Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6802 besök totalt |
Angående däcken...knappast gatdäck med 2G...
Gaute, hur mycket gör skurna slicks på tiden? HONED AT THE 'RING GTR chief engineer Kazutoshi Mizuno told PistonHeads that his baby had covered over 3000 miles at the Nordschleife and avoided other circuits as they were deemed 'too easy'. Nissan's original target was to beat the 911 Turbo at the 'ring but they ended up worrying the Porsche Carrera GT. They didn't beat the GT's 7min 32sec lap time, but got a 7.38 in semi-wet conditions. 'We used cut slick tyres' said Mizuno. 'I was not interested in full slick times as this bears no resemblance to a road tyre. 1.2G of force was being pulled in wet and over 2 in dry'. |
||||||||
Så dom använde inte originaldäcken då?
![]() Men vill ju att dom uppger en tid på samma däck och samma hjulinställning som dom tänker sälja den till kund. |
||||||||
verkar konstigt då dom sätter på originaldäcken på bilen strax innan den åker iväg,, endera så är det grymt felaktig marknadsföring eller så är "cut slicks" originaldäcken dom menar..
Men vi får väl se när sportauto sätter tänderna i den. ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||||
Re:
Det roliga med dessa bilar är ju endå den otroligt stora eftermarknaden. Finns ju en hel djungel med grejer allt från bling till rejs till de flesta japanska bilarna. ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
|
||||||||
Re:
Word ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
![]() (för inte ska du väl köra med tillbehör sm är farliga för omgivningen?) ![]() |
||||||||
Re:
Hörru mr orginal... Du kan ju inte uppgradera bilen med massa prestanda grejer det går ju inte! ![]() /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||
Re:
Nä de klart de är ju trim ![]() Själv vart jag såklart inte bakis, hur var det med er andra ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Han är fast redan Jimmy Turner camber stag Camberplator fram Bak fälgar fram Breddare däck fram Andra belägg Så han är fast solklart.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
jag var inte ett dugg bakis ![]() ![]() _________________ Henrik Troeng |
||||||||
Re:
Turner camberstag är inte kvar, kör orginal stag bak numera, de orginala satt på då du satt i bilen sist faktiskt. Turner stagen är allt för klena, särskilt uniballsen. Även fram plattorna åker förmodligen av och oginal på. Behöver inte så värst mycket camber på ringen. Dock är det suveränt att åka 4 lika breda däck, man roterar däcken efter behov runt om bilen så med lika breda räcker de verkligen länge ![]() Som sagt orginal är utprovat väl på ringen så jag anser inte alls att jag med mitt lilla trim gjort bilen bättre ![]() Fördelen är väl att de breda fram tillåter en lite tidigare turn in. Men på det hela tagen är det bra att attackera än lite mer med 235 så tillåter bilen oxå en tajtare ingång. Hårdare pads kommer jag givetvis oxå ha kvar som trim, orginal funkar och inte heller de gör skillnad på tiden, men slits ner ännu fortare samt känslan är skönare med PFC helt klart I övrigt gör jag ingen skillnad på varvtiderna om jag kör 235 eller 265 fram på ringen. En helt orginal CSL räcket som den är för att den ska gå fort på ringen, man behöver varken andra pads eller camber för att åka fort. Som sagt 7.50 min gick en helt orginal bil runt på. Så nästa år blir du frånåkt av en komplett orginal CSL på ringen ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Ähh jag förnekar kategoriskt mitt trim missbruk. ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re: NissanGT-R kör 7:38 på ringen, för att peppa Anders!!!!!
ja peppingen funka ju ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6802 besök totalt |