Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Olja i Torrsen diff???
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (8303 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Re:

PaZ skrev:
Dennis Kullman skrev:
Så vad ska jag ha i min lamelldiff?

Du ska ha en GL5 (bakaxeloljespecifikation) med LS tillsats. Viskositetsklass är ju en smaksak. Kör du mycket bana kommer diffen att gå ganska varm då rekommenderar en XXW-140. Syntet eller mineral är en smaksak. En syntetolja håller längre så med en mineral får du byta oftare.

/ P

KAAZ som tillverkar/säljer en liknande diffbroms skriver att man absolut inte ska använda syntet - varför det tro? Kanske ska nämna att de själva säljer en mineralolja...

Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Re:

Dennis Kullman skrev:
ice skrev:
Dennis Kullman skrev:

Jag kör med Castrol SAF-X.

OK. Hur ofta byter du?...

Varannat år.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
paz
Stockholm
Här sen Jan 2004

Re:

Dennis Kullman skrev:
PaZ skrev:
Dennis Kullman skrev:

Du ska ha en GL5 (bakaxeloljespecifikation) med LS tillsats. Viskositetsklass är ju en smaksak. Kör du mycket bana kommer diffen att gå ganska varm då rekommenderar en XXW-140. Syntet eller mineral är en smaksak. En syntetolja håller längre så med en mineral får du byta oftare.

/ P

KAAZ som tillverkar/säljer en liknande diffbroms skriver att man absolut inte ska använda syntet - varför det tro? Kanske ska nämna att de själva säljer en mineralolja...

Antingen det eller så tror de på gamla skrönor som cirkulerar. Du behöver inte vara orolig för varken syntet eller mineral om du inte tänker använda bilen där det är väldigt kallt (<-35C), då är syntet det enda alternativet.

/ P

Halmstad
Här sen Jun 2003

Re:

PaZ skrev:
Antingen det eller så tror de på gamla skrönor som cirkulerar. Du behöver inte vara orolig för varken syntet eller mineral om du inte tänker använda bilen där det är väldigt kallt (<-35C), då är syntet det enda alternativet.

/ P

Tack för det. Idag lyckades proffsen dra av lagren från den gamla öppna diffen, så nu är det dags för mig att montera ihop prylarna.

Citera
Skruva banåkabil
Olja i Torrsen diff???
<<   1, 2
8 besök senaste veckan (8303 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande