Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-29 Gelleråsen, TURBO Performance Club
<<   1, 2, 3   >>
18371 besök totalt
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004

Tack TPC för en rolig dag i regnet.
Det verkade som att vi med fwd-bilar hade det aningens lättare där på banan i blötan

Accord -04
Citera
Momosport
Sverige
Här sen Jul 2005

var riktigt nöjd med dagen, trots att man mer eller mindre kände sig som bambi på hal is i kurvorna.. inte lätt att hålla sig ifrån pölarna, särskilt i kurvan och utgången ut på start/mål rakan.. där kunde man inte riktigt samsas med bilen om vilket håll vi skulle

ZINKGRUVAN
Här sen Jan 2005

Tack :)

Vill även jag stämma in i skaran som tackar för en god träff.
Bra arrangerat av TPC och berörda parter.

Har tidigare kört på Gelleråsen i regn, och den kan bli väldigt hal, men jag klarade mig utan avåkningar

Dommes bil lät och gick brutalt fint =)

Trevligt att träffa er allihop, nya som gamla ansikten.
Hoppas på fortsatta träffar på banorna nästa år

... en i Porschegänget
/Johannes

Citera
Joel Pennerborn
Köping
Här sen Okt 2005

Ja en grymt lyckad träff blev det fast allt regn. Bra jobbat TPC med träffen, bra flyt med mycket åkning thumbs up

Själv var det första gången det kördes i regn och tycker det var riktigt kul, visst det går inte alls så fort som när det är torrt. Själv hade man fördel med fwd, lite effekt och lätt bil. De med rwd och turbo hade det väldigt tufft med många bredställ, effektivt? Nej men grymt kul!

Det enda negativa förutom vädret var att det var svårt att komma om bilar som man kom ikapp. Istället för att lungt släppa om på rakan så va man tvungen att bromsa förbi eller köra in nosen i en böj. Hände att man låg ett helt varv bakom och sen på rakan så drog framförvarande ifrån. Svårt att köra om en bil med 400hk när man själv har 170

Tack Peter "barbapappa" för bilderna, och bra fart på våra shoppingbilar var det

Borlänge
Här sen Jun 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Stort tack till TPC, först och främst.

Detta var min första bankörning som jag aktivt deltog i.
och det gav en stor mersmak.
Det gick ganska bra tyckte jag förutom en snurrning på andra passet jag körde.

gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004

Fina bilder Peter.

Nu är pärlan tvättad (Helt sjukt smutsig efter denna dagen) och avställd i garaget.

Joel: Får hålla med lite där, vissa bilar ville verkligen inte släppa om innan rakan och verkade tycka "han kör jag ändå ifrån på rakan". Inte alltid så kul att behöva gå ut i vattenpölarna för att komma om dessa "effektoptimister". Jag tycker dock att moralen att släppa om var bättre än vad jag brukar se på klubbträffar men det kanske var för att min bil syntes i backspegeln.

nz
Uppsala
Här sen Maj 2005

Jag håller också med om det var besvärligt i ytterspår på start och målrakan. Flera gånger kom jag ut ur högern före rakan med bättre fart och spår än framförvarande bil, men ute till vänster stod så mycket vatten att det var gränsfall till vattenplaning. Då var det bara att lätta på gasen och därmed gick fartövertaget förlorat.

Gävle
Här sen Nov 2002

Ja, det är svårt det där med att släppa förbi på en bra sätt så att ingen ska behöva tappa för mycket fart. Jag försöka alla fall hålla mej utanför idealspår när jag släppte förbi, t.ex som att gå ut långt när man gick ur depåböjen och även visa med blinkers. Hade duktiga fästesproblem med mina lite för gamla r-däck, så jag hoppas att jag inte var i vägen allt för mycket(röd, svajig 740 med vita compomotive fälgar ).

nz
Uppsala
Här sen Maj 2005

Överlag tycker jag ändå att det fungerade bra vid omkörningarna. Just det som hände vid början av start- och målrakan var lite speciellt pga regnandet. Hade det varit torrt skulle det inte varit något problem.

på tjörn
Här sen Okt 2007

Re:

Barbapappa skrev:
Här kommer bilderna, eller några av dom i.a.f. Och lite övrigt svammel.
Jag börjar med bilderna från den lilla kameran, använde den lite större modellen senare på eftermiddagen.

Väldigt tidig avgång hemifrån, klockan 04:00 träffades deltagarna i våran 'mini karavan'.
'Tjipp' körde med Skoda Fabia RS svartrykaren, Mika med Corrado 1,8t'n & jag. Mörkt och jäkligt alla de 24 milen upp till banan, usch för så här sena träffar.

När vi väl var framme så blåste det och regnade och var sjukt kallt tyckte jag, men man kan ju inte få allt.
En rolig blandning av bilar skulle man i alla fall kunna säga att det var för att vara en Volvoträff.
Kul också att se så många 240'sar, lite klent med sådana på de träffarna man har besökt i år, riktigt bra fart i vissa också.

Förarmöte inomhus var uppskattat en sån här dag.

Härligt att se en bil utan turbo också. Var det B200K motor han sa ägaren med massa godis från Elleman Jacobsen inuti, fina Dellortosar stod för skönsången! Nästa år skulle det bli större motor med fler ventiler i bilen sas det, självklart med större förgasare också.

En 244 som som såg ut att gå riktigt fint från sidan av banan.

En himla fart i motorerna på Volvosarna, denna S40'n var ju inte nåt undantag.

Det ser ju ut som om man har kört med kameran på fel iso-tal typ 1600 eller nåt för att det är så brusigt, men så är inte fallet, så mycket regnade det. En Volvo till som sköt på bra ut på rakan.

Vissa lättare avåkningar gjordes, men med den halkan som var på banan så var ju inte det så konstigt tyckte jag.

Synd att det inte var ljud till denna bilden.

Pontus S70 såg ju ut att gå fint i regnet, en sån bil till att låta gött.

Patrik Freij rattade 854 igår, den var kanske inte den mest välputsade men nog en av de snabbare.
Go camber på grejerna.

S60 D5 om jag fattade saken rätt, pinnade på fint om så var fallet.

Maciek försöker komma om en tvåförtifemma, ska nog ha gått bra.

Christer med 120 dieseln verkar ha fått bra snurr på motorn, vatten/metanol insprutning, fräsigare programvara, friare avgassystem och sånt borde ju göra susen. Premiär på banan med bilen.

Mika med Corradon, det blev inte så många pass körda då armen till wastegaten inte ville vara med, så det blev till att åka sugis hem... Enda gången man hänger med i omkörningarna.

Välbehövlig lunchrast både för förare och funktionärer.

Pierre Freij med A4-skåpet verkade trivas i regnet, såg ut att gå som på räls.

Gzon's fina Mazda, härligt ilsken färg.

Lite blandade bilder från den lilla kameran.

Kamerabyte.

'Tjipp' körde Fabia RS igår, 36mil på banan! Den gick riktigt fint igår i regnvädret Skodan. thumbs up

Två av 242:orna.

En till.

Denna låg man ju bakom nåt pass och jagade, verkade överstyra lika lätt som min bil understyrde.
Vad satt det för en maskin i denna? Verkade gå fint.

En 200sx. Av 'inför-listan' att döma så kan detta ha varit Marcus Nyström, rätt gissat?

Joel Pennerborn, Clio Sport.

En RX7:a.

En 242 till.

Joel igen.

Hamed Piltan om inför-tråden stämmer, Honda Accord 99

330i, Niklas Zetterling enligt inför-tråden. Framfördes väldigt snyggt och snabbt! thumbs up

Maciek körde taxi.

Tjipp med Skodan igen.

SM i ic? Bra sång från maskin från den första.

En av de få 855:orna på banan.

Nåt 740 eller 940 som verkar ha fått delar från lite alla möjliga Volvobilar monterat, gött stuk men den verkade liiite lätt hård i fjädringen.

Dommes bil, fattar inte alla alla bilder på den blev diffusa i skärpan, måste väl ha varit rysningarna man fick när bilen for förbi med motorn på fulla varv på rakan.

Fälgporr för en sån som mig som älskar breddade plåtisar.
Vet inte hur breda de 17" hjulen kan tänkas vara, men en gissning är väl 10" eller kanske t.o.m. lite till där bak.

Pontus S70 vädras ur efter en dag på banan.

Så här kan det se ut under locket på en Volvo med pulver i.

En tvätt bara så är den ju redo för torget igen 'tjipp'.

Det var allt för denna gången.
tjena d va jag som åkte den gröna bmw,n d sitter en volvo 4a i den på ca 400 hk så baken e lite svår att hålla i rätt spår och dåliga bak däck gjorde inte saken lättare då alla däck jag hade med tog slut du åkte riktigt fort kul att se

Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

nz skrev:
Det var första gången som jag var med på en banträff arrangerad av TPC, men det gav mersmak. Hoppas det kan bli fler tillfällen nästa år. Har ni hunnit planera något för nästa säsong?

Jag kan bara säga att nästa säsong kommer vara mycket spännande om allting går i lås

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Barbapappa skrev:

Maciek körde taxi.

Ja vi gjorde det i klubben för att locka fler medlemmar å ta ut sina bilar på bana

--VVTS--
Citera
FredrikF
Stockholm / Vasastan
Här sen Maj 2005

Är det någon som har bilder på en svart BMW e34? Skulle uppskattas om dessa kunde läggas ut =)

Tack än en gång för ett välordnat arrangemang!

Mvh

Degerfors
Här sen Jul 2005

Re:

FredrikF skrev:
Är det någon som har bilder på en svart BMW e34? Skulle uppskattas om dessa kunde läggas ut =)

Tack än en gång för ett välordnat arrangemang!

Mvh

Var det den som hade så förbaskat bråttom runt banan?

Undrar liknande, fast då på en betydligt långsammare röd Porsche 944a?

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007

Ja, jag undrar om det är någon som har några bilder på den röda Skoda octavia RS:en.
Det skulle vara roligt att se.

MVH
Lars Roxnäs

Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004

Gärna bilder på min gråa Evo 3a tack
Har bara hittat en än så länge
MVH

Här sen Okt 2003

vem ägde den blåa 240 med vita fälgarna
Citera
Amoz
ZINKGRUVAN
Här sen Jan 2005

Bilder 924:a

Jon80 skrev:

Undrar liknande, fast då på en betydligt långsammare röd Porsche 944a?

Fortsätter, fast på en ännu mer långsam, vit 924:a

Tack på förhand
/J!

Citera
Domme
Tungelsta City
Här sen Jun 2007

Köping
Här sen Okt 2005

Många med volvo femmor som hade bra med mos. Vill själv ha mer, någon som kan hjälp mig att få ner en sån i clion? Kanske kan ta dommes motor

Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Joel Pennerborn skrev:
Många med volvo femmor som hade bra med mos. Vill själv ha mer, någon som kan hjälp mig att få ner en sån i clion? Kanske kan ta dommes motor

Du kan säkert få en utav hans rasade motorer

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2007-09-29 Gelleråsen, TURBO Performance Club
<<   1, 2, 3   >>
18371 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande