Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 37 besök senaste veckan (8999 totalt) |
Hur går det?
om det är en -83 är det väl en Murena S? Det ser ut att stå så på fronten också. Vad gäller skillnaden i effektsiffror kan en del förklaras av att de "franska hästarna" cv ger lite högre siffror än hk DIN och om man har kW DIN som referens så vill jag minnas att omräkningsfaktorn till cv är ca 1.38. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Tyvärr så har det inte hänt så mycket...
![]() ![]() _________________ Leo Strand Matra Murena |
||
Vill man ha lite högre utväxling så har CX TRD Turbo2 en fin sådan, på min så går det 100 vid ca 2'100 rpm paserar 200 vid 4'200
![]() Underbar bil, kom just på att jag vill ha en sån med, varför finns det så många bilar man vill ha, men så lite tid, pengar och utrymme ![]() |
||
ME sitter i 605 och XM också. Undrar vad släktskapet är med ML som sitter i min 406 är? Jag tror begränsningen ligger i att hitta låga utväxlingar eftersom ME blev en diesel/stormotor-låda inom PSA.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
He, he... tog typ 30 minuter att fixa gasvajern sen var jag på rull igen. (Nödfixet höll faktiskt hela vägen ner till Holland
![]() ![]() _________________ Leo Strand Matra Murena |
||
Som jag har det nu så gör den 130 kmh vid 3000 rpm och 170 kmh vid 4000 rpm. (195/60 14") Något högvarvig, men ger bra ax hela vägen. _________________ Leo Strand Matra Murena |
||
Tackar som frågar! Det ligger lite på is just nu, funderar faktiskt på F3 kaross... men svår att få tag på. Inredningen är nu till slut klar! Inser att alla delar som man instatallerat och bytt ut sen man köpte bilen... snart är uppe i samma peng som inköpet av själva bilen! LOL
_________________ Leo Strand Matra Murena |
||
Apropå att jag hittade den här tråden så kollade jag (bara för sakens skull) på
blocket om det fanns nån Murena till salu, och det gjorde det. 35 000 kr känns ju inte helt farligt för en så pass udda fågel : ) http://www.blocket.se/vi/14032558.ht Skulle jag inte redan varit upp över öronen i mitt 240z-projekt så skulle det nog inte varit omöjligt att detta varit en potentiell kandidat att landa i mitt garage. Charmig vagn : ) Hoppas du återfår din! _________________ Philip Seaton | 1971 Datsun 240z - www.mull.tk www.allblastring.se | www.sce.se | www.pb-z.se | www.por15.se |
||
obeskrivligt beklagligt.
Det är ju fan att inte sånt patrask som biltjuvar iaf kan hålla sig till någolunda dussinbilar, det är väl det minsta man kan begära. Hur fan kan man vara så hjärtlös? Dom visste säkert inte ens vad det var för bil. Måste kännas extra tungt nu precis när du fått iordning på inredningen. Kan tänka mig att det var en hel del som var svårt att få tag på och mycket som fick specialtillverkas. Hoppas du har ett förstående försärkingsbolag. Mina kondoleanser. _________________ Tom Ragnheden, oskarshamn |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 37 besök senaste veckan (8999 totalt) |