejält sliten så nu satsar dom på bra väghållning o motor byggd byggd med nascar delar så den blir nog fin!
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||||
Kollade i gräset? -Nej, och inte heller rökte jag nåt gräs hela dagen heller
Crusingen är ju roligast fast det hjälper att vara stupfull
Jag körde faktiskt ett varv med trenollan |
||||||
Nej han kollade inte ner i gräset
Vid 16-tiden den dagen dök jag upp i hässleholm - var ute och luftade min glassätarbil
Sen kastade vi lite träpinnar i en park kubb kallas det visst..
Senare på kvällen gick vi ut och kollade på cruisingen men jag tröttnade på alla stupfulla raggare och körde hem ganska tidigt _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
och jag gick hem och ägnade mig åt andra aktiviteter höhö |
||||||
|
De sålde självklart även dekaler med varierande motiv på utställningen. Jag passade naturligtvis på att köpa några stycken för att smycka ut min trenolla:
och slutligen, den som tjejerna verkligen fastnat för:
|
||||||
|
|
||||||
Den på framskärmen saknar dock helt och hållet något budskap
|
||||||
|
_________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Svängjänks!
|
6694 besök totalt |