Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
NissanGT-R kör 7:38 på ringen, för att peppa Anders!!!!!
<<   1, 2
6802 besök totalt
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Angående däcken...knappast gatdäck med 2G...

Gaute, hur mycket gör skurna slicks på tiden?

HONED AT THE 'RING

GTR chief engineer Kazutoshi Mizuno told PistonHeads that his baby had covered over 3000 miles at the Nordschleife and avoided other circuits as they were deemed 'too easy'.

Nissan's original target was to beat the 911 Turbo at the 'ring but they ended up worrying the Porsche Carrera GT.

They didn't beat the GT's 7min 32sec lap time, but got a 7.38 in semi-wet conditions.

'We used cut slick tyres' said Mizuno.

'I was not interested in full slick times as this bears no resemblance to a road tyre. 1.2G of force was being pulled in wet and over 2 in dry'.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Så dom använde inte originaldäcken då?
Men vill ju att dom uppger en tid på samma däck och samma hjulinställning som dom tänker sälja den till kund.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1804



verkar konstigt då dom sätter på originaldäcken på bilen strax innan den åker iväg,, endera så är det grymt felaktig marknadsföring eller så är "cut slicks" originaldäcken dom menar..

Men vi får väl se när sportauto sätter tänderna i den.

_________________
Mathias Lövdblad
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Re:

Särås skrev:
Tittat på filmen hela dagen (10 gånger endast idag) och blir mer och mer imponerad!
Både av körningen men än mer av bilen!
Sitter och jämför kurv speed med min Bubbla och den är så sjukt mycket snababre i nästan alla kurvor!
Nu är min Bubbla inte änns nästan en snabb bil, men när det svänger håler den ändå i väldigt bra i mitt tycke!
och jag kör ju hyfsad attack, kanske inte som trådskaparens attak stil men ändå... thumbs up

Nej jag blir fan sugen på en sådan, och med tanke på hur snabb den är mot Lamborghinin och olika Porschar så kan man bara tänka sig hur stor potensional den värre versionan kan ha samt lite extra lättning och grejer skulle kunna göra bilen till otroligt snabb (vilket den redan är iof)...
mvh Jimmy


Det roliga med dessa bilar är ju endå den otroligt stora eftermarknaden.
Finns ju en hel djungel med grejer allt från bling till rejs till de flesta japanska bilarna.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20147




_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den


Word thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20147



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den
Undrar om det finns spinners med så höga hastighetsindex?
(för inte ska du väl köra med tillbehör sm är farliga för omgivningen?)

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1395



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den


Hörru mr orginal... Du kan ju inte uppgradera bilen med massa prestanda grejer det går ju inte!
/Jimmy Särås

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

Särås skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den


Hörru mr orginal... Du kan ju inte uppgradera bilen med massa prestanda grejer det går ju inte!
/Jimmy Särås


Nä de klart de är ju trim Fastna i trimm träsket är ju lätt hänt, phuu var nära där för ett tag.
Själv vart jag såklart inte bakis, hur var det med er andra

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Särås skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den


Hörru mr orginal... Du kan ju inte uppgradera bilen med massa prestanda grejer det går ju inte!
/Jimmy Särås


Nä de klart de är ju trim Fastna i trimm träsket är ju lätt hänt, phuu var nära där för ett tag.
Själv vart jag såklart inte bakis, hur var det med er andra


Han är fast redan Jimmy

Turner camber stag
Camberplator fram
Bak fälgar fram
Breddare däck fram
Andra belägg

Så han är fast solklart..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 466



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Särås skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den


Hörru mr orginal... Du kan ju inte uppgradera bilen med massa prestanda grejer det går ju inte!
/Jimmy Särås


Nä de klart de är ju trim Fastna i trimm träsket är ju lätt hänt, phuu var nära där för ett tag.
Själv vart jag såklart inte bakis, hur var det med er andra


jag var inte ett dugg bakis , frisk som en nöt klev jag upp klockan 9 och åkte till *någon stad söderut som hade ett flygfält och massa bmw bilar*


_________________
Henrik Troeng
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Särås skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Skulle jag köpa denna skapelse skulle jag montera neon lysrör under bilen samt sätta på spinners på fälgarna. Därefter skulle det vara kul att köra på ringen med den


Hörru mr orginal... Du kan ju inte uppgradera bilen med massa prestanda grejer det går ju inte!
/Jimmy Särås


Nä de klart de är ju trim Fastna i trimm träsket är ju lätt hänt, phuu var nära där för ett tag.
Själv vart jag såklart inte bakis, hur var det med er andra


Han är fast redan Jimmy

Turner camber stag
Camberplator fram
Bak fälgar fram
Breddare däck fram
Andra belägg

Så han är fast solklart..


Turner camberstag är inte kvar, kör orginal stag bak numera, de orginala satt på då du satt i bilen sist faktiskt. Turner stagen är allt för klena, särskilt uniballsen. Även fram plattorna åker förmodligen av och oginal på. Behöver inte så värst mycket camber på ringen.

Dock är det suveränt att åka 4 lika breda däck, man roterar däcken efter behov runt om bilen så med lika breda räcker de verkligen länge thumbs up Har oxå en orginal uppsättning fälg och däck på ringen som jag kör med, vilken är att föredra alla gånger på ringen vs de breda, förutom gällande just slitage biten. Är inte alls att rekomendera att köra bakfälgar fram på ringen, allt vad gäller styrservo slitage blir mycket större. Samt den ofjädrade vikten känns inte kul och sliter på bilen i de höga farterna på ringen, särskilt över curbs. Slutligen hänger inte styrservon med i utgång wippermn med de stora fälgarna och bilen är inte alls lika alert och pointy som den är med orginal.

Som sagt orginal är utprovat väl på ringen så jag anser inte alls att jag med mitt lilla trim gjort bilen bättre

Fördelen är väl att de breda fram tillåter en lite tidigare turn in. Men på det hela tagen är det bra att attackera än lite mer med 235 så tillåter bilen oxå en tajtare ingång.

Hårdare pads kommer jag givetvis oxå ha kvar som trim, orginal funkar och inte heller de gör skillnad på tiden, men slits ner ännu fortare samt känslan är skönare med PFC helt klart
I övrigt gör jag ingen skillnad på varvtiderna om jag kör 235 eller 265 fram på ringen.
En helt orginal CSL räcket som den är för att den ska gå fort på ringen, man behöver varken andra pads eller camber för att åka fort. Som sagt 7.50 min gick en helt orginal bil runt på.
Så nästa år blir du frånåkt av en komplett orginal CSL på ringen Dagen till ära ska jag ha på t o m orginal pads Klart min folie väger ju en del extra så helt orginal är den ju ändå inte.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Undanflykter och åter undanflykter

Du är fast i trimm träsket

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
HTR
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 466



Re:

Supramannen skrev:
Undanflykter och åter undanflykter

Du är fast i trimm träsket


*LOL*

_________________
Henrik Troeng
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Undanflykter och åter undanflykter

Du är fast i trimm träsket


Ähh jag förnekar kategoriskt mitt trim missbruk. (en tydlig signal att man är fast, låt gå för padsen då )

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003
Inlägg: 197



Vilken jävla bil!

Vad är priset ?

_________________
Yashar Maleky Borås
M3 E46
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Re: NissanGT-R kör 7:38 på ringen, för att peppa Anders!!!!!

Göte RS6 Sjögren skrev:
Go, loaded Go loaded.


Sport auto varv(flygande start), med rätt attack. Efter alla diskutioner om spårval o s v. Här tycker jag det syns tydligt, full attack genom Hatzenbach så rakt som möjligt är den snabbaste vägen
I övrigt likaså full attack banan runt, tidiga ingångar, kort o fint, klart med AWD(bra grepp) kan man ju tillåta sig att korta av banan lite.
thumbs up Intressant att se hastigheten under varvet.

Han fegar lite upp kesselchen(avlyft) Men det är klart, med 480hk kan man nog inte hålla stumt i den snabba kinken kesselchen mitt

Han har liksom inte tid att samla scuderia punkter när det går såhär fort, man ser det samma mönster på de flesta snabba gatbilar på ringen med gatdäck( inräknat r-däck), de ligger på attack annars får man väl ingen fart

http://uk.youtube.com/watch?v=uGe_fyhQazg

Go loaded, Go loaded


ja peppingen funka ju tack Gaute tack

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Nürburgring
NissanGT-R kör 7:38 på ringen, för att peppa Anders!!!!!
<<   1, 2
6802 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande