Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S 2000 - The Ratster - fortsättningen
326 besök totalt
sEiKo
Avesta
Här sen Dec 2004

Trådstartare

Ny ägare på denna spännande bil! Inte jag men jag kommer skruva den och ta bilder på skruvandet.
Den kördes på banträffar för porscheklubben förra året och även detta år.
Nya däck av samma märke och modell monterades av mig i våras då även bilen besiktades. Fick anmärkning på hög co samt dålig handbroms.
Dåliga handbromsen var en justeringsfråga bara men covärdet var en annan femma.
Jag hade byggt nytt avgassystem åt den året innan då det fina rostfria hade skallrat sönder i alla svetsar. Nytt byggdes av delar från biltema och funkade bra. Det som inte funkade 100 var att skarvar inte gick bra att få helt täta.
Lösning blev att hänga det på plats, justera och därefter punkare med svets. Sen helsvetsades alla skarvar utom de som sitter mot katalysator. Bilen kördes riktigt riktigt varm och sen var det inga problem.
Nya bromsar följde med köpet så de byttes förra året innan säsongen. Detta år fick bakbeläggen bytas mitt i säsong.
Teorin var att de slitits ut i förtid pga körande med tillkopplad antisladd.
Den har gått bra fram till nu då den är hos mig för service samt felsökning av missljud från växellåda eller koppling samt något märkligt symptom som beskrivs som att den ibland ormar sig eller liknande vid vanlig körning på väg. Bilder kommer komma så småningom när jag sorterat upp allt.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
326 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande