Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5389 besök totalt |
Re:
Ultima har väll lyckts få till det bra med tanke på vad de haft att utgå med och haft turen/skicklighet? att optimera den mindre bra grundlösningn på ett effektivt sätt. Skall bli kul att se vart det tar vägen från detta. Fabriken säger att alla försändringar vi gör med våra bilar kommer bara göra dem långsammare... Kränghämmare tex är av ondo. Ja, de är väldigt ENGELSKA på så sätt ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||
Re:
Renault R24 på 59 s och Aston Martin DBR9 på 1:08.6. |
||||
Re:
Det är nog så att ändringar, i de flesta fall, gör bilen långsammare. Det krävs ju en del för att göra rätt. Men självklart går det att göra den snabbare, det vore väl konstigt annars. Krängningsfjäder är av ondo? Så kan man egentligen inte resonera, men jag förstår saken i alla fall likaväl som att man marknadsför bilen som universalsnabb. Man har vad jag förstår ingen annan möjlighet att uttrycka bilens kvalitet. Köparna vill veta om bilen är supersnabb eller inte. Andra mer nyanserade förklaringar blir lätt till en bok i chassiedynamik. Jag åker själv utan krängningsfjädrar. Jag kan inte påstå att jag har någon som helst användning av dom på gatan på en bil med såpass låg tyngdpunkt och tämligen hård fjädring. I vissa vägavsnitt kan det till och med vara en fördel. Men som justering för att kapa någon tiondel på en bana är krängningsfjädrar bra. Observera att jag talar om etremt låga bilar nu. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5389 besök totalt |