Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3069 besök totalt |
Det var kanske inte det jag tänkte på, men en Ferrari som gräsklippare, snacka om att impa på grannen... ![]() Dessutom har den ju dieselmotor och fyrhjulsdrift. När kommer det en gatbil från Ferrari med dom specifikationerna, Porsche är ju nästan där, bara dieseln fattas... ![]() Svensk återförsäljare finns också: http://www.johanspark.se/cutters/fer _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ett annat problem med Stiga Villa (jo, jag har t.o.m. lyckats explodera motorn i en sådan, samt byta motor på under 20min - ren pit-stop racing takter) är ju att gasen justeras ju med en spak som sitter nånstans under stolen där nere, så det är lite svårt att häva överstyrning med lastväxelreaktioner. ![]() Därtill har jag haft problem med för hårda däck som inte kommer upp i temperatur, dvs. hejdlöst slirande när det är vått ute. På torrt funkar de toppen :up Men...de 8hk pinar på rätt bra med lite nitro i bensinen ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3069 besök totalt |