Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Lära Nürburgring? Plattform?
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (4106 totalt)
induce
Ulricehamn
Här sen Sep 2005

Re:

obizzz skrev:
Är spelkänslan sekundär så är ringen i GT4 den som är mest lik originalet.

Agreed. Har lagt 500+ varv i detta spelet och det är sannerligen riktigt likt verkligheten. Blir aldrig riktigt samma givetvis eftersom bildvinkel och annat är annorlunda i verkligheten men sett till kurvor, höjdskillnader och så vidare är den mest lik. GTR-versionen tycker jag själv är rätt dålig i Hatzenbach och strax innan Pflanzgarten. Även om man vet att bansträckningen är ungefär så, så känner man inte riktigt igen sig. Då vill jag nog påstå att Forza 2-versionen är näst bäst i sådana fall.

Kan säga att i verkligheten upplevde jag kurvor mycket skarpare, och dessutom kändes vissa sträckor kortare. Inget kan således jämföras med verkligheten.

Umeå
Här sen Okt 2007

Verkar ju inte racing proffsen tycka. Men tja nu är det nog bra mycket lättare att modellera gp banorna än nordschleife korrekt .

Dock är det lite lustigt att rakor känns längre i simmarna med tanke på att du allt som oftast kör fetare bilar och fortare än i verkliga livet. Borde ju va tvärtom tycker man.

Örebro
Här sen Okt 2005

Kanske är att man "tycker" eller att man verkligen MÅSTE bromsa tidigare i verkligheten också..

Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

Re:

Kenson skrev:
Staffan Bergholm skrev:
När jag åkte ner första gången hade jag kört väldigt mycket Ringen bilspel och sett många videos.
Det "enda" jag tyckte bilspelen gav var att det blev lättare att "hitta runt banan" i stil med "hur ser det ut efter det här blinda krönet", tycker att videofilmerna gav minst lika mycket i det avseendet, men kanske lite roligare att lära sig mha bilspelen. Skulle hävda att efter 100 varv bilspel eller video så känns det inte som att man kan ta in så mycket mer inför en första resa.

När man hittar runt så är det precis som vilken banan som helst, man letar insvängningspunkter, hittar sättningar, diskuterar och åker med andra. När jag kom hem efter första resan så satte jag mig vid datorn igen men kände inte att jag kunde använda spelen för att utveckla mig, blev istället rädd för att jag skulle lära mig något som inte funkar IRL. Det kändes mer utvecklande att titta på videos, läsa spårvalsguider och koppla det till egna erfarenheter.

Skulle jag göra det här igen så skulle jag skaffa en detaljerad spårvalsbok och läsa den parallelt med att titta på videos och/eller köra bilspel. Fördelen är att du har något att gå tillbaka till för din fortsatta utveckling efter och under din första resa.

Intressant, har du något tips på bra bok? (som inte är på tyska...) För min del tror jag att spelet kanske gör att jag inte tröttnar som jag tror jag skulle göra av att bara kolla på video.

Den här kan nog funka http://www.ideallinie-konzept.de/

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Racingsimulatorer
Lära Nürburgring? Plattform?
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (4106 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande