| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Parkbanan har gått i graven, tack för de fyra underbara åren
|
18 besök senaste veckan (6627 totalt) |
Allting har tyvärr en ände, men parkbanan har varit mycket kul att åka på. Glömmer inte första varvet jag testkörde där, ganska skräckinjagande innan det gick in i skallen att man ju bara behöver precis den bredd som är idealspåret att åka på! Gick ju komma ner i riktigt bra tider där också, Jeguaren trivdes där i alla fall de få gånger det var riktigt torrt. SVKG har ju under åren varit mycket kreativa att hitta platser, ytor eller vägar i eller nära Göteborg. Vi får väl sy ihop en minnesartikel om Parkbanetiden i Bulletinen. Vet inte om det är den bana vi kört längst eller flest gånger? Eller var det på Torslanda eller Team 13?
Men som Niklas säger, vi som kört har skött oss väl, men riskerna har nog sakta ökat, speciellt som växtligheten fått en hårdare konsistens inuti, buskar växer till träd sakta men säkert.... > Fråga Jansa han är en av dem som vet
_________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
|
Re:
Jag kör på E85 (miljöbil)
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
|
Att jag har missat den här tråden...
Det här var ju inte bra, jag är ju verkligen helsåld på parkbanan får jag nog erkänna, nästan så jag började föredra den framför riktiga banträffar och konbanekörning. Väldigt synd att det inte blir fler körningar tycker jag, gillade verkligen det lilla tävlingsmomentet som blev och att det brukade vara så tight. Hade ju möjlighet att få vara med en eller två gånger och köra på team 13 och det var ju verkligen en höjdare till att vara roligt det också, men där var det väl nåt med asfalten som gjorde att dom inte ville ha personbilar på plats längre har jag för mig att nån sa?
Ikeas parkering kvällstid, tar du med konorna Niklas?
_________________ Peter Karlsson |
||||
|
Re:
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Parkbanan har gått i graven, tack för de fyra underbara åren
|
18 besök senaste veckan (6627 totalt) |