Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 35 besök senaste veckan (15422 totalt) |
Opelmotorn är lättare att få tag i trim till. ![]() Fast C20XE är väl ganska rakt ståendes i motorrummet? xu9j... lutar ju redan från grunden bakåt. Ska kunna vinklen för den har jag mätt ett par gånger, men det står still. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Ja, om den lutar åt samma håll som Simca-motorn så är ju Peugeot-motorn ett lämpligt val... det är väl därför ngn redan gjort konverteringen.
Det är befriande fritt från Peugeot-motorer i Seventräsket. Konstigt om de nu är så bra... ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Vet inte om det är nån skillnad på marknaden för trimprylar mellan Opel och Peugeot, skillnaden är bara att man får handla från England om man ska ha nåt till Peugeot. Men allt och lite till finns. Som vanligt styr ekonomin, men jag tycker inte det finns någon direkt prisskillnad.
Peugeotens topp är definitivt en bättre grund, men större ventiler original än vad man sätter i Opelmotorn när man trimmar. Ändå har Opeln större borrning och därmed egentligen mer plats för större ventiler också. Att det inte sitter Peugeotmotorer i nån Seven kan jag förklara, det finns ju ingen låda för bakhjulsdrift till dem ![]() Sen är det ju helgerån att sätta en tysk motor i en fransk bil, men det vet Lillenok om och jag vet att det inte kommer att ske ![]() |
||||
Här fanns det lite motorbyten
http://www.matrasport.dk/forum/index ...men det forumet har du redan hittat, va? Intressant info http://www.rootes-chrysler.co.uk/car _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Problemet med XU9J4 i seventräsket är att det saknas "bolt-on" växellådor. Vi håller på att lösa det, XU9J4 är en motor som är bra nog mycket billigare att ta ut effekt ur än vad C20XE är.... |
||||
Snyggt en Simca till här med mig....
om du vill kan du köpa min orginal motor för Simca 180 / Murena en oborrad 2l snurra som gårr 5800mil nu då jag ska i med ny drivlina i min. Jag blev så avis när jag såg din bil den är ju underbar. Lite info om min Simca är på www.zeon.se Kommer byta motor nu då jag ska bygga om min för Drifting i 2008års serie. Ang motorerna så finns det enormt mycket reservdelar till dessa alla från P505turbo passar då skillnaden var att Peuget som byggde 505Turbo köpte simca fabriken och tog motorn med kortare stakar för större volym.. _________________ Tobias Kuru Raggare och driftare i Södertälje med Chrysler 180 & Volvo 144 |
||||
Re:
tre med meg ![]() jeg har også en baggerha. kjopt på telefon og enda ikke sett bilen. skal hentes og påbegynnes til sommeren. folger prosjektet med spenning her. stå på! ett bilde av min bil, tatt av selgere. ![]() _________________ Aksel Ness |
||||
Ni är inte ensamma, jag har mina matror.
Ena matran är ett gatureggat 16v turbo, förhoppningsvis klar till 1maj, mantorp. Och den andre kommer att bli en ban/bus-räser med V12a: ![]() ![]() ![]() _________________ Jacob oesterlindh |
||||
Lite OT till er alle
Svenska Simca Klubben ? Ni har väl besökt http://medlem.spray.se/svenskasimcak _________________ Tobias Kuru Raggare och driftare i Södertälje med Chrysler 180 & Volvo 144 |
||||
Re:
Uh ja, den är hemsk. Tacka vet jag google, Nederländerna, Tyskland och danmark. _________________ Jacob oesterlindh |
||||
_________________ Ketil Frengen ketil.frengen@norgespost.no Min bil https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=33836&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= |
||||
Re:
oja, jag vet mycket om matra, har mer eller mindre utstuderat allt inom deras historia. Bagheeran hade en banbil med Matra v12:an + Kompressor. Murenan gjordes med en 12 dock halv prototyp för uppvisning. Men i min blir det v12, om det blir bmw's eller jaguars är kvar till att fundera lite till. _________________ Jacob oesterlindh |
||||
Re:
stemmer det. jeg fikk ett akutt behov for en bil til ![]() min har compomotiv TS felger, men ser ellers veldig lik ut. morsomme biler, min trenger nok en del jobb, men skal være bra i chassi og karosseri. så får vi se når jeg henter den... for meg blir pri. nr 1 og sortere ut bilen og få den i stand, så får vi se om man satser på mere motor med tiden. blir spennende og folge prosjektene her. toyota leverer jo en 5,0 V12 i sin century. de skal i folge rykter være veldig lette og velbalanserte. ikke koster de stort heller. _________________ Aksel Ness |
||||
Re:
Lillenok, trådskaparen har ju sålt sin bil för länge sedan. Att få bilen gatreggad med 16v turbo är inte speciellt svårt, tänk nu på att detta är en 74a. Register och begränsingar är obefintliga, märket finns inte idag heller. Syftar vi på 20% regeln så kan man tydligen bänka bilen med verkstadspapper och använda det vid besiktning. Ev sfro. Att få en motor gå dåligt är inte svårt. Så det kommer i vår, besiktning. V12an kommer inte besiktigas. Projekttrådar kommer upp när tiden är mogen. OT: DENNA TRÅD BORDE LÅSAS; BILEN FINNS EJ KVAR! _________________ Jacob oesterlindh |
||||
Re:
har sett nu att han sålt bilen (han har köpt en rover?!) men 20%regeln, den regeln gäller väl alla bilar? annars får man byta bakaxel,motor+låda och bromssystemet. usch _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 35 besök senaste veckan (15422 totalt) |