Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Film: Rekordvarvet med Pagani Zonda F
<<   1, 2
4137 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Jag kan inte förstå varför man försäker slå rekord med gatdäck? Varför har man inte en gratis option med r-däck på en sådan dyr bil. Då skulle man kunna köra den på r-däck i rekordförsöken och vipps har man tjänat 15sek.

om jag inte missminner mig hade väl Sport Auto testat en RS4 med R-däck och sportiga gatdäck och skillnaden blev 8 sekunder på ringen. Frågan är hur stor skillnaden verkligen är på däck i såna extrema dimensioner som 20". Är inte de däcken redan väldigt optimerade för bästa grepp på torrt väglag (ofta sitter det ju specialdäck på supersportbilar, typ Bugatti Veyron), dvs att skillnaden mellan r-däck och "gatdäck" inte alla skulle vara så stor?
Någon som har någon idé

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Finns ju 305/30 19 i MPSC. Dom tog ju Michelin fram till GT3RS. Kan ju lika väl ta fram ett par till Carrera GT. Kom inte å säg att det kostar pengar när dom gav alla 11600 anställda en bonus på 48000:- var.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Finns ju 305/30 19 i MPSC. Dom tog ju Michelin fram till GT3RS. Kan ju lika väl ta fram ett par till Carrera GT. Kom inte å säg att det kostar pengar när dom gav alla 11600 anställda en bonus på 48000:- var.

Japp det stämmer! thumbs up Klart grabbarna å tjejerna på Porsche ska ha "lite" bonus, de tillverkar ju riktigt bra prylar men jag undrar fortfarande hur mycket det finns att hämta på extremgatdäcksdimensioner kontra R-däck!
Vi lär ju inte få se ett däckstest i 19/20" dimension med extremsportdäck kontra R-däck, men spekulera kan man väl alltid göra

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Har faktiskt för mig att det satt r-däck (Pirelli PZero Corsa) på bilen, 19" fram och 20" bak. Qvisfr videofilmade och kan säkert bekräfta om jag minns rätt!

Här sen Feb 2003

Re:

Samuel Lindkvist skrev:

Nej visst kan dom men det finns inte ännu allefall, inga r däck i 20 tum

Men 19 tummar komemr ju på fler bilar så det är ju inte så konstigt, nya gt2an har ju 325 i MPCS om jag minns rätt

Nürburgring
Film: Rekordvarvet med Pagani Zonda F
<<   1, 2
4137 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande