Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3647 besök totalt |
kompresor satsen som är godkänd i tyskland och resten av europa vägrar de svenska myndigheterna godkänna så att konvertera den med turbo eller kompressor är en sak men då kan du inte gatregga den
och om jag inte mins fel så är det samma motorer i IS200 och IS300 som satt i supran fast 2l motorn ska vara lite ovanlig i den så byter man lite saker på motorn och kastar på turbo så går det att ta ut en del kusar och jag tror att några amerikaner ligger på över 1000 hk i en IS och motorn ändrar karaktär vid ca 4000rpm och blir rolig då och under så är den halvdöd (fast på bana så ska man ändå inte ner i varv för mycke ![]() det ända problemet jag vet med den är att den är trött sålänge man inte piskar den och sen blir den lite piggare men ändå inte tilräkligt så mitt råd är att prova en IS300 som ligger redan på över 200hk och jämför med IS200 (vill minnas att IS200 är lite rappare men vad gör det när kusarna saknas) _________________ // Mikeal Rylen |
Har för mig att åtminstone i sverige så såldes inte is300 med manuell låda så det blir import i det fallet. Angående 200an så finns det även en hel del sug trimm till den maskinen. Skulle titta runt i usa för chassi grejer men främst i japan för chassi och effekt tillbehör. Finns otroligt mycket till dessa bilar.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3647 besök totalt |