Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2621 besök totalt |
om du vill veta hur snabb en mini kan bli på bana så kan jag tala om för dig att den kan hålla en S60 challenge bil bakom sig på sturup i all fall
![]() Finns gott om uppgraderingsgrejor till dem. Dalhems har massor till mini tydligen. Det är en bekant till mig som nyligen införskaffat en sådan årsmodell -64, han testade den på Sturup i går (söndags) och han tyckte den var kul att köra. 700kg/127hk pinnar på bra på våra små svenska banor.. |
||
Läste inte så noggrannt om du skall tävla eller inte. Undersök annars vilka klubbar som har många och bra evenemang t ex BMW, Porsche, Honda, Alfa klubben............. Dvs välj inte en alltför udda bil för då finns det risk att du inte får köra så mkt.
![]() _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Skulle bara säga att jag har bestämt mig med bilvalet. Mer eller mindre iaf =) Så här ser det ut nu..
BRUKSBIL BANBIL 1) Opel Astra GSi ------------ 2) Honda Civic Mini 3) MX5 ------------ Så vill helst ha Astra men det är ju nästan omöjligt att hitta en fräsch och välvårdad bil.. De flesta jag tittat på är sönderkörda. Så kommer troligen bli en Honda Civic (nya karossen) eftersom den drar ca: 0.6 l/m ![]() ![]() Tack för alla råd ![]() |
||
Tror E30 318is har en tjänstevikt på 1230 kg. ![]() _________________ Victor Frykholm |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2621 besök totalt |