Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (9993 totalt) |
Re:
En sådan är ju klen. Polaren har skickat isär 2st diffklumpar på sin 535:a... Iofs så väger ju de bilarna en hel del... Men den där vxl-lådan var intressant, tack för tipset |
||||||
Re:
Grejjer som håller med slicks på strippen å kör 9:or om och om igen är inte klent, långt ifrån=) säkert att han inte har nån mindre klump på sin då? _________________ Emil Rapp |
||||||
Audi gjorde ju 2 prototyper med mittmotor för grupp-b rally men klassen försvann just som dom hann bli färdiga. En står på Audis eget museum (har jag för mej) och den andra skrotades.
Så en Audi med mittmonterad femma är inte helt fel ![]() _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
Re:
Hade ju vart fränt men lite väl komplicerat. Jag kapar nog hellre upp torpeden och drar tillbaka motorn en bit istället. Så att den inte ligger nästan helt framför framvagnen som de gör från fabrik. Inte den ultimata placeringen om man vill åka på bana:) |
||||||
Re:
Då måste han haft ngn mindre diff på sin, för han har bara driftat med bilen och hux flux så har diffen rasat.... 2 ggr... |
||||||
Alltså nu ska vi inte gå över lik efter vatten.. :-)
Sprängkåpa från en 240 diesel bultar rakt på din motor. Sen finns det adapter att köpa för att bulta på BMW låda för 1500:-. INTE åka runt med en extra framdiff och en mitt diff i onödan. Det kostar effekt att snurra fart på dessa! Bilen blir tung och det är en jävla raggarlösning. Mittmotor? Neeee.... Då blir den ju som en kitcar. Inge fränt alls. Klart som attan du ska ha en lång SPQ! Det byggdes EN sån original, en grön! Bilder finns bla på nordicaudi. Klart du ska ha den gatgodkänd! Klockrent bygge - lång SPQ är lätt snyggaste karossformen nånsin! Kolla in originalet och häpna! _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||||
om du ska ha motorn fram så ska du nog flytta bak motorn ganska mycket för annars blir den ju som en volvo 340
![]() bakhjulsdrift med motorn framför framvangsbalken ![]() Fränt bygge för övrigt ![]() |
||||||
Re:
Nice bil det där. Fetbreddad med femma. Mums. ![]() OT:
Volvos 3-serie har växellådan vid bakaxeln och ganska nära 50/50 viktfördelning. Hade en som vinterbil för ett par år sedan och den är underbart lättkontrollerad och balanserad. Så det så. ![]() _________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
Re:
Åfan! Jag vet inte hur mkt jag ska kunna tacka dig för denna värdefulla infon ang. sprängkåpan. Nu ska man bara försöka få tag i några oxå samt sån där adapter. Vet du eller ngn annan var jag hittar ![]() En annan ska jag grunnat på ang. detta med BMW-låda. hur löser jag detta med koppling samt den utgående axeln ur lådan? Har aldrig kikat på de där grejerna. Kanske bli självklart när man har grejerna framför sig? och ang. mittmotor - NEJ! Har aldrig haft en tanke på mittmotor! Motorn ska sit fram i en audi! Men kanske inte så långt fram som de gör när de lämnat fabrik ![]() Däremot så skulle jag inte tveka en sekund på att slänga ner en volvo x40 T4 motor i bagagen på en honda crx 1988-1992... Om jag hade ägt en sådan... någon annan som kanske blev sugen nu? Vore ju grymt fränt! |
||||||
Svänghjul och tryckplatta från Audi, lämplig lamell från BMW - de borde ha nån lamell mellan 228 och 240 som går att använda.
Ang adapter: WWW.KLRACING.SE Alltså, inga dyra grejjer att köpa direkt. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||||
Re:
Kanon! ![]() Tack! |
||||||
Re:
tror att jag har en sprängkåpa från en D24 liggandes... ska kolla! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Re:
Hittat den än? pris? |
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
[b]om ni läser[/b] mitt första inlägg i denna tråd så förstår ni nog varför inga bilder än. Har inte börjat än. Samlar baa delar och info
|
||||||
Re:
aaaa sorry ![]() något du letar efter då kanske har något du behöver som blivit över från min s2a |
||||||
Re:
Haha, var inte menat att jag skulle låta så otrevlig som jag kanske gjorde... morgontrött ![]() Jo delar från s2 är mkt välkomna men iom att jag har ett hus att sköta oxå så får det vänta... Kommer att fixa karossen utvändigt först å främst. Skulle tro att suget håller sig uppe bättre om utsidan är "färdig" |
||||||
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (9993 totalt) |