Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16513 besök totalt |
ang bilen
Tjena måste bara säga att vilken underbar bil du har=) vart i skåne bor du? jag bor själv utanför malmö har själv en 2002 tii 72:a fd rally bil med guss fullbur m.m kolla in bilen på garaget.org heter balkong där har ej nån bild här än!! ha det bra mvh joel _________________ Joel Nilsson |
||||||
Re: ang bilen
Hej ![]() Jag bor i Tomelilla, ska kolla om jag hittar din bil på garaget _________________ Thöger Glörud |
||||||
ang bilen
Hur går det med bilen? hur mycket effekt ligger det i motorn? föresten känner ingen annan som är sugen på en 02:a? mitt racing projekt skall nog sälja pga antagligen en planerad längre utlands resa:/ aja vi får se lycka till med bilen mvh joel _________________ Joel Nilsson |
||||||
Re:
Det går jätte bra ![]() Jag är nästan alltid på jobbet och det är där jag har bilen, Så det är bara att höra av sig om du vill komma _________________ Thöger Glörud |
||||||
Ja .. vad sæger man Fett! Jag ær i stort behov av ett plenum med runners då jag kommer hem från jobbet (på andra sidan vår grona planet) den 7:e juni. Om din kompis vill tjæna en hacka så hojta till.
![]() Måste få ihop den andra bilen på ca 3 veckor. Flæns till spjællen har jag redan så det ær bara runners och ett plenum med trattar i som behovs. Men hur som sagt FETT! ![]() Ska passa på att titta inom då jag åker forbi, blev for snålt om tid denna gången då jag mekade med mina inkatouring ![]() |
||||||
Re:
Kan du ta fler bilder på rörams konsturktionen? Det där ser mkt smidigt ut... så det där kan helt klar vara en lösning för mig... Gärna lite bilder på hur upphängningen av skärmar och sånt ser ut åxå.. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Re:
Jag kan ta litte bilder på det när jag får hem bilen ![]() _________________ Thöger Glörud |
||||||
Re:
Vist kan han fixa ett plenum till dig när du kommer hem, hör av dig så fort du kommer hem så fixar andre det. _________________ Thöger Glörud |
||||||
Varför valde du/ni svartstål till grenröret?
Utan att ha varken belägg eller referenser: jag har sett lite här och var på internet om för- resp. nackdelarna med att göra grenröret i svartstål, vissa verkar säga att det inte spelar någon roll, andra hävdar att det bara är rostfritt som gäller pga glödskalsproblem med svartstål. Vad gäller egentligen? |
||||||
Glödskal behöver du inte ora dig för.
och om du har bilen till att köra på gata och laddar på då och då så funkar svart stål utmärkt.. Men tex om du hade kört isracing eller liknande där du pressar bilen hela tiden så efter några år så tar det på rören dom blir tunare och sen spriker dom. Rostfritt är ju det bästa men som nu i detta fallet så spelar det ingen roll och ska man ändå linda grenröret sen så syns ju inte materiallet. Så varför betala 3 gånger så mycket för materiallet då. Problemet man får med rostfritt är ju att det kan dra sig. och om man inte är duktig på att svetsa det så kommer det till att spricka i skarvarna. Dom grenrören som jag har byggt i rostfritt stödgassvetsas alltid. Och då gäller det att få genombräningen rätt man vill ju inte ha masssa onödig svets på insidan och inte för lite där i heller. Hoppas detta har hjälpt dig lite. _________________ André Olsson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 16513 besök totalt |