Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -87
<<   1, 2
9086 besök totalt
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Re:

konnem3 skrev:
Det går bra att plocka bort övre delen av oljetråget med motorn i bilen. Med lite akrobatok kan du då lossa alla vevlager och ramlager. Det är pilligt och oljigt. Sen ska det ju tillbaka igen. Men det går ialla fall.

Du har inte haft kardanen borta så det är den som hamnat fel?


Hur kan den hamna fel???

_________________
bmw bmwsson
Citera
konnem3
Kalmar
Här sen Feb 2005
Inlägg: 316



Den går ju att dela efter hardyskivan.
Viktigt att märka upp den innan man tar isär den.
Sätter man tillbaka den fel i splinsen så sabbas balanseringen.

_________________
Mattias Kornelius
Audi A6 Ultra -18
M3 E30 -88
323i med B230FT-86
9-3 1,9 Tid
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1454


Trådstartare
dags att skriva lite vad som händer med denna bil

motorn har jag tagit ur och ska till köhler för renovering samt trim




det lutar åt 2,5L, kammar, högkomps kolvar samt chip

sen ska jag laga samt försärka framvagnsbalken runt motor fästena

nån som har något mer att tipsa om när man ändå är ur med motorn

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -87
<<   1, 2
9086 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande