Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Någon som har koll på Porsche bromsok...
<<   1, 2
3303 besök totalt
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

turbo200 skrev:

Gustav Uhlander> Har du mail adressen dit, till Porsche's reservdels rådgivning??

Mvh Johan!!

Maila denna kille och fråga. skulle jag vara dig skulle jag inte nämna vad jag skulle ha oken till...

anders.siljesjo@porsche.se

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004

cayenne TURBO s

lite större skiva vore inte fel tycker jag det låter som.
bara för att porsche kör med 308 eller 312 eller .... så innebör ju inte det att dera ok inte passar helt ok till andra skivstorlekar.
funderar själv på att sätta caynne turbo ok på min kommande räserbil sex kolvs ok till en billig peng som orginal måste bromsa ner 450hk lastbil på 2500kg då duger dom nog på en saab också.
tänk på att klossar till stora ok kostar nästan lika mycke som oket och betydligt mer än skivorna.
porsches fyrkolvs ok är inte skitkass dom heller men välj 986 eller 996 och nyare för dom har den nyare vertionen av brembo oken som tål svenskt väder bättre än dom gamla.
mvh dennis
får gärna ringa oss på porsche i borås hjälper dig gärna oavsett vad du ska ha dom till.

Citera
TURBO200
Älmhult
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Så..har mailat lite och väntar på svar...
Tackar för all hjälp, har fått fram den info'n jag var ute efter...

Som det ser ut nu så finns det lite att göra i vinter i alla fall..

Mvh Johan!!

Ng900 2,3T 541hk/622nm
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

sweanders skrev:
Andreas Millbro skrev:
Nu får ni väl ändå ta och kamma er! Har svårt att tro att belägg och kylscoop räcker långt när man har 308*25 mm skivor med enkolvsok på 1400kg bil med 500+ hk.

om man ökar storleken på skivorna kommer de att ta längre tid att värma upp dem, men de måste kyla oavsett hur stora de är. Det är dumt att inte använda de mest logiska lösningarna på ett problem först.

Vill hävda att en skiva med större diameter och tjocklek inte når lika höga temperaturer under en inbromsning och kyls mer effektivt då kylkanalerna är tjockare och pereferihastigheten på skivan är större.

om det nu räcker med bra kylning verkar det onödigt att göra stora bromsskivor Skulle iofs funka om man hade belägg som tål oändligt höga temperaturer...

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Andreas Millbro skrev:
om det nu räcker med bra kylning verkar det onödigt att göra stora bromsskivor Skulle iofs funka om man hade belägg som tål oändligt höga temperaturer...

Det är mer än beläggen som behöver tåla värme, bromsvätska inte minst.

Grejen är väl den att om man inte har tillräckligt med kylning kommer man att köra allting varmt, bara frågan om hur många inbromsningar man hinner med. Sedan är det iofs inte bra med för mycket kylning heller, men det torde vara ganska sällsynt.

Någon som har koll på Porsche bromsok...
<<   1, 2
3303 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande