Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bur-frågor
<<   1, 2
4969 besök totalt
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Re:

Pär Hansson skrev:
Ett både instegsvänligt, styvt och skyddande alternativ är det enligt bild 2 nedan:

https://rejsa.nu/im/_garage/594-new_2007-06-01-bur_minimikrav.jpg
...har faktiskt inte sett nån sån i verkligheten tidigare, vet inte om jag är tidig, oinformerad, eller ovanligt dum, men jag körde på den lösningen :

http://i29.photobucket.com/albums/c262/205FB/309_GTI16/DSC02058.jpg

http://i29.photobucket.com/albums/c262/205FB/309_GTI16/DSC02141.jpg


Måste du inte fortsätta med dörrsträvan igenom toyota staget fram till främre strävan?

En rallycrossbil som också använt den lösningen

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



Re:

Niklas Sandström skrev:
Pär Hansson skrev:
Ett både instegsvänligt, styvt och skyddande alternativ är det enligt bild 2 nedan:

https://rejsa.nu/im/_garage/594-new_2007-06-01-bur_minimikrav.jpg
...har faktiskt inte sett nån sån i verkligheten tidigare, vet inte om jag är tidig, oinformerad, eller ovanligt dum, men jag körde på den lösningen :

http://i29.photobucket.com/albums/c262/205FB/309_GTI16/DSC02058.jpg

http://i29.photobucket.com/albums/c262/205FB/309_GTI16/DSC02141.jpg


Måste du inte fortsätta med dörrsträvan igenom toyota staget fram till främre strävan?

En rallycrossbil som också använt den lösningen
[img] http://www.zandramotorsport.se/forum/ezadmin/htmlarea/files/images/265 . . . .
Jodå, har inte hunnit, bara.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20254



Re:

Pär Hansson skrev:
Ett både instegsvänligt, styvt och skyddande alternativ är det enligt bild 2 nedan:



...har faktiskt inte sett nån sån i verkligheten tidigare, vet inte om jag är tidig, oinformerad, eller ovanligt dum, men jag körde på den lösningen
Inte riktigt, riktigt enligt skiss 2, du har ju inte dragit fram till främre bågen, bara till Toyotastaget . Dessutom lutar ditt övre rör...

Men skisserna är ju bara tre exempel på hur man kan fixa till dubbla rör, det går nog att göra fler varianter också. Bara besiktningsmannen är med på noterna.

Edit: Örk va sen man kan va då (missar sidbrytningen i trådar nuförtiden tydligen).

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
saabaleinen

Här sen Nov 2005
Inlägg: 15



Är man tvungen att bulta buren i golvet, hur många bult /infästning isåfall, hade vart enklare att helsvetsa infästningsplattorna....mvh

_________________
saab
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19314



Re:

hampe4pet skrev:
Är man tvungen att bulta buren i golvet, hur många bult /infästning isåfall, hade vart enklare att helsvetsa infästningsplattorna....mvh


SVENSKA BILSPORTFÖRBUNDET skrev:

Monteringspunkter för främre, huvud, längsgående och längsgående delbågar:
Varje monteringspunkt ska inkludera en fastsättningsplatta, med en min. tjocklek på 3 mm.
Denna fastsättningsplatta ska monteras med minst tre (3) st. skruvar i en förstärkningsplatta som är min. tjocklek på 3 mm och ha en area på min. 120 cm2 area som ska svetsas i kaross/chassi.

Minimum M8 av 8.8 kvalitet.

http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Allmänt banåkaforum
Bur-frågor
<<   1, 2
4969 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande