Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4137 besök totalt |
Re:
om jag inte missminner mig hade väl Sport Auto testat en RS4 med R-däck och sportiga gatdäck och skillnaden blev 8 sekunder på ringen. Frågan är hur stor skillnaden verkligen är på däck i såna extrema dimensioner som 20". Är inte de däcken redan väldigt optimerade för bästa grepp på torrt väglag (ofta sitter det ju specialdäck på supersportbilar, typ Bugatti Veyron), dvs att skillnaden mellan r-däck och "gatdäck" inte alla skulle vara så stor? Någon som har någon idé ![]() |
||
Finns ju 305/30 19 i MPSC. Dom tog ju Michelin fram till GT3RS. Kan ju lika väl ta fram ett par till Carrera GT. Kom inte å säg att det kostar pengar när dom gav alla 11600 anställda en bonus på 48000:- var.
![]() |
||
Re:
Japp det stämmer! ![]() ![]() ![]() Vi lär ju inte få se ett däckstest i 19/20" dimension med extremsportdäck kontra R-däck, men spekulera kan man väl alltid göra ![]() ![]() |
||
Re:
Nej visst kan dom men det finns inte ännu allefall, inga r däck i 20 tum Men 19 tummar komemr ju på fler bilar så det är ju inte så konstigt, nya gt2an har ju 325 i MPCS om jag minns rätt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4137 besök totalt |