Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8383 besök totalt |
Re:
Jag har bara "hört" vad andra sagt så ta det med en nypa salt. Har bara sett en på bana med r-däck och förmodligen var den helt original för det lutade ordentligt och gick rätt sakta i kurvorna, men på rakorna drar de ju iväg såklart (det var Mantorp på stora rakan där man med taskigt luftmotstånd... ![]() oavsett det, körde jag ju Antons bil eftersom jag är lite småsugen på en ändå. Men som sagt, behövs nog uppgraderas en del på väghållningsfronten, frågan är då om de blir helt okörbara på vanlig väg? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Re:
Jag hade snackat med Petter "Lockarpsgokart" här på forumet. Tror endast han hade andra dämpare. Den gick ruggigt bra på bana ![]() Sorry Anton att vi tjatar i din tråd, men det är ju ändå ett aktuellt ämne ![]() |
||||||
Re:
M Coupé i originalskick är definitivt för mjuk för bankörning. Jag har en till salu... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
![]() inte än dock. bara funderar på nästa bil. inte så snabb att bestämma mig. Varannan dag är det 911, Elise, M Coupé, och till sist kan jag köpa ruta och tak bara till Westfielden så är den betydligt mer "familje-orienterad". svårt att bestämma ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Re:
Ska du inte byta upp dig till en Donkervoort? Måste ju vara ett naturligt val för en sevenägare... ![]() |
||||||
Re:
Byta upp? Du menar byta ner...? ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Då var det vår, även för bilen..
Den har fått vädra friskluft en kort stund. Jag provmonterade mina nya fälgar.. ![]() Det som återstår är att byta ut oljan som ligger i tråget samt att putta tillbaks batteriet som har fått kärlek av min ctek under vintern. Sen kanske jag och bilen åker till Sviestad? ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Anton dom fälgarna satt klockrent på din pallbocksräser eller vad man nu skall kalla den. Se nu till och kom med ut på banan så kärran får smaka på sitt rätta element.
Hoppas verkligen att du kommer till mantorp under alla omständigheter. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Johan, Mantorp blir det sannolikt inte, tyvärr.
yada yada.. ![]() Mjae, jag kom på att det är roligare att svänga svajjigt än inte alls när jag satte snabbaste varvtid med våran gamla äckelfård i 5pappen.. M Coupen kommer nog inte användas mer än varma sommarkvällar samt nån tripp till tex Sviestad eller liknande framöver. Vill nån köpa så hör av er ![]() Byte mot Opel Speedster är av intresse _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Re:
Liknar du Anderstorp inkl tillhörande F1-släp med en vänthall så får det stå för dig.. ![]() Men, jo för all del, du har en poäng i det du säger.. Sommaren är ju på intågande ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8383 besök totalt |