Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 74252 besök totalt |
Fjädrarna (Kilen) är köpta på speedparts .. Om dom är för mjuka eller inte vet jag inte men jag ska prova bilen innan jag byter till nåt annat. Bilstein dämparna är racing stötdämpare fram sen bak är det sport dämpare av lite äldre årgång men dock nya ändå. _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||||
Tommy, för tusan. Servostyrning är för kvinnor ;-)
Snygg catchtank, undrar var du fått den ifrån, hehe. Jag har skaffat styrbox till DI nu men det sket sig med själva kasetten. Killen som skulle sälja den började att svara fel på mina frågor varför han hade den till salu så jag hoppade av affären. Höll förresten på att få kabelstocken uppäten av en musjävel som behagade att bosätta sig i 99:an (han tyckte väl att endast det bästa är gott nog) men han é döer nu den fan. Skall ta tag i bilen nu i juletid, för jag skall till Tyskland nu i veckan och hämta lite "garagedrivmedel" så att säga. Göran _________________ Göran Lövgren |
||||||
Hej du! För kvinnor!!... mjaa.. tror nog den betalar sig när man ligger o kör bana/iskörning med diff bromsen, känns rätt bra i armarna annars tror ja ![]() Ja catchtanken blev bra, det gjorde du bra ![]() ![]() Jag har svårt att tänka mig att det finns tänd kasseter som är (bra) begagnade.. är ju oftast utbytta för att bilen inte gått tillfredställande.. brukar ju vara så! Bättre att köpa en ny även om dom kostar över 2000kr så är det nog värt det. Tur du fick tag på musen... hade ju varit en måltid i dyraste laget ![]() Ja sätt fart med 99an nu så kanske man ser lite rediga bilar ute i trafiken, min lär dröja ett tag till ja håller på att samla krafter (pengar) så man kan fortsätta, det är ju jul o den biten snart med. Mvh tommy _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||||
nämen det står ju volvo på turbon.. inte ska du slipa bort det.. ta det bästa från våra "svenska" bilar..
|
||||||
Hej Ja det styr tändningen med. Jag är inte speciellt insatt i sprutets funktioner eller hur det fungerar ännu, men jag har en kille som ska "undervisa" mig sen när det blir uppstart "Bulle" i Killeberg om nån vet vem han är, kör volvo turbo med hyfsat riv i ![]() Men jag kan sjustera ladd trycket med linket, tror även att det har någon form av apc funktion om man vill. Ja styrväxeln var ett j-a jobb tog många timmar men det blev rätt bra till slut, fanns ju inga orginal fäste eller nånting så man fick ju tillverka allting.. iofs inga kompliserade grejer men allt tar ju sin tid. Styrväxeln är en 99 orginal från en 99 gle, pumpen från 900 T16. Mvh Tommy _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||||
Det blir en lite småtrevlig väldigt rapp karaktär på alla... 4 växlarna. Jag körde med #5 (30/27) primär -04 och på rudskogen är det en perfekt utväxling, mantorprakan är den väl inte riktigt lämplig. Med #5 så kommer den att varva ca 4200 vid 90km/h på 4an. Den drevsatsen fast med 9:33 slutväxel kommer den att göra ca 230 km/h vid 7000 rpm, inga problem med lång eller hög 1a som alla har fått för sig. _________________ Kristoffer Olsson |
||||||
Qrille: låter ju bra, ska bli roligt att prova lådan till våren... Mvh Tommy _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||||
Hej
Tänkte skriva lite om vad som har hänt med bilen dem senaste veckorna... jag har lagt i motorn nu samt kopplat det mesta runt omkring. Jag o farsan har också byggt det främre avgaset med 3" batteri böj sen ner under bilen har vi satt en flex del så det kan röra sig lite. Turbon har jag gjort ett fäste till west gate (stavning?)klockan så den sitter stabilt, blev rätt bra tycker jag ![]() Annars vet jag inte om det hänt så mycket mer ..håller på att lösa det med oljekylet till motorn samt till växellådan (placeringen)... mejla med ragnar o han hade kyl från en 95a men då får jag inte plats med kylet till lådan ![]() Beställde Saab sport o rally skärmbreddare idag, blir nog grymt ihopa med vita Mo 6" 16 "compomotive ![]() Jag sk ordna fler bilder i veckan på det som hänt med bilen. Mvh Tommy _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||||
Sover du?
Hur går det Tommy? Får iofs en del berättat av din farsa om nätterna men det kommer jag inte ihåg när jag vaknar på morgonen (gud vad jag hatar nattskiftet) Blev det bra med gummikuddarna till avgasröret? Jag har inte gjort ett skit vid min 99:a men jag tar tag i det så fort temperaturen är skälig i garaget. _________________ Göran Lövgren |
||||||
Re: Sover du?
Hej! Jo det går framåt.. ska ev starta upp den i nästa vecka ![]() Jag behöver starta den nu... så man får lite mer glöd att skruva ![]() Ja det blev bra med gummi kuddarna tror jag kan ju bli vibrationer med men det kan man ju ändra på sen i såfall. Då kanske det blir premiär åka tillsammans sen till våren när din 99a är klar med? Mvh Tommy _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||||
ok men det är väl ett ok pris, se till att ta lite kort vid monteringen! _________________ Oscar Zettervall |
||||||
Jag ska fixa det! _________________ Tommy Olofsson Audi quattro 639hk 694nm. |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 74252 besök totalt |