Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4767 besök totalt |
Re:
Jag har en hoj-hjälm till övers du kan låna om du vill ? Storlek L tror jag.. _________________ Markus Jonsson |
||||||
Jag tänkte passa på att sota ur lite.... behöver samla lite loggdata till det nyligen monterade Megasquirtet och se vad bankörningen gör på basmappen, innan man vågar på sig några modifieringar
![]() _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 busbil Alfa Romeo 75 -88 glassbil Toyota Celica ST -77 "...bil?" BMW I4 M50 -23, bruksbil +2x Aprilia Touno |
||||||
Re:
Gärna det, jag har ganska litet huvud så en large får jag säkert på. ![]() Jag kommer vara den förvirrade och lite rädda kille i den rödbruna rostiga saab 900an. _________________ Karl Vestgöte |
||||||
Re:
hehe jag åker en svart E30 touring med svarta fälgar så du lär se vem som är jag ![]() _________________ Markus Jonsson |
||||||
Re:
Jag var också rätt nervös första gången men stå inte i depån och fundera för mycket, ut och kör några lugna varv direkt så tappar du snart respekten (på ett positivt vis, då) för det hela. och glöm inte backspeglarna, fast kika inte för mycket i dom samtidigt som du svänger ![]() |
||||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
Re:
Jag tänkte också prova att köra på bana för första gången. Hoppas på lite hänsyn från er banrävar. Ni får ta det lite försiktigt runt ShoppingClion, då den inte framförs lika rutinerat som vanligt. Borde bli hur kul som helst! ![]() _________________ ![]() |
||||||
Jag kommer åka, tänkte nästan banga iom att det ser ut att kunna bli regn. Men nu är det ju så många goa gubbar som ska komma så nu måste man ju nästan köra
![]() |
||||||
Re:
Har man lovat så får man leverera åxå ... ![]() ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Nu sitter rejsdäcken på (sommardäck istället för vinterdäck), bilen är rensad på allt löst och jag har letat vakumläckor i motorrummet hela eftermiddagen. Skulle också ställa laddtrycket lite högre, då jag tänkte att ovan förare behöver mer effekt.. Har en laddtrycksvakt ställd på 0,95 bar för säkerhetsskull, sen öppnade jag pystrimmet för att justera lite. Slår jag näsan i ratten har laddtrycksvakten slagit till för att den laddar lite mycket, problemet var bara att hur jag än skruvade så slog jag inte näsan i ratten.
Laddtrycksvakten har lämnat sin post och istället så är det ett hejdundrans drag i bilen (jaja jämfört med orginal), inget fäste på tvåan på torr asfalt och hjulen pekandes rakt fram. Bilen spikar inte för jag kör på E85 men jag vill inte riskera att skjuta topplockspackningen så jag fick skruva ner till ungefär orginal. Får sikta på att försöka lära mig svänga istället kanske lika bra det. Hoppas på bra väder för brorsan skulle ta mcn ner från södertälje. _________________ Karl Vestgöte |
||||||
Nya bromsar, R-däck och hjulinställning, här ska det köras
![]() Här ett webcam live från Linköping för att snegla på vädret: http://www.liu.se/en/presentation/we Senaste SMHI prognosen för eftermiddag är lugnande: 18 grader och sol ![]() _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||||
Någon som har något tips om lämpligt däckstryck? Däcken är "vanliga" sommardäck som sitter på en saab 900 S, mjuk i fjädringen krängningshämare fram å bak. Misstänker att man kan ha lite högre tryck än vad man kör med på landsväg?
_________________ Karl Vestgöte |
||||||
Re:
Tvärt om, jag skulle tro att ett varmtryck kring 2,2 skulle vara bra på Saaben. Det diffar otroligt mycket mellan varmtryck och kalltryck på bana, kalltryck på 1,7 motsvarar 2,0-2,1 på renaulten. Jag skulle dra i 2,5 eller något och köra ett par varv så däcken blir riktigt varma, sen kan du alltid låna en tryckmätare av någon vänlig människa och släppa trycket vart efter. |
||||||
Re:
Går inte att säga generellt för gatdäck... Beror lite på vad slags gatdäck det är... Vanliga "högprofil" komfortdäck måste man ha ganska mycket luft i för att de ska klara sidolasten, så att de inte viker sig. Vanliga 65%-profil sommardäck på en SAAB900 (som kränger och ger stor faktisk +camber i böjarna) måste nog ha en skvätt extratryck i framhjulen för att klara sig. Att det sen blir halt när däcken bygger tryck/värme det får man ta... Lite mer avancerade gatdäck med lägre profil kräver inte det stabiliserande extratrycket i samma grad... I typ R-däck som är mekaniskt stabilare i stommen får man anpassa lufttrycket så att däcket fungerar optimalt vad beträffar temperatur och grepp. Man är ju duktigt sugen på att lägga några varv idag, men tyvärr sitter man fast på ett dammigt kontor... > ![]() ![]() |
||||||
Tack, det är 60 profil på däcken 195:or. Jag smäller nog i lite extra ca 2,5 sådär och så får vi se. Tror inte det gör någon avgörande skillnad, jag ska ju trots allt bara prova lite för första gången på bana men det är ju trevligt om bilen går någorlunda åt det hållet man siktar.
_________________ Karl Vestgöte |
||||||
Re:
Låter förnuftigt. ![]() Tänk på att Sviestad kan vara hård på bromsarna om du laddar ordentligt. Ta't lugnt och ge akt på förändringar i pedalkänslan. ![]() |
||||||
Hade tänkt komma ner och köra slut på det sista i mina r-däck.
Men såg på infon att det är krav på minst 1,6mm mönsterdjup på besiktningen. Hur pass hårda är de på mönsterdjupet? Så jag inte åker ner i onödan.... Mvh Magnus _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||||
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4767 besök totalt |