Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Åker på fredag - någon mer som är nere?
<<   1, 2
4308 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Peeter skrev:

Har Budget uttryckligen skrivit in i kontraktet nu att man inte får köra på ringen?
När jag hyrde BMW Z4:an från Budget för ett par år sedan, så vill jag minnas att det stod något i stil med att man inte fick köra på motorbana. Men det stod inget uttryckligen om TF på nordslingan.

orden Nordschleife eller Nurburgring nämndes inte (vet inte varför) men ordalydelsen i övrig var väldigt restriktiv. Jag skall se om jag kan gräva fram min kopia i eftermiddag när jag städar och tvättar bilen.

Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Gokväll!

Nu har jag masat mig hem efter en underbar semester, först i Nürburg och som avslut ett par avkopplande med likväl hektiska dagar i Bremen.

Stora tack till Anders och Ulf+Isak för trevligt sällskap, tips/tricks och självklart åkturer, även om det bara blev några få kurvor i GT3

Nu börjar planeringen inför nästa resa... kanske har man råd att masa sig ned till "Svenskhelgen" i september

Lund
Här sen Feb 2005

Kan bara instämma med Kalle, mycket trevligt umgänge och sammanfattningsvis en lyckad resa.

Jag undrar fortfarande hur det gick för den glade tysken i baren som firade Pole Position... Hölle, hölle!

Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
ovenholm skrev:
Kan bara instämma med Kalle, mycket trevligt umgänge och sammanfattningsvis en lyckad resa.

Jag undrar fortfarande hur det gick för den glade tysken i baren som firade Pole Position... Hölle, hölle!

Jag med sökte lite och hittade följande:

http://www.toyota.de/motorsport/yariscup/index.html

Där står Beim 1. Lauf am Sonntagmorgen startete Heiko Hammel auf der Kurzanbindung der Grand Prix-Strecke aus der Pole Position, die der 17-jährige Schüler aber nicht ausnutzen konnte Alltså gick det tydligen inte så bra, men visst måste väl han som vi träffade varit äldre än 17? Det finns bilder på förarna på sidan men jag skulle nog inte känna igen honom i alla fall - han låg ju mest på golvet!

Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Anders Jonsson skrev:
ovenholm skrev:

Jag med sökte lite och hittade följande:

http://www.toyota.de/motorsport/yariscup/index.html

Där står Beim 1. Lauf am Sonntagmorgen startete Heiko Hammel auf der Kurzanbindung der Grand Prix-Strecke aus der Pole Position, die der 17-jährige Schüler aber nicht ausnutzen konnte Alltså gick det tydligen inte så bra, men visst måste väl han som vi träffade varit äldre än 17? Det finns bilder på förarna på sidan men jag skulle nog inte känna igen honom i alla fall - han låg ju mest på golvet!

Hmmm Det verkar mysko. Om föraren var han som låg på golvet och fick ryggen tatuerad med spritpenna så såg han absolut INTE ut som den där liraren på Yaris-sidan. Yaris-grabben liknade däremot en av snubbarna som jag uppfattade var mekaniker... men fasen vet! Detta måste undersökas!

Bromma
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Kalle Hansen skrev:

Hmmm Det verkar mysko. Om föraren var han som låg på golvet och fick ryggen tatuerad med spritpenna så såg han absolut INTE ut som den där liraren på Yaris-sidan. Yaris-grabben liknade däremot en av snubbarna som jag uppfattade var mekaniker... men fasen vet! Detta måste undersökas!

Jag är tämligen säker på att det var föraren som var mest matt i pälsen om man säger så. Det var ju därför de frågade mig flera gånger om jag kunder köra deras Yaris på söndagen istället!

Jag avfärdade dock det hela med att en Toyota Yaris näppeligen kunde vara någon racerbil och att jag därför vänligen tackade nej till erbjudandet.

Noterbart är att detta konversation utspann sig på det tyska språket - ett tungomål som jag bevisligen inte behärskar! Kul var det i alla fall, men vi måste träna på "Helan går" till nästa gång, vi fick liksom inte till det där lilla extra!

Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Anders Jonsson skrev:

Jag är tämligen säker på att det var föraren som var mest matt i pälsen om man säger så. Det var ju därför de frågade mig flera gånger om jag kunder köra deras Yaris på söndagen istället!

Jag avfärdade dock det hela med att en Toyota Yaris näppeligen kunde vara någon racerbil och att jag därför vänligen tackade nej till erbjudandet.

Noterbart är att detta konversation utspann sig på det tyska språket - ett tungomål som jag bevisligen inte behärskar! Kul var det i alla fall, men vi måste träna på "Helan går" till nästa gång, vi fick liksom inte till det där lilla extra!

Jag och olof såg en just en Yaris som hade snurrat av Nordschleife någonstans dagen därpå, och våra sega hjärnor tänkte direkt på fyllot från kvällen innan, innan vi kopplade att det var på GP-slingan han skulle köra. Ska jag vara helt ärlig så minns jag inte ett dugg av vad det berusade race-teamet yrade om, än mindre vem av dem som var chaufför. Troligen begrep de lika mycket av min "tyska" som jag begrep av deras

Håller med där. Nu när även jag kommer ihåg att vi försökte lära tyskarna svenska snapsvisor, inser jag att det måste ha låtit lite fjuttigt bredvid deras högljudda Wolfgang Petry- medley Nästa gång, då dj***ar!

Lund
Här sen Feb 2005

Inte såg den där Heiko Hammel ut som vår lagom salongsberusade kamrat!
och 17 år? Ytterst tveksamt... Men dock, vilken lirare thumbs up

Göteborg
Här sen Nov 2002

Låter som ni haft en lyckad resa , och imorgon fredag åker jag ner , hoppas det blir lika lyckat

Shoppingclion
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Fredrik L skrev:
och imorgon fredag åker jag ner , hoppas det blir lika lyckat

Ska du se på DTM.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Kalle Hansen skrev:
Nu börjar planeringen inför nästa resa... kanske har man råd att masa sig ned till "Svenskhelgen" i september

Kan rekomenderas!
Brukar vara mycket trevligt! thumbs up

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Det verkar som jag kom ner precis då ni alla här åkt hem! Jag kom ner måndag natt och åkte därifrån på onsdagen. Banan var bara öppen för allmänheten mellan 17:15 och 19:30 de här dagarna - men det var fullt tillräckligt för mitt första besök där. Jag lyckades få sju varv under bältet innan de stängde på första dagen. Behöver jag ens nämna att jag kommer åka ner igen nästa år!!?

Banan och nürburg överträffade mina skyhöga förväntningar! Nu ska jag spendera tiden till nästa besök med att plugga spårval och försöka lära mig vilka krön man kan hålla fullt igenom

Bilen på parkeringen efter en del varv. Härligt grå fälgar från allt bromsdamm

Då banan var stängd för allmänheten hade någon motorcykeltidning träning på banan. Rätt trist att det inte fanns bilar att fota

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

djungel-Jim skrev:

Bilen på parkeringen efter en del varv. Härligt grå fälgar från allt bromsdamm

Till skillnad från Jims bil så håller inte min bil direkt Porscheklass.. Istället för bromsdamm på fälgarna blev det spår i bakskivorna efter metall-mot-metall, en icke-fastsittande turbo och efter non-stop körning genom tyskland + danmark med hyffsat avgasljud och öronproppar så råkade jag skada en slang till AC'n vid mekande utanför OKQ8... Nåja, 5 varv hann man iaf med, och banan var ju faktiskt roligare (läs: det gick fortare) denna gång än första gången man var nere!

Läxa + Facit: Åker man ner med en hemskruvad 200SX bör man utrusta bilen med fräscha belägg innan man åker ner, och dessutom ha med sig verktyg och muttrar! (Var köper man egentligen muttrar i Tyskland? För bensinmackar hade det inte...)

Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Citat:
Då banan var stängd för allmänheten hade någon motorcykeltidning träning på banan. Rätt trist att det inte fanns bilar att fota

Det där ofoget råkade vi också ut för en av dagarna Synd att motorcyklar är ungefär lika intressanta som snigelrally

Stockholm
Här sen Dec 2002

Åke Wallebom skrev:
... Och efter non-stop körning genom tyskland + danmark med hyffsat avgasljud och öronproppar ...

Öronproppar? Det var ju servetter!! Det var svårt att särskilja din bil från en traktor när du kom farandes med ditt härliga avgasljud på vägen hem

Idag märkte jag att det finns en negativ sak med bilresan ned till ringen. Alla jäkla flugor o mygg som kletar sig fast på bilen! Jag fick gnugga rätt ordentligt för att få bort dem idag när jag skulle tvätta bilen..

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

djungel-Jim skrev:
Idag märkte jag att det finns en negativ sak med bilresan ned till ringen. Alla jäkla flugor o mygg som kletar sig fast på bilen! Jag fick gnugga rätt ordentligt för att få bort dem idag när jag skulle tvätta bilen..

Jäkligt OT, men Turtles Insect remover är grymt bra.

Malmö
Här sen Okt 2004

Jet skrev:
djungel-Jim skrev:

Jäkligt OT, men Turtles Insect remover är grymt bra.

Instämmer.

Provade Lahegas dito men den var totalt värdelös. Slut på OT

Malmö
Här sen Dec 2004

Hittade dig inte på lördagren anders...

Stod parkerad bredvid dig samtidigt som Ulf stod på andra sidan. Fick senare lite problem, så jag stack till Suede.

Mvh
Gustav L.

Citera
Nürburgring
Åker på fredag - någon mer som är nere?
<<   1, 2
4308 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande