Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M Coupe -98 *SÅLD*
<<   1, 2
8383 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Stacken skrev:
Westfield skrev:
även om jag förstått de inte är så speciellt snabba totalt sett. thumbs up

Snackar du om Z3 M coupé . Du kan ju höra vad Lockarpsgokart här på forumet gjorde för tider med en hyfsat standard M coupé. Jag vet att han körde Knutstorp på 1.07 t.ex. . Jag klockade honom på Sturup och vet att han gjorde väldigt bra tider där också. Så att M coupén skulle vara sölkorv på bana kan jag inte hålla med om .

Jag har bara "hört" vad andra sagt så ta det med en nypa salt. Har bara sett en på bana med r-däck och förmodligen var den helt original för det lutade ordentligt och gick rätt sakta i kurvorna, men på rakorna drar de ju iväg såklart (det var Mantorp på stora rakan där man med taskigt luftmotstånd...)

oavsett det, körde jag ju Antons bil eftersom jag är lite småsugen på en ändå. Men som sagt, behövs nog uppgraderas en del på väghållningsfronten, frågan är då om de blir helt okörbara på vanlig väg?

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Westfield skrev:
Stacken skrev:
Westfield skrev:

Snackar du om Z3 M coupé . Du kan ju höra vad Lockarpsgokart här på forumet gjorde för tider med en hyfsat standard M coupé. Jag vet att han körde Knutstorp på 1.07 t.ex. . Jag klockade honom på Sturup och vet att han gjorde väldigt bra tider där också. Så att M coupén skulle vara sölkorv på bana kan jag inte hålla med om .

Jag har bara "hört" vad andra sagt så ta det med en nypa salt. Har bara sett en på bana med r-däck och förmodligen var den helt original för det lutade ordentligt och gick rätt sakta i kurvorna, men på rakorna drar de ju iväg såklart (det var Mantorp på stora rakan där man med taskigt luftmotstånd...)

oavsett det, körde jag ju Antons bil eftersom jag är lite småsugen på en ändå. Men som sagt, behövs nog uppgraderas en del på väghållningsfronten, frågan är då om de blir helt okörbara på vanlig väg?

Jag hade snackat med Petter "Lockarpsgokart" här på forumet. Tror endast han hade andra dämpare. Den gick ruggigt bra på bana .
Sorry Anton att vi tjatar i din tråd, men det är ju ändå ett aktuellt ämne .

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Westfield skrev:
Stacken skrev:
Westfield skrev:

M Coupé i originalskick är definitivt för mjuk för bankörning. Jag har en till salu...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Sörpan skrev:

M Coupé i originalskick är definitivt för mjuk för bankörning. Jag har en till salu...

inte än dock. bara funderar på nästa bil. inte så snabb att bestämma mig. Varannan dag är det 911, Elise, M Coupé, och till sist kan jag köpa ruta och tak bara till Westfielden så är den betydligt mer "familje-orienterad". svårt att bestämma

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Re:

Westfield skrev:
Sörpan skrev:

inte än dock. bara funderar på nästa bil. inte så snabb att bestämma mig. Varannan dag är det 911, Elise, M Coupé, och till sist kan jag köpa ruta och tak bara till Westfielden så är den betydligt mer "familje-orienterad". svårt att bestämma

Ska du inte byta upp dig till en Donkervoort?
Måste ju vara ett naturligt val för en sevenägare...
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Anders Jeppsson skrev:
Westfield skrev:
Sörpan skrev:

Ska du inte byta upp dig till en Donkervoort?
Måste ju vara ett naturligt val för en sevenägare...

Byta upp? Du menar byta ner...?

höfläkt

Här sen Nov 2002

Hörrnii, håll er till Antons M-groda nu

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Då var det vår, även för bilen..
Den har fått vädra friskluft en kort stund.

Jag provmonterade mina nya fälgar..

Det som återstår är att byta ut oljan som ligger i tråget samt att putta tillbaks batteriet som har fått kärlek av min ctek under vintern.
Sen kanske jag och bilen åker till Sviestad?

Der drüben
Här sen Dec 2002

Anton dom fälgarna satt klockrent på din pallbocksräser eller vad man nu skall kalla den. Se nu till och kom med ut på banan så kärran får smaka på sitt rätta element.

Hoppas verkligen att du kommer till mantorp under alla omständigheter.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Sviestad? Vad har hänt, har du kommit till insikt om att bilen skall nyttjas?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
Re:

Johan, Mantorp blir det sannolikt inte, tyvärr.

P.P. skrev:
Sviestad? Vad har hänt, har du kommit till insikt om att bilen skall nyttjas?

yada yada..

Mjae, jag kom på att det är roligare att svänga svajjigt än inte alls när jag satte snabbaste varvtid med våran gamla äckelfård i 5pappen..

M Coupen kommer nog inte användas mer än varma sommarkvällar samt nån tripp till tex Sviestad eller liknande framöver.

Vill nån köpa så hör av er
Byte mot Opel Speedster är av intresse

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Vi får se till att stämma träff på någon lagom inhängnad asfaltsplätt nån gång. Till skillnad ifrån tidigare vänthallar och liknande...

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
Re:

P.P. skrev:
Vi får se till att stämma träff på någon lagom inhängnad asfaltsplätt nån gång. Till skillnad ifrån tidigare vänthallar och liknande...

Liknar du Anderstorp inkl tillhörande F1-släp med en vänthall så får det stå för dig..
Men, jo för all del, du har en poäng i det du säger..
Sommaren är ju på intågande thumbs up

BMW M Coupe -98 *SÅLD*
<<   1, 2
8383 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande