Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Alternativ till BMW M3 E46 SMG?
<<   1, 2
4024 besök totalt
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Re:

patand skrev:
OFFkeFF skrev:
Har bara kört mot en 996 eller om det var en 997 carrera på bana, som hade r-däck, inga problem att köra ifrån, där tror jag dock mycket hängde på att dess chaufför inte var så mycket att hänga i granen.

Men det ska nog turbo-porsche till för att knäcka e46 m3. Otroligt fin balans i bilen på banan och går att köra fort i standard-skick.

Har hört att en silverfärgad 924 Turbo hängde på din M3 hyfsat på Sviestad iaf... Fast det är klart... det är ju faktiskt en turbo-Porsche (om än bara med 170hk...) det... osså blev den nog frånåkt om man ska vara ärlig...

Kan förresten intyga att Peters M3 SMG gick riktigt fint mellan Nyköping och Vagnhärad förra sommaren... Det är grymt fina bilar!

Haha, ja det beror ju på vad man räknar som hyfsat och "hänga på"
Men tror 911 carreror från 993 och nyare inte bör bli alltför avhängda heller, sitter det sen en turbo i dem, eller står gt3 så blir det nog en svårare nöt för en e46 m3 att knäcka.

Men det är en riktigt trevlig bil som funkar rätt bra standard på bana, dock blir det ju en helt annan sak om det plåtrensas, byggs riktigt chassi med slicks.. Är ju förmodligen ~8-10 sekunder som skulle försvinna på exempelvis en så kort bana som gelleråsen, vilket är otroligt mycket i tid och fart gentemot standard.

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

patand skrev:
Har hört att en silverfärgad 924 Turbo hängde på din M3 hyfsat på Sviestad iaf... Fast det är klart... det är ju faktiskt en turbo-Porsche (om än bara med 170hk...) det... osså blev den nog frånåkt om man ska vara ärlig...

Märkesfanatiker är för härliga .

patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Re:

OFFkeFF skrev:
Haha, ja det beror ju på vad man räknar som hyfsat och "hänga på"
Men tror 911 carreror från 993 och nyare inte bör bli alltför avhängda heller, sitter det sen en turbo i dem, eller står gt3 så blir det nog en svårare nöt för en e46 m3 att knäcka.

Men det är en riktigt trevlig bil som funkar rätt bra standard på bana, dock blir det ju en helt annan sak om det plåtrensas, byggs riktigt chassi med slicks.. Är ju förmodligen ~8-10 sekunder som skulle försvinna på exempelvis en så kort bana som gelleråsen, vilket är otroligt mycket i tid och fart gentemot standard.

Precis! Gäller bara att räkna på mitt sätt! Hehe...

BMW i allmänhet och M3 i synnerhet är MYCKET härliga bilar! Tror definitivt du har helt rätt i att det kan med enkla medel gå väldigt fort med en M3 e46!

patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Re:

Stacken skrev:
patand skrev:

Märkesfanatiker är för härliga .

Hehe.. sorry, det kom kanske ut lite fel, jag retades mest lite med Filip eftersom vi haft lite diskussioner i en annan tråd om körningen på Sviestad. Jag gillar defintivt Porsche men har ett ben i BMW träsket också då jag ju kör BMW M3 e30 på långloppet samt att jag själv haft 4 st vardags BMW och dessutom mina föräldrar har haft BMW sedan jag var liten.

Så jag är nog BÅDE Porsche och BMW fanatiker faktiskt! Skulle mer än gärna ha en M3 e46 att leka med ett tag! thumbs up

24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Re:

djungel-Jim skrev:
och jag tror inte färgerna har så mycket med att göra hur pass snabbt (sakta) jag kan ta mig runt på banorna i sommar?

Precis

Finns det ingen "färdigbyggd" e46a tillsalu? Där någon redan har rivit ur inredning, lättat, samt tagit den sura kostnaden för vettiga bromsar, chassie m.m.

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

Du har inte funderat på att ta hem en Corvette C6 från staterna?? Du har en hemma, tullad, momsad och klar för runt 300 pannor om du anlitar firma som hjälper dig.

//Björn

Citera
Allmänt banåkaforum
Alternativ till BMW M3 E46 SMG?
<<   1, 2
4024 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande