| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Någon som har koll på Porsche bromsok...
|
3303 besök totalt |
Maila denna kille och fråga. skulle jag vara dig skulle jag inte nämna vad jag skulle ha oken till... anders.siljesjo@porsche.se _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
|
cayenne TURBO s
lite större skiva vore inte fel tycker jag det låter som. bara för att porsche kör med 308 eller 312 eller .... så innebör ju inte det att dera ok inte passar helt ok till andra skivstorlekar. funderar själv på att sätta caynne turbo ok på min kommande räserbil sex kolvs ok till en billig peng som orginal måste bromsa ner 450hk lastbil på 2500kg då duger dom nog på en saab också. tänk på att klossar till stora ok kostar nästan lika mycke som oket och betydligt mer än skivorna. porsches fyrkolvs ok är inte skitkass dom heller men välj 986 eller 996 och nyare för dom har den nyare vertionen av brembo oken som tål svenskt väder bättre än dom gamla. mvh dennis får gärna ringa oss på porsche i borås hjälper dig gärna oavsett vad du ska ha dom till. _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
Så..har mailat lite och väntar på svar...
Tackar för all hjälp, har fått fram den info'n jag var ute efter... Som det ser ut nu så finns det lite att göra i vinter i alla fall..
Mvh Johan!! _________________ Johan Pålsson Ng900 2,3T 541hk/622nm |
||||
Vill hävda att en skiva med större diameter och tjocklek inte når lika höga temperaturer under en inbromsning och kyls mer effektivt då kylkanalerna är tjockare och pereferihastigheten på skivan är större. om det nu räcker med bra kylning verkar det onödigt att göra stora bromsskivor Skulle iofs funka om man hade belägg som tål oändligt höga temperaturer...
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
Det är mer än beläggen som behöver tåla värme, bromsvätska inte minst. Grejen är väl den att om man inte har tillräckligt med kylning kommer man att köra allting varmt, bara frågan om hur många inbromsningar man hinner med. Sedan är det iofs inte bra med för mycket kylning heller, men det torde vara ganska sällsynt. _________________ Anders Hansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Någon som har koll på Porsche bromsok...
|
3303 besök totalt |