Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2007-05-07 Sturup Raceway Kvällsträning
<<   1, 2
3486 besök totalt
easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Re:

Cédric skrev:
Vilka bilar håller inte för att köras ? Alltså bilar som kör på banmöten. Jag har kört upp till 1 timmes pass i 30 graders värme utan att min bil kroknade, trots att enda modifieringen är r-däck.

Jag skulle gärna villja veta vad banan kostat för denna kvällen, fortfarande ingen som vet ?

2006 kostade det 10 000:- att hyra banan, en kväll 17-20. Vi begärde in en offert för ev kundevent. Efter 5-papp tävlingen skulle jag nog vilja säga att de flesta bilar tåls att köra hårt med. Men vad vet jag.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Hårt

Nu ska vi inte börja käfta

Jag har varit med om en hel del körningar genom åren
Porschar och nyare bilar tåler troligen mer stryk än många andra bilar (har även varit med om motorhaverier på Porsche)

Jag avsåg mer standardbilar av äldre datum som ofta förekommer på privata träffar och även ibland på kvällsträningar

GRCs trackdays är väldigt tunna på eftermiddagen då det är heldagskörningar (på Knutstorp) och då talar vi inte om att det körs med äldre "vrak"

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006

Jag tror att Bengt menar typ audi och andra standarsvagnar som faktiskt tar mycket stryk på sturup. Mantorp är faktiskt en mer förlåtande bana för "vanliga" bilar, då bromsarna hinner kylas på rakan och kurvorna inte är lika snäva.

Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re: Körtid

Bengt Metz skrev:
Hej Fredrik Larsson

Jag vet inte vad du har för tidigare erfarenhet av bankörning men ett antal 15-20 minuterspass passar de flesta alldeles bra

Redan vid dessa tillfällen brukar antalet bilar tunna av mot slutet av träningstiden

Standardbilar brukar rätt snart få problem med bromsarna, bromsen börjar bli mjuk, andra fel som är vanliga, kylvätskan blir varm ev läckage från kylare mm

Jag tror inte många standardbilar går så värst långa pass i taget

Svedala MK är en SBF ansluten klubb som håller sig till de regler som finns dvs man blandar inte bilar hur som helst, därför blir det olika grupper

/ Bengt Metz
Välkommen och testa

Hejsan

En av nackdelarna är ju att om nu bilen "pallar med" men du vill in och justera lufttryck i däck eller något annat på bilen så ryker tiden fort iväg.

Jag har kört 3-timmars pass på knutstorp och har i princip legat ute och kört 2,5 timmar. Enda stoppen har varit för att tanka och byta lite medpassagerare så visst går det

Nu blir det ändå ingen körning för mig ikväll då jag tyvärr måste jobba.

Väl mött vid nästa tillfälle

Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Anna

Tack Anna

Jag lägger denna tråd till vila

Synd med vädret i går, fick dock testat lite med mitt nya koncept dvs lite fler hästkrafter
Svårigheten är nu att jag måste ha mer varv på motorn för att den skall dra bra (ca 4-4500), vilket innebar, i alla fall i vätan, att jag får välja lägre växel i svängarna
Får se hur det blir när farten kan skruvas upp på torr bana

Allt är inte effekt

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Inför träffar
2007-05-07 Sturup Raceway Kvällsträning
<<   1, 2
3486 besök totalt